Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har Joshua French blitt løslatt fra Kongo og er hjemme i Norge. Uansett hva man tenker om han og kompisen synes jeg det er gledelig nytt, og først og fremst vil jeg fremheve Kari Hilde French for en utrettelig innsats. For en kvinne og for en mor. 

Tråden har ikke egentlig noe poeng utover dette, bare et enormt "wow" over hennes innsats og styrke gjennom disse årene. 

http://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/mamma-french-sin-utrettelige-kamp-frte-frem/3423341518.html

• Liker 20
Skrevet

Helt enig :hjerte:

• Liker 3
Skrevet

Hjertens enig!  :)  Jeg gleder meg på mamma French vegne, for dette har hun fortjent! 

• Liker 3
Gjest HappyWaffle
Skrevet

Hun fortjener en medalje for alt hun har gjort for sønnen sin! Fantastiske menneske 💜

AnonymBruker
Skrevet

Mektig imponert over denne mammaen 💕

Anonymkode: cb947...939

• Liker 3
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Hun er helt fantastisk, hun har virkelig stått på for sønnen som endelig er hjemme igjen.

Gjest C.Tramell
Skrevet

Jeg er også mektig imponert over mamma French. Hun har virkelig gitt alt for å hjelpe sønnen sin og har etter hva jeg har forstått også vært en klippe for mange av de andre fangene som ikke hadde noen som stilte opp for dem. Fantastisk kvinne! Respekt.  

AnonymBruker
Skrevet

:murvegg:

Anonymkode: 21a20...6f0

Skrevet

En helt fantastisk MOR :hjerte: Slik jeg forsto det var hensynet til henne en sterkt medvirkende faktor til at French ble sendt hjem. Det er ikke alle mødre som imponerer kongolesiske myndigheter så sterkt ;) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:murvegg:

Anonymkode: 21a20...6f0

Nå får det være nok! Kari Hilde Rokshana Hodne French er en sann hederskvinne! Hun har gjort mye fantastisk for fanger i Kongo, og garantert forbedret soningsforholdene der nede som følge av sin kamp for Joshua. Hun burde nomineres til Nobels Fredspris!

Anonymkode: 40397...f89

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gjort det samme om det var min sønn...

Anonymkode: 9f2be...189

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kari Hilde er bare fantastisk :hjertesmil: Nå er endelig Joshua hjemme igjen :hjertesmil:

Anonymkode: 99991...8d8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde French vært en svart, hadde han aldri fått en støtten og sympatien han får nå.. 

Anonymkode: 84ecb...9ce

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og krenkende utsagn.

ninuska_, adm

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor var Joshua i fosterhjem fra han var 9 til han var ferdig med videregående?

"French var ni år gammel da Gil Holms foreldre første gang tok hånd om gutten. French ble boende hos familien fra ungdomsskolen og fram til han var ferdig på videregående skole. "

http://www.dagen.no/Nyheter/nyheter/Frenchs-fosterfamilie-mistet-aldri-håpet-480345

Ser på Wikipedia at Kari French var generalsekretær i NOAS i 1995-96 og i 1996 generalsekretær i "For livsrett og menneskeverd". Og i 2000 gav hun ut en bok. Alt dette mens sønnen Joshua bodde i fosterhjem.

Kan det være at hennes innsats for sønnen har noe å gjøre med at hun ikke stilte opp på samme måte da Joshua var barn/ungdom?

Anonymkode: 40397...f89

Han var bare i fosterhjem i tre år, ikke 6 år som du antyder (1995-2000).

Dette kan ha vært en periode der faren døde eller foreldrene ble skilt, og Holms var venner med familien gjennom religiøst nettverk.

Anonymkode: d56b5...fa4

AnonymBruker
Skrevet

ok der sto det noe om det jeg opprettet en tråd om nettopp

Anonymkode: 8ee52...c81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...