Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er endelig ferdig med isotretinoin etter å ha gått på det i 8-9 mnd. Tok lang tid før det funket på meg. Er nå kvisefri; men har en god del arr (både røde/mørke og dype). Er blitt anbefalt av hudlege å prøve dermarolling om et halvt år. 

Har fått skrevet ut differin som jeg skal bruke 1-2 ganger i uka i noen mnd. Er usikker på hvor lenge jeg skal vente før jeg kan begynne med den, tok siste pillene for 3 dager siden... noen som vet?

Er det noen som har tips til kosttilskudd og hudpleie? Har tidligere hatt babor og Elixir. Noen som har anbefaling til sminke? Ser at mineralpudder fremhever de dype arrene litt. 

Ps. Vet at det er flere tråder om iso, men flere er veldig gamle og håper på litt oppdaterte tips. Den store ISO-tråden har mest om behandling der og da.

håoer noen har tips:D 

Anonymkode: 83507...15c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Følger denne, og håper du får mange svar 😇😄 Lurer på veldig på hva jeg skal velge av Babor, Obagi og Elixir. Vil ha ung hud så lenge som mulig😉

Anonymkode: b0621...c29

AnonymBruker
Skrevet

Gikk på isotretinoin for noen år siden, hadde også masse røde merker og arr etter endt kur. Nå, 3 år senere er alle arrene borte, uten at jeg gjorde noe som helst for å få de bort. Hadde ingen dype arr. Hender fortsatt at jeg får en kvise av og til, men de forsvinner etter en dag eller 2. Renser huden hver kveld og smører godt med fuktighetskrem morgen og kveld. Bruker difterin 2 ganger i uken.

Anonymkode: 44c85...c1a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes dermaroller høres heftig ut etter en sånn kur, og ville nok brukt kun god hudpleie i begynnelsen.

Jeg var ferdig med ISO i 2012, og bruker kun koreansk hudpleie. Huden ser veldig bra ut! Skal forsøke noe hyaluronsyre(?) for enda jevnere hudtone.

Anonymkode: fda14...43a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg startet å bruke Obagi et halvt år etter iso-kuren. Har brukt produktene i ca 5 måneder nå og synes jeg har fått en jevnere hudtone. Uheldigvis for meg har jeg fått små kviser i t-sonen, noe jeg ikke var plaget med før iso-kuren. Er litt i tvil om jeg kommer til å kjøpe alle produktene i samme serie igjen, men har blitt glad i fuktighetskremen, skrubb og pads fra merket. Har nå fått utskrevet Epiduo for å bli kvitt de små kvisene i t-sonen. Er litt usikker på om disse lar seg kombinere sammen, så skal høre med hudpleieren til uka.  

Jeg mistet veldig mye hår etter iso-kuren. Startet å ta "Hair Volum" vitamintilskudd. Har fått masse babyhår! Mister fremdeles mer hår enn hva jeg gjorde før kuren. Er nå straks et år siden jeg var ferdig. Slet også med veldig stive muskler og ledd i ca tre måneder etter. Magnesiumtilskudd hjalp. 

I sminkeverden har jeg ikke gjort noen endringer. Bruker flytende foundation fra Urban Decay når huden er veldig rød. 

Anonymkode: 2818f...7d5

AnonymBruker
Skrevet

Takk for mange fine svar! 

Dermaroller ble anbefalt å bruke minst et halvt år etterpå... men kanskje det også er litt for tidlig.

tok differin på for første gang for 2 dager siden. Dagen etterpå hadde jeg fått en minimini kvise rett mellom nese og munn. I dag hadde jeg en minimini kvise på kinnet også.. lurer på om differin er så lurt..:/ kan jo være tilfeldig også. 

Anonymkode: 83507...15c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...