AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #1 Skrevet 18. mai 2017 Har til min store forbauselse og frustrasjon gått opp 5 kg de siste månedene. Er tynn og slank og fremstår som veltrent fra naturens side, men nå spiller ikke naturen helt på lag med meg og magefettet dessverre. Disse ekstra kiloene vil jeg bli kvitt. Ja, helst i går. Bedre kondis eller styrke i samme slengen er en bonus Er det noen som har tips om effektiv (og gjerne morsom) hjemmetrening? Hva slags øvelser tar raskest knekken på det som har lagt seg i mageområdet? Jeg har både løpesko og treningssykkel og treningsmatte og vekter, og alle tips mottas med stor takk Anonymkode: 6fb6e...587
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #2 Skrevet 18. mai 2017 ( Det aller viktigste når det kommer til vektendringer er kosthold! ) Men å holde seg i form ved å være aktiv er jo gull uansett - ville absolutt ha anbefalt en miks av styrketrening og høyintensitets-trening Hoppetau feks forbrenner ca det dobbelte av jogging på samme tid, så hvis du ikke klarer å jogge så veldig langt kan dette være en grei erstatter. (Hvis du klarer hoppetau i 10 min og løping i 40, vil jo løpingen selvsagt trumfe hoppingen.) Til gjengjeld forbrenner styrketrening ekstra mye i etterkant av treningen og ikke bare under. Styrketrening med egen kroppsvekt kan være helt supert. Hvilke øvelser du bør gjøre kommer litt an på hvor sterk du er; en av de letteste øvelsene er feks knebøy uten ekstra vekt. Man blir ikke sterkere med mindre man utfordrer seg selv, så om du lett kan ta 20-30 av denne på rad, ville jeg anbefale å ta ene beine opp på en stol/krakk og kjøre bulgarsk utfall. Da får du jo nesten dobbelt så mye vekt pr fot å presse! Ellers er push ups en go-to. Klarer du ikke på tærne på bakken ville jeg ikke tatt dem på knærne, men heller med hendene på en stol/bordkant, slik at du står skrått. Er dette for tungt, ta mot en vegg, og etter hvert som du blir sterkere kan du endre vinkelen nærmere og nærmere gulvet. Har du et strikk ville jeg også ha lagt inn roing /facepulls eller en lignende øvelse, for ryggen er ofte det mest utfordrende å få trent uten ekstra belastning. Evt fyll opp en sekk, stå framoverbøyd og trekk den opp mot deg. Husk å ikke gi nedre del av ryggen for mye belastning. Her gjelder det å holde kjernen stram! Ellers ville jeg ha varmet opp/avslutta med feks burpees. HUSK - Man kan ikke punktforbrenne, så det som forbrenner mest totalt er det du forbrenner mest rundt magen av. Anonymkode: c71fe...15f 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #3 Skrevet 18. mai 2017 Dette var jo et kjempesvar! Tusen takk! Jeg er ikke HI men ble veldig inspirert av dette! Knebøy og burpees here I come! Anonymkode: c4120...ee7 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #4 Skrevet 18. mai 2017 Du må rett og slett endre kostholdet ditt. Jeg fronter ikke lavkarbo men det kan være lurt å se på karboinntaket ditt. Spis heller mer fiber og proteiner for å mette mer. Anonymkode: 344e9...6f8
Pringle Skrevet 18. mai 2017 #5 Skrevet 18. mai 2017 (endret) Magefett er i vinden. Men det er ikke så skummelt som man skulle tro fra alle oppslagene. Du har bare lagt på deg, og det har samlet seg på magen hos deg. Du kan dermed heller ikke slanke deg på magen, men hvis ditt overflødige fett ligger på magen, vil det forsvinne derfra når du går ned i vekt. Det mest effektive for å komme tilbake til formen du hadde før, er å finne ut hva du har gjort annerledes de siste månedene, og enten gå tilbake til det du gjorde før, eller hvis det er umulig, finne noe annet du kan gjøre nå som har tilsvarende effekt. Trening er bra, men det brenner ikke egentlig så mange kalorier, så ikke bruk trening som slankemetode. Men hvis du har blitt mer stillesittende, kan det ha gitt vektøkning. Se også på kostholdet ditt - har du begynt å spise noe ekstra? Eller spiser du større porsjoner enn før? Trening er bra. All trening som du gjennomfører er effektivt. Det du synes er gøy er du mest tilbøyelig til å gjennomføre. Ingen her kan vite hva du synes er gøy. Kanskje vet du det ikke selv før du har prøvd? Kanskje kan masse forskjellig være gøy? Jeg synes musikk til "arbeidet" gjør ting mer gøy. Dans, spinning, gå/løpe ute kan du gjøre med musikk på øret. (Det rimer jo også ) Endret 18. mai 2017 av Pringle
Gjest supernova_87 Skrevet 18. mai 2017 #6 Skrevet 18. mai 2017 (endret) Henger meg på Pringle altså, du må gjøre noe DU synes er gøy! Jeg synes alltid at resultater er gøy da, men det er ekstra givende når selve aktiviteten er noe som gir deg en god følelse. For meg er nesten den oppstemtheten jeg får etter å ha drevet med en fysisk aktivitet som jeg elsker bedre enn noen av de andre helsegevinstene. Så komboen vektnedgang, bedre helse, økt styrke/kondisjon/utholdenhet PLUSS gøy og gode følelser er jo MAKS tipp topp tommel opp! Jeg liker styrketrening med høy intensitet, og bruker slike treningsvideoer som er på youtube, da er det noen som pusher meg, og det er liksom noen som gjør det sammen med meg. Med styrketrening ser jeg også målbare resultater og fremgang veldig lett, så det gir meg en ekstra boost. Ellers gjør naturen meg så glad, så cardiotrening i skog og mark er topp for meg (i tillegg får jeg mye høyere puls i ulendt terreng enn langs vei). Når det er dårlig vær funker dansevideoer eller kickboxingvideoer i stedet, de er godt humør og full fart. Det som tar raskest knekken på det som har lagt seg rundt mageområdet er det som forbrenner mest, siden man dessverre ikke kan bestemme hvilket fett som skal slippe først. Men som andre har sagt, kosthold er viktigst hvis du kun vil ha vektnedgang. Ellers vil jeg si at det som raskest tar knekken på overflødig vekt (bortsett fra kosthold) i grunn er nettopp det du liker å gjøre av trening, for det er det du vil klare å opprettholde over tid. Å tenke at man begynner med noe man vil opprettholde selv etter overflødig fett er borte er også lurt. Trening har mange helsegevinster selv med en god vekt. Endret 18. mai 2017 av Rainstorm
Gjest undulater Skrevet 18. mai 2017 #7 Skrevet 18. mai 2017 Det hjelper lite å trene (for de fleste) for å gå ned i vekt uten å endre kostholdet, så alt starter med sistnevnte. Du kan begynne med å bytte ut pasta med fullkornpasta, ris med brun ris, og kutt i mengden inntak av disse. Litt er greit og bra for deg, men fyll på med grønnsaker isteden. Porsjonkontroll er også viktig, spis til du ikke er sulten mer, men ikke spis til du er mett, og spis flere måltider gjennom dagen istedenfor de vanlige få. Sånn, nå kan du være aktiv Det skal ikke store greiene til for å bli kvitt 5 kg, det gjort på null komma niks.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #8 Skrevet 18. mai 2017 Det er kostholdet du bør begynne med. Du kan trene 24 timer i døgnet og likevel gå opp i vekt dersom du spiser mer enn du forbrenner. Anonymkode: 6213f...ffa 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå