Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på jobbintervju i morgen til en jobb som er helt annerledes enn den eg har nå. Jeg kommer garantert til å få spm om hvorfor jeg søker ny jobb og kan ikke si sannheten. 

Sannheten er at sjefen min nå er psykopat og jeg kaster opp om morgenen før jeg drar på jobb for jeg kvir meg sånn.. 

Hva skal jeg si? 

Anonymkode: 1fc94...7f8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da sier du noe svada om for eksempel at du ønsker nye utfordringer, at du føler du ikke får brukt evnene dine i jobben du har, at du ønsker å skifte beite (siden den nye jobben er helt annerledes er jo det grei unnskyldning), etc. 

Jeg var i samme situasjon da jeg søkte ny jobb sist, og da sa jeg at jeg ønsket å endre litt retning på karrieren og jobbe mer med det de jeg søkte hos jobbet som. Ingen som hevet øyebrynene på det, fikk tilbud om alle 3 jobbene jeg søkte på. 

Anonymkode: 7a87d...6af

AnonymBruker
Skrevet

Veldig enkelt å gjøre slik som det rådes om ovenfor. 

Anonymkode: 20b36...2b4

AnonymBruker
Skrevet

Standardsvar er vel at man søker nye utfordringer, at man ønsker å komme litt videre i karrieren etc. e

Anonymkode: ca66c...485

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan man aldri være ærlig om noe :-/ verden er full av pisspreik og falske fasader. Bare tull hele søkeprosessen. 

Anonymkode: 1bdee...17e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er absolutt et no no å baksnakkelse tidligere sjef. Jeg har gått påsken smellen, så følg råd om nye utfordringer osv..

Anonymkode: 58bbe...a36

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan man aldri være ærlig om noe :-/ verden er full av pisspreik og falske fasader. Bare tull hele søkeprosessen. 

Anonymkode: 1bdee...17e

Fordi det er få nye arbeidsgivere som liker en negativ innstilling, det kan fort tolkes som baksnakking av tidligere arbeidsgiver. Jeg tror de fleste arbeidsgivere innerst inne skjønner at mange søker ny jobb fordi de mistrives på gammel arbeidsplass, men det er likevel liten kultur for konfrontasjon under intervjuer i norsk arbeidsliv. Hvilket innebærer at det å snakke for mye negativt om gammel arbeidsplass kan bidra til å stille en selv i et dårlig lys. 

Anonymkode: ca66c...485

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 18.5.2017 den 11.20, AnonymBruker skrev:

Jeg skal på jobbintervju i morgen til en jobb som er helt annerledes enn den eg har nå. Jeg kommer garantert til å få spm om hvorfor jeg søker ny jobb og kan ikke si sannheten. 

Sannheten er at sjefen min nå er psykopat og jeg kaster opp om morgenen før jeg drar på jobb for jeg kvir meg sånn.. 

Hva skal jeg si? 

Anonymkode: 1fc94...7f8

Trives bra med jobben og har spennende og relevante oppgaver.

Men jeg har all familie og nettverk på en annen kan av landet så jeg ønsker meg jobb der.

Men det er et stram marked. Mange søkere og stor konkurranse så det er vanskelig.

Anonymkode: 96b6f...b6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...