Gå til innhold

Tinderangling og topptur. Off-season trening?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For dere som driver en del med tinderangling og toppturer vinter og sommer, hvordan trener dere off-season? Har dere noe spesielt fokus? Mest kondis eller mest styrke? 

Personlig bor jeg på flata og får derfor ikke trent i bratt terreng. Og når jeg da har tilgang på bratt terreng, så vil jeg ha unna en del høydemeter også. Da er det greit å være i god nok form så det blir kos og ikke pes. 

Blir mye elipse og buldring, men jeg føler jeg trenger en bedre plan nå innenfor sommerens rangling. Og det ble dårlig med toppturer i vinter pga snømangel og skade dessverre. Nå kjenner jeg at en real utsikt er høyest påkrevd snart. 

Anonymkode: 2df78...28e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sykling i oppoverbakke kan vel bidra til å opprettholde styrken i lår og setemusklatur?

AnonymBruker
Skrevet

Nja. Kanskje. Sykler intervaller om ikke annet. Men vet ikke om jeg føler sykling gir meg så mye annet enn en god pulsøkt. 

Må legge til at sete, hofter og lår får daglig trening. Enten på studio eller hjemme med strikk. 

Skrevet

Prøvd å jogge på mølle med høy helning?

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymSjiraff skrev:

Prøvd å jogge på mølle med høy helning?

Det har jeg gjort en del av men måtte stoppe all løping i vinter pga betennelse. Og den må ikke trigges før sommeren. Har endelig fått den i sjakk nå :) så jeg har holdt meg til elipse og spinningtimer. 

Men jeg bør kanskje ha full fokus på kondis fremover? 

Gjest Tigress
Skrevet

Eg ser ikkje nett på treninga mi som off-season, men eg byrja å trene for å henge betre med på toppturar. Eg vil tilrå å gå mykje med sekk, eg, og helst med litt vekt oppi. Det er ikkje så mykje som skal til, og ein rør seg mykje lettare på tur om ein er vant med å gå med sekk. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Tigress skrev:

Eg ser ikkje nett på treninga mi som off-season, men eg byrja å trene for å henge betre med på toppturar. Eg vil tilrå å gå mykje med sekk, eg, og helst med litt vekt oppi. Det er ikkje så mykje som skal til, og ein rør seg mykje lettare på tur om ein er vant med å gå med sekk. 

Jeg går alltid med overvekt i sekken :) folk lurer på hva i alle dager jeg har med meg når vi skal gå en liten dagstur. Jeg har med nok drikke (vann) for alle i hvert fall :) 

Men det ble lite gåing i vinter. Fikk betennelse i heler og akilles. Så jeg har ikke fått trent som ønsket i vinter og har vært nødt til å tenke litt nytt. Så det har blitt opptrening av ben (helløft ol) og elipse og intervaller med spinningsykkel. Og buldring har det blitt litt av. Ikke så mye tauklatring som ønsket heller. 

Skrevet

Leste tinderrangling. I'll get my coat.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Sphere skrev:

Leste tinderrangling. I'll get my coat.

For risikabelt. Mye tryggere å klyve rundt 1000 meter oppi ei steinur. 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For risikabelt. Mye tryggere å klyve rundt 1000 meter oppi ei steinur. 

Veldig godt poeng! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

hhahahah nå følte jeg meg dum, trodde tinderangling var tinder angling, at du dro på topptur og tar bilde fra en bra vinkel til tinderprofilen din ahhahaha. sorry im out. 

Anonymkode: b7dd5...13f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...