AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #1 Skrevet 17. mai 2017 For over ett år siden bledet slutt mellom meg og bf, og jeg fikk da stønader i fra NAV. Vi klarte etter mye om og men å snakke sammen igjen etter hvert, og bestemte oss for å prøve parterapi og det som var. Etter samtaler oggod hjelp bestemte vi oss for å prøve på nytt. For to uker siden bestemte vi oss for å flytte sammen igjen, så jeg ga beskjed til NAV at han blir å gjøre det på nevnt dato - så mine stønader kan stoppes. For noen dager siden slapp han bomben om at han har ombestemt seg. Ser nå at han har holdt på med ei annen i mellomtiden, som hele veien varusikker på hvor de sto. Derfor har han vel holdt meg på si, da. Så bestemtehu seg for å satse på de, og han forsvant fra meg og datteren vår, igjen, på flekken. Historien om hvor fly forbanna og såret jeg er behøver jeg ikke gå inn på engang. Det jeg trenger hjelp til er hva jeg nå gjør med NAV. Jeg føler meg så totalt, fullstendig IDIOT. Jeg var avhengig av den støtten for å betale husleie, men den ble jo stoppet nå som vi skulle bli to om alt igjen. Så klart. Hva gjør jeg med NAV? Hva sier jeg? Hvordan gå frem...? En uke etter jeg allerede har sagt jeg skal bli samboer med denne fyren. "Hei hehe forandring i planene" ... åh, så dum jeg føler meg. Så utrolig, himla ekkelt. Jeg hulker og hikster mens jeg nå skriver her med ene hånda og bretter klær med den andre. Noe så håpløst. Anonymkode: 04363...273
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #2 Skrevet 17. mai 2017 Overfor NAV får du gjøre eksen din til idioten som ikke klarte å bestemme seg og si at du må søke om stønadene på nytt. Det er jo det som er sannheten og de på NAV har sikkert hørt mye rart. Kan hende de trenger søknader på nytt og underskrifter og diverse, men det fikser du. Dette går bra. Og så har du en gang for alle lært at du ikke kan stole på eksen din og at han ikke er verdt å bruke energi på utover samvær med barnet dere har sammen. Lykke til. Anonymkode: 59733...ff8 9
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #3 Skrevet 17. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Overfor NAV får du gjøre eksen din til idioten som ikke klarte å bestemme seg og si at du må søke om stønadene på nytt. Det er jo det som er sannheten og de på NAV har sikkert hørt mye rart. Kan hende de trenger søknader på nytt og underskrifter og diverse, men det fikser du. Dette går bra. Og så har du en gang for alle lært at du ikke kan stole på eksen din og at han ikke er verdt å bruke energi på utover samvær med barnet dere har sammen. Lykke til. Anonymkode: 59733...ff8 Gjør som hun over sier. Lykke til,ønsker deg alt godt. 🌸 Anonymkode: eecc7...81d 2
Gjest Tutte Skrevet 17. mai 2017 #4 Skrevet 17. mai 2017 Først og fremst, for en idiotisk vingleper av en mann. Du må bare forklare situasjonen som den er til NAV. Det er nok sikkert ikke vanskelig å trekke tilbake, dere har jo ikke meldt adresseforandring enda slik at dere har samme adresse igjen vil jeg tro. Da hadde det straks blitt mer jobb med nye søknader osv.
Peter007 Skrevet 18. mai 2017 #5 Skrevet 18. mai 2017 (endret) 9 timer siden, AnonymBruker skrev: For over ett år siden bledet slutt mellom meg og bf, og jeg fikk da stønader i fra NAV. Vi klarte etter mye om og men å snakke sammen igjen etter hvert, og bestemte oss for å prøve parterapi og det som var. Etter samtaler oggod hjelp bestemte vi oss for å prøve på nytt. For to uker siden bestemte vi oss for å flytte sammen igjen, så jeg ga beskjed til NAV at han blir å gjøre det på nevnt dato - så mine stønader kan stoppes. For noen dager siden slapp han bomben om at han har ombestemt seg. Ser nå at han har holdt på med ei annen i mellomtiden, som hele veien varusikker på hvor de sto. Derfor har han vel holdt meg på si, da. Så bestemtehu seg for å satse på de, og han forsvant fra meg og datteren vår, igjen, på flekken. Historien om hvor fly forbanna og såret jeg er behøver jeg ikke gå inn på engang. Det jeg trenger hjelp til er hva jeg nå gjør med NAV. Jeg føler meg så totalt, fullstendig IDIOT. Jeg var avhengig av den støtten for å betale husleie, men den ble jo stoppet nå som vi skulle bli to om alt igjen. Så klart. Hva gjør jeg med NAV? Hva sier jeg? Hvordan gå frem...? En uke etter jeg allerede har sagt jeg skal bli samboer med denne fyren. "Hei hehe forandring i planene" ... åh, så dum jeg føler meg. Så utrolig, himla ekkelt. Jeg hulker og hikster mens jeg nå skriver her med ene hånda og bretter klær med den andre. Noe så håpløst. Anonymkode: 04363...273 Du må bare ta det med NAV. Si det som det er at han har ombestemt seg. Ikke noe drama fra din side med dette. Jeg er sikker på at de har vært borti tilfeller som dette før. Husleien får du alltids dekket gjennom sosiale stønader til slutt. Men har du muligheten til å jobbe? Lykke til. Endret 18. mai 2017 av Peter007 1
Den røde fare Skrevet 18. mai 2017 #6 Skrevet 18. mai 2017 Og en ting MÅ du huske på, det er ikke DU som skal føle deg dum, det er han. Å gi deg (og barnet) forhåpninger om å være en familie igjen, er så råttent gjort! 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #7 Skrevet 18. mai 2017 Nav er vant til dumme og vinglete folk, så det går nok bra. Du får kontakte dem ila dagen og spørre hva de evt trenger av dokumentasjon. Anonymkode: 8d4e7...450
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå