Gå til innhold

nytatovert i solarium...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kan jeg ta sol selv om jeg skal ta tatovering imorgen?

Tenker enten å dekke den helt til og/ eller å smøre med 50 sph ...

Advice anybody?

Anonymkode: 1e627...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ikke sol eller bad på tre uker fikk jeg høre. Hvis du absolutt må så tre en eller to tette sokker over armen. Det er et åpent sår, som må gro, så jeg ville utsatt så lenge jeg kan. 

De første seks månedene skal du også smøre med solfaktor 50 på tatoveringen hvis du får sol på den. Helst uansett, solstråler går også gjennom klær (og derfor synes jeg du bør vente tre uker med solarium for sikkerhets skyld).

Anonymkode: c070b...09b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker bare surre/legge ei t-skjorte over den nytatoverte huden. Har 18 tatoveringer, å har brukt den metoden på hvertfall de 10 siste. Ingen fare, bare pass på å ikke bli solbrent.

Anonymkode: 4cf25...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

^ Meg igjen. Vet tilogmed om en tatovør som tar masse sol etter å ha tatovert seg for å få en eldre "look" på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en fra før, men skal ta en liten fisk på håndleddet imorgen.

Er kristen så da er symbolet perfekt :)

Siden den er så liten er det vel lettest bare å dekke den til litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruker bare surre/legge ei t-skjorte over den nytatoverte huden. Har 18 tatoveringer, å har brukt den metoden på hvertfall de 10 siste. Ingen fare, bare pass på å ikke bli solbrent.

Du tenker det er ingen fare, men du vet ikke langtidsvirkningene av det. Tatoveringen vil falme myye raskere. Greit hvis du liker den looken, men de fleste vil da ønske touch up mye tidligere enn de som har vært mer forsiktige med tatoveringen.

Anonymkode: af11a...115

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tenker det er ingen fare, men du vet ikke langtidsvirkningene av det. Tatoveringen vil falme myye raskere. Greit hvis du liker den looken, men de fleste vil da ønske touch up mye tidligere enn de som har vært mer forsiktige med tatoveringen.

Første jeg hadde i solarium er over 8 år siden, like fresh som hvilken som helst 8 år gammel tatovering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du på død og liv ikke kan vente i 4 uker så kan du dekke den til. Jeg ville ikke ha tatt solarium første uka uansett mtp at det er et åpent sår 😉 og tro meg, du vil ikke ha infeksjon i en tatovering. Det har jeg hatt og det er helt jævlig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har tatt sol samme uke alle gangene jeg har tatt tatovering (ellers vært i solen, siden jeg har tatt noen på ferie). Gått fint med meg.

Anonymkode: aa311...cb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tatt sol samme uke alle gangene jeg har tatt tatovering (ellers vært i solen, siden jeg har tatt noen på ferie). Gått fint med meg.

Selv om det gikk bra med deg så betyr det ikke at det ikke strider mot anbefalningene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du vil ødelegge huden din, er det bare å kjøre på...

At folk kan være så dumme å ta solarium like etter de har tatovert seg, er virkelig en gåte for meg. Skikkelig ødelagt hud på sikt . Alt for hard for huden...Nå bør folk styre unna solarium generelt, men å ta det med ny tatovering...Vel, har ikke ord...

Anonymkode: c684f...3cc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå går det fint ja. Men vent å se om noen år... Dette må være oppskriften på å ødelegge huden sin.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts her,

Tattovøren ga meg grønt lys til å sole meg, men var veldig klar på at den skal både bandasjeres (kjøpte spesiell bandasje på studio) for å unngå bakteriell infeksjon fra solsengen og dekkes med flere lag stoff over for å forhindre at fargen ødelegges.

Mye jobb, men sol blir det ikveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå går det fint ja. Men vent å se om noen år... Dette må være oppskriften på å ødelegge huden sin.

Nå er det jo 9 år siden jeg tok siste tatovering, men vi får se da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...