AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #1 Skrevet 17. mai 2017 Er så lei av å være konstant forkjølet med et eller annet pestvirus. Vi voksne blir heldigvis rammet hardere enn ungene. Nye forkjølelser bare glir over i nye, er det en eller to friske uker er det kryss i taket. Har hatt barnehagebarn i snart to år nå, mange år igjen. Blir man noen gang litt mer immun? Folk som jobber i barnehage er jo ikke konstant syke? Anonymkode: 02b3c...389
Miss.Wildfox Skrevet 17. mai 2017 #2 Skrevet 17. mai 2017 Det blir bedre når barna blir større om avstanden mellom nese, hals og ører blir litt større og mindre trangt. Jo mindre de er jo kortere er avstanden og desto lettere er det å pådra seg infeksjoner. Det i tillegg til at de minste spiser på alt og det faktum at kroppen må gjennom et visst antall sykdomstilfeller for å bygge opp immunforsvaret. Når det er sagt kan det være hjelp å få. Har man ofte ørebetennelse kan det være behjelpelig med dren i ørene. Det lan også være medisinske tilstander som astma og/eller falske mandler som gjør barnet mer mottakelig for sykdom. Det kan også behandles. Min var mye syk i starten (også før barnehagestart), men fikk påvist mild til moderat astma. Har nesten ikke vært syk etter oppstart av astmamedisin. Styrke og god bedring til dere! 😊 1
Arkana Skrevet 17. mai 2017 #3 Skrevet 17. mai 2017 Jeg skjønner at dette er skikkelig slitsomt og det er dessverre ikke uvanlig. Heldigvis blir det bedre ettersom de blir eldre. Noen har bare uflaks og er mer mottakelige for sykdom. God håndhygiene er kjempeviktig for å forebygge sykdom. Hos oss må alle foreldre vaske barnas hender før de får komme inn fra garderoben. Det er svært lite sykdom i barnehagen vår, både blandt barn og ansatte, og jeg tror faktisk ikke våre to har hatt en eneste sykedag siden de begynte der for to år siden. Om ikke barnehagen din har slike hygienetiltak kan du jo ta dette opp med dem. Det er enkelt og effektivt.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #4 Skrevet 18. mai 2017 Om der er mye halssykdommer og øresykdommer kan det være greit å få en sjekk hos øre nese hals om det ligger noe mere bak som gjør st de hele tiden plukner opp slike ting.. vår på 2 har kun fått omgangsyken hver gang det har gått i bhg.. Anonymkode: d78d6...e4d
BlendaSensitive Skrevet 18. mai 2017 #5 Skrevet 18. mai 2017 Når det kommer så kjapt igjen hadde jeg også sjekket for astma/allergi. For den verste perioden bruker være første året i barnehage, så går det seg til. Og hygiene er viktig, også hjemme. Vask hendene når dere kommer fra bhg, før middag etc. Men det regner jeg med dere vet. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #6 Skrevet 18. mai 2017 Ga seg ikke før vi opererte vekk mandlene på begge barna (3 og 6 år). Siden har de ikke vært forkjølet! (før det: Ørebetennelser og halsbetennelser fra oktober til mai non stop hvert år). Vi voksne ble ikke så ofte smittet av det, men MYE syke-barn-dager! Nå har vi det aldri. Anonymkode: fdc48...ca5
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #7 Skrevet 18. mai 2017 Kanskje det ligger noe mer bak? Her har guttungen hatt omgangsyke 201 gang IG 2 episoder med litt ferie på 3 bhg år. Hadde fått proppa ørene fulle med hvor syke vi alle ville bli, men vi voksne har aldri merket noe. Anonymkode: 624ae...450
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #8 Skrevet 18. mai 2017 Kanskje se litt på kostholdet deres? Kanskje dere ikke får i dere det nødvendig av mineraler og vitaminer for å styrke immunforsvaret? Hygienen, allergier? Noen er jo selvsagt mer syke enn andre, men ikke umulig å gjøre noe med 😊 Anonymkode: 2036b...5a4
Gjest making.a.mess Skrevet 18. mai 2017 #9 Skrevet 18. mai 2017 Aldri. Verden er nemlig full av folk som ikke har riktig klær til riktig vær så unga går rundt kalde og våte. og folk som sender smittsomme eller halvsjuke barn i bhg for å spare sykt barn dager. Det virker som om mange ikke bryr seg så mye om hva slags klær de sender med Kidsa i bhg fordi de ikke ser dem selv. Barnehageklær kan ha loppemarkedkvalitet mens klærne de bruker ute hjemme er dyre. Litt teit ettersom det er i bhg Kidsa leker i vann og snø og er ute i timevis hver dag. Når det kommer til kunnskapen om hvor lenge et barn er smittsomt før og etter det selv har vært syk så er kunnskapen blant mange foreldre sørgelig lav. De fleste utbrudd av omgangssyke skyldes nettopp dette.
Leifr Skrevet 19. mai 2017 #10 Skrevet 19. mai 2017 Jeg har hatt minst en unge i barnehage siden 2010 og venter fortsatt på at immunforsvaret skal bli bedre.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #11 Skrevet 19. mai 2017 Jeg har jobbet i barnehage. Det tok i underkant av 6 mnd før jeg fikk et immunforsvar som tålte alt mellom himmel og jord. Det varte i en fem-seks år før jeg ble mer lik mine jevnaldrende igjen. Når det har gått så lang tid som to år, så ville jeg kanskje sett litt på om det er andre årsaker til at du blir så mye syk. Når det gjelder barna dine, så blir det sikkert bedre med årene. Hold ut! Anonymkode: d8a69...334
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå