AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #61 Skrevet 18. mai 2017 6 minutter siden, Silfen skrev: Bortsett når man treffer på slike som jeg hadde, som nektet å gå... Da skriker man så høyt man kan så de skjønner alvoret! jeg vil tro at sparking også er effektivt. Anonymkode: 858a7...d21 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #62 Skrevet 18. mai 2017 4 minutter siden, Silfen skrev: Bortsett når man treffer på slike som jeg hadde, som nektet å gå... Hva er det med medisinstudenter? Lærer de ikke at pasienten har lov til å si nei? Jeg har altså opplevd det på gynekologisk poliklinikk hvor studentene bare så hånlig på meg og ble i rommet selv om jeg ba dem gå ut. Gynekologen måtte be dem gå og DA gikk de. Anonymkode: 5b6b1...0da 10
Silfen Skrevet 18. mai 2017 #63 Skrevet 18. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva er det med medisinstudenter? Lærer de ikke at pasienten har lov til å si nei? Jeg har altså opplevd det på gynekologisk poliklinikk hvor studentene bare så hånlig på meg og ble i rommet selv om jeg ba dem gå ut. Gynekologen måtte be dem gå og DA gikk de. Anonymkode: 5b6b1...0da Regner med at mine var godt påvirket av den legen som var med de... 1
Ruccula Skrevet 18. mai 2017 #64 Skrevet 18. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det med medisinstudenter? Lærer de ikke at pasienten har lov til å si nei? Jeg har altså opplevd det på gynekologisk poliklinikk hvor studentene bare så hånlig på meg og ble i rommet selv om jeg ba dem gå ut. Gynekologen måtte be dem gå og DA gikk de. Anonymkode: 5b6b1...0da Jeg tror de er såpass høye på seg selv og sin egen rolle i samfunnet at de glemmer det faktum at de er der for pasientene. 7
Silfen Skrevet 18. mai 2017 #65 Skrevet 18. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da skriker man så høyt man kan så de skjønner alvoret! jeg vil tro at sparking også er effektivt. Anonymkode: 858a7...d21 Har vanskeligheter nok med å kommunisere verbalt når jeg er i full fødsel, det er langt fra uvanlig noe som fører til at man bør være ekstra oppmerksom på fødekvinners behov. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #66 Skrevet 18. mai 2017 2 minutter siden, Silfen skrev: Regner med at mine var godt påvirket av den legen som var med de... Han høres ut som en drittsekk som burde mistet autorisasjonen. Anonymkode: 5b6b1...0da 1
Silfen Skrevet 18. mai 2017 #67 Skrevet 18. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han høres ut som en drittsekk som burde mistet autorisasjonen. Anonymkode: 5b6b1...0da Han ble i det minste flyttet til et annet sted etter hvert, noe jeg var glad for før neste fødsel, fødselsdepresjon var litt soleklart etter hans behandling.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #68 Skrevet 18. mai 2017 Det er forskjell på 1-2 studenter sammen med erfaren jordmor, og 10 stykker studenter som tror de kan lære noe av å bare stå der og glo. Hands on opplæring med en erfaren jordmor og en student er helt OK for meg, men at en skoleklasse med studenter skal stå der å kun ta notater ville jeg nok ikke vært med på. Anonymkode: aa785...67d 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #69 Skrevet 18. mai 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er totalt uaktuelt for meg å ha med stundenter eller annet publikum på noen former for undersøkelser som innebærer nakenhet. Anonymkode: 858a7...d21 Jeg synes det er litt rart at du ikke kan være naken foran en student som snart er sykepleier, men nyutdannet sykepleier kan du være naken foran? Det er ikke sånn at studenter ikke er helsepersonell og aldri sett en naken kropp. Jeg skal love deg at din kropp ikke er så interessant at den vil skille seg ut i mengden. Anonymkode: bbaed...c47 4
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #70 Skrevet 18. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er litt rart at du ikke kan være naken foran en student som snart er sykepleier, men nyutdannet sykepleier kan du være naken foran? Det er ikke sånn at studenter ikke er helsepersonell og aldri sett en naken kropp. Jeg skal love deg at din kropp ikke er så interessant at den vil skille seg ut i mengden. Anonymkode: bbaed...c47 Hvor har jeg skrevet at jeg synes det er greit å være naken forran en nyutdannet sykepleier. Det er samme hva slags student du måtte være, du kommer ikke i nærheten av mitt underliv! Anonymkode: 858a7...d21 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #71 Skrevet 18. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er litt rart at du ikke kan være naken foran en student som snart er sykepleier, men nyutdannet sykepleier kan du være naken foran? Det er ikke sånn at studenter ikke er helsepersonell og aldri sett en naken kropp. Jeg skal love deg at din kropp ikke er så interessant at den vil skille seg ut i mengden. Anonymkode: bbaed...c47 Stundentene kommer i tillegg til resten av helsepersonalet vet du Det er ikke alle som syns jo flere jo bedre er så kult når vi er nakne. Anonymkode: 5b6b1...0da 10
boblevann Skrevet 18. mai 2017 #72 Skrevet 18. mai 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er litt rart at du ikke kan være naken foran en student som snart er sykepleier, men nyutdannet sykepleier kan du være naken foran? Det er ikke sånn at studenter ikke er helsepersonell og aldri sett en naken kropp. Jeg skal love deg at din kropp ikke er så interessant at den vil skille seg ut i mengden. Anonymkode: bbaed...c47 Den du siterte sier at nakenhet foran et publikum er uaktuelt. Det tolker jeg som at ingen får bare stå der å se på mens jordmor/sykepleier gjør undersøkelsen. Når jordmoren eller sykepleieren er ferdig utdannet gjør jo vedkommende undersøkelsen selv - ergo inge publikum det at kroppen ikke er spesiell eller at ingen reagerer på det er greit nok og sikkert helt sant - men man føler seg da fryktelig på utstilling når flere personer bare skal stå der å se på en! Kroppen min er sikkert ikke spesiell for en jordmor men den er spesiell for meg og ikke allemannseie. Jeg forstår godt hva ab du siterte mener - selv om jeg er delvis uenig. 5
stepbystep Skrevet 18. mai 2017 #73 Skrevet 18. mai 2017 37 minutter siden, Silfen skrev: Bortsett når man treffer på slike som jeg hadde, som nektet å gå... Det er det jeg har mannen min til da. Han er veldig flink til å sparke ut folk 😊 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #74 Skrevet 18. mai 2017 6 timer siden, Silfen skrev: Har svært dårlig erfaring med legestudenter under fødsel og ville aldri valgt det igjen. Du vet at studenter er forskjellige Anonymkode: f4a3d...c5b
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #75 Skrevet 18. mai 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stundentene kommer i tillegg til resten av helsepersonalet vet du Det er ikke alle som syns jo flere jo bedre er så kult når vi er nakne. Anonymkode: 5b6b1...0da Dette gjelder ikke på føden, men jeg er student selv og jobber selvstendig. Så det er ikke slik at jeg kommer i tillegg til en sykepleier. Så nei, jeg er ikke så sikker på at jeg vet det du mener Sykepleier kontrollerer naturligvis medisin og andre ting som det skal være to for å kontrollere som f.eks ved blodoverføring og var med de første gangene jeg kateteriserte, men ellers gjør jeg det meste alene. Anonymkode: bbaed...c47
Biloba Skrevet 18. mai 2017 #76 Skrevet 18. mai 2017 57 minutter siden, Cicero skrev: Jeg er litt delt. Hvis man får en flink, snill student vil det jo være positivt at hun har god tid og slikt, men man vet jo faktisk ikke hva man får. Historien til AB som endte opp med fødselskade etter en dårlig student skremte meg litt. Jeg kommer ikke til å risikere det. Er også veldig sensitiv til andres følelser og under fødsel vil jeg faktisk ikke ha noen som er usikker eller ukomfortabel i samme rom. Mannen kommer til å være stressa nok for alle. Hvis du sikter til meg (fødselsskade), så var det jordmor selv som støttet vevet, etter at jeg krevde det fordi studenten var tydelig usikker. Man kan få alvorlig fødselsskade uansett hvem som støtter, men jeg er sjeleglad at jeg hadde en erfaren når resultatet ble at jeg var på terskelen til å få skadet endetarmen. Hadde studenten gjort det og gjort en litt dårligere jobb, hadde riften kanskje gått akkurat over terskelen.
Silfen Skrevet 18. mai 2017 #77 Skrevet 18. mai 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vet at studenter er forskjellige Anonymkode: f4a3d...c5b Det er irrelevant. Jeg oppsøker ikke sjansen for slikt igjen. Ikke at jeg skal føde igjen, men ingen studenter hadde i teorien fått være tilstede. 2
Ruccula Skrevet 18. mai 2017 #78 Skrevet 18. mai 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vet at studenter er forskjellige Anonymkode: f4a3d...c5b Det er totalt irrelevant
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #79 Skrevet 18. mai 2017 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det med medisinstudenter? Lærer de ikke at pasienten har lov til å si nei? Jeg har altså opplevd det på gynekologisk poliklinikk hvor studentene bare så hånlig på meg og ble i rommet selv om jeg ba dem gå ut. Gynekologen måtte be dem gå og DA gikk de. Anonymkode: 5b6b1...0da Der venninnene mine studerte medisin og de to sykehusene de hadde praksis på var de nøye på samtykke, bortsett fra en enkelt mannlig overlege med primadonnanykker. Anonymkode: 35c6c...1ab
EvaLena Skrevet 18. mai 2017 #80 Skrevet 18. mai 2017 Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hvem og hvor mange som var på fødestua da jeg lå der. Jeg var bare opptatt av at riene skulle roe seg mellom slagene. Jeg har hatt studenter hos fastlege og på sykehus. Fikk ikke forespørsel om det ved fødslene, men jeg hadde uten tvil sagt ja. Jeg mener at for at de skal lære noe så må de jo få være tilstede. De lærer bedre ved å observere/prøve seg enn å lese/høre teori. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå