Gå til innhold

EL-test ble ikke positiv før de ble hvite igjen. Spm! Hjelp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Brukte eggløsnignstester denne perioden. Det ble 2 streker, men de ble aldri "postive" før de ble helt hvite igjen.

Betyr dette at jeg har hatt eggløsning uten å treffe med måligen?
Eller betyr dette at jeg kanskje ikke har eggløsning?
Tenker jo at jeg har eggløsning siden noe gjør at testene får utslag.

Anyone?

Anonymkode: 0a694...408

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Testene viser ikke om du har eggløsning som sådann. De viser stigning i LH, altså hormonet som skal fremprovosere eggløsning. LH-nivået er relativt lagt frem til rett før eggløsning, da stiger det voldsomt, for så å falle like voldsomt igjen. Testen skal bli positiv når lh-nivået er på denne toppen sin. Men at du får en positiv test, betyr ikke at du også har eggløsning. Det betyr bare at kroppen prøver på en eggløsning, ikke at den faktisk får det til. 

Det kan være at du har veldig kort stigning. Da kan du rett og slett ha bommet på timingen. For de fleste er det beste tidspunktet på ettermiddag/kveld. Om du tok en test om morgenen, og så ventet til morgenen etter med å ta en ny test, kan lh-nivået rett og slett ha hatt toppen sin om kvelden, og sunket igjen til morgenen.

Anonymkode: dcdb9...039

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du tester 2 ganger i døgnet de dagene som er mest aktuelle, er det større sjanse for å treffe. Eggløsningstester har alltid to streker, men om en ser over noen dager at de er mye mørkere men stadig negativ er det vært å teste mer de dagene. Jeg treffer med eggløsningstester kun pga at jeg ser når jeg stiger og er regelmessig. Jeg går fra helst svake negative tester til positiv til helt negativ igjen på under et døgn og tester bare positivt i rundt 5 timer.

(Jeg tester kun to dager de mndene jeg tester, men tester 3 ganger i døgnet da)

Anonymkode: 64c5f...763

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...