Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er greia med å forsøke å suge ut all energi av andre mennesker? Eller å forsøke å plukke folk i fra hverandre?
En god person gjør jo ikke sånn. De gir heller av seg selv, de sitter ikke bare og tar og tar av andre. Andres tid, andres liv (som situasjoner, hendelser og meninger) og tyner folk fordi de har det kjipt selv.

Hva er greia med å gjøre sånn i mot andre mennesker?

Anonymkode: 16b08...178

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De gjør det fordi de kan?

Da må man jo bare sette grenser for seg selv og nekte å bli tømt for energi. Gå vekk fra situasjonen og personen. 

Anonymkode: 0fb82...9e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De gjør det fordi de kan?

Da må man jo bare sette grenser for seg selv og nekte å bli tømt for energi. Gå vekk fra situasjonen og personen. 

Anonymkode: 0fb82...9e7

Ja  - det skjønner jeg og det gjør man jo, men det skjønner ikke de som gjør sånt.
Det er lettere sagt enn gjort når mennesker bare sitter og tømmer et menneske for alt mulig fordi de har det så innmari kjipt selv. Det går ikke ann å sette grenser for ting når det gjelder sånne folk tror jeg. Det beste er å unngå dem slik du egentlig skriver. :) 

Oppå det igjen så er de innpåslitsomme. Det er vel det de burde kalles i stedet for energi-vampyrer. :) 

AnonymBruker
Skrevet

De gjør det fordi de trenger energien. De er utsultet på det og den eneste og mest effektive måten de greier å få tak i det de trenger er å tråkke på andre. Problemet til slike mennesker er åpenbart, de tror de vinner og kanskje de gjør det der og da, men i det lange løp taper de stort fordi ingen orker en energivampyr over tid.

Anonymkode: fe6b6...630

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Sett grenser og si at du ikke tolererer slik oppførsel og ha minst mulig eller ingenting å gjøre med de.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja  - det skjønner jeg og det gjør man jo, men det skjønner ikke de som gjør sånt.
Det er lettere sagt enn gjort når mennesker bare sitter og tømmer et menneske for alt mulig fordi de har det så innmari kjipt selv. Det går ikke ann å sette grenser for ting når det gjelder sånne folk tror jeg. Det beste er å unngå dem slik du egentlig skriver. :) 

Oppå det igjen så er de innpåslitsomme. Det er vel det de burde kalles i stedet for energi-vampyrer. :) 

Hvis du ikke greier å si i fra om ting så er det faktisk du som har et stort problem. Men da passer du nok sammen med litt stillferdige mennesker som ikke gjør så mye ut av seg så slipper du å føle slik du gjør. Gjelder å velge riktige mennesker med den energien du trenger til å ha rundt deg.

Skrevet

Alle kan jo ikke være gode personer heller?

*Er ultra-bleik og suger til meg energi fra andre*

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Loki Laufeyson skrev:

Sett grenser og si at du ikke tolererer slik oppførsel og ha minst mulig eller ingenting å gjøre med de.

Joda, men hva når de ikke skjønner selv at de er sånn?
Da blir det veldig vanskelig. Å gå vekk å unngå de er best da - når de ikke skjønner hvordan de er.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke greier å si i fra om ting så er det faktisk du som har et stort problem. Men da passer du nok sammen med litt stillferdige mennesker som ikke gjør så mye ut av seg så slipper du å føle slik du gjør. Gjelder å velge riktige mennesker med den energien du trenger til å ha rundt deg.

Man har sagt i fra. Er opptatt, kan ikke - ting som er santg, men de kan gjøre det når man er opptatt. De skjønner ikke selv at de er sånn tror jeg. :) 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Hadley skrev:

Alle kan jo ikke være gode personer heller?

*Er ultra-bleik og suger til meg energi fra andre*

Nei - men det finnes en mellomting. Og det å holde på sånn burde man holde seg for god til rett og slett. Spesielt når de gjør sånt over en lengre periode. Så jeg holder en knapp på å unngå de - for evig alltid. :ler: 

Det må være kjipt å være de som man unngår pga at de er sånn. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei - men det finnes en mellomting. Og det å holde på sånn burde man holde seg for god til rett og slett. Spesielt når de gjør sånt over en lengre periode. Så jeg holder en knapp på å unngå de - for evig alltid. :ler: 

Det må være kjipt å være de som man unngår pga at de er sånn. 

Høres ut som himmelen spør du meg :icon_lol:

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Høres ut som himmelen spør du meg :icon_lol:

Mhm... :ler: 

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De gjør det fordi de trenger energien. De er utsultet på det og den eneste og mest effektive måten de greier å få tak i det de trenger er å tråkke på andre. Problemet til slike mennesker er åpenbart, de tror de vinner og kanskje de gjør det der og da, men i det lange løp taper de stort fordi ingen orker en energivampyr over tid.

Hm... godt mulig, for det gjør de også på en måte. De forsøker å plukke folk i fra hverandre, og jeg er ikke den eneste som har klaget på det og de. Nei, ingen ville vunnet på det. Det hjelper ikke å si i fra heller - det går ikke inn liksom. 

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan gjøre noe ut av meg jeg, men ikke under omstendigheter der alt skal plukkes på, eller når man er tømt for energi. Det sier vel seg selv? :P (ikke er jeg ei som klager så lett heller).

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å være introvert og vær sammen med extroverte en hel ettermiddag. 

Energien blir sugd ut og man må ha alenetid for å bli seg selv igjen. 

Anonymkode: 51824...f66

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Prøv å være introvert og vær sammen med extroverte en hel ettermiddag. 

Energien blir sugd ut og man må ha alenetid for å bli seg selv igjen. 

Anonymkode: 51824...f66

Jeg er ingen av delen, men jeg tror deg allikevel - selv om du er introvert så skal man ikke gjøre sånt i mot andre folk rett og slett. 

Skrevet

De er neppe klar over det selv. Felles med de jeg kjenner, er at de gjerne er misfornøyd med eget liv, har dårlig selvbilde og generelt er negative. Dårlig selvinnsikt også, kanskje. 

Er de gode mennesker ellers og dere har et vennskap, ville jeg sagt i fra om det. Hvis ikke, ville jeg bare droppet all sosial omgang med de. Har selv hatt et par venninner som trakk ut all energi av meg etter vi hadde vært med hverandre. Kunne være glad og positiv i forkant av møtet, men i etterkant følte jeg meg sliten, trøtt og nesten trist pga. all negativ snakk. Alle kan ha dårlige perioder, men når det pågår over en lengre tid og det ikke er en spesifikk, forståelig greie som forårsaker negativiteten, er det ingen vits i å anstrenge seg mer for å få det til å funke.

Viktig å omgås gode, glade mennesker. Er man kun omringet av dårlige mennesker vil dette påvirke ens liv.

• Liker 1
Gjest Snuppi
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, men hva når de ikke skjønner selv at de er sånn?
Da blir det veldig vanskelig. Å gå vekk å unngå de er best da - når de ikke skjønner hvordan de er.

Jeg tror at det ligger mye i nettopp det at de ikke er klar over at de er energi tyver. 

Jeg kjenner ei dame som er energi vampyr. Hun sier selv at hun lader energi sammen med andre men hun er ikke klar over effekten hun har på andre mennesker. Jeg tror ikke at det hjelper å si noe til henne om det da selvinnsikten ikke er helt tilstede. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan dette energi-tyvegreiene ha noe med manipulering å gjøre?

At noen i selskapet ønsker å trykke deg ned pga misunnelse? Er det da mulig å beskytte seg?

Tenke positivt og forstå hva motivasjonen bak oppførselen er.

Feks, jeg blir slitte og sliten rundt en veninne som er mye sur og emosjonell uten grunn. Da går jeg på eggeskall rundt henne, og da blir jeg sliten. Jeg har også ei svigerinne som jeg merker stirrer, og så smyger inn kommentarer som er rettet mot at jeg skal få skyldsfølelse for noe, eller at jeg skal føle meg underlegen henne, og mindre flink. 

Ellers vet jeg jo ikke helt hvordan man kan "stjele" energi fra noen, da det egentlig ikke går an. 

Anonymkode: e492e...496

Gjest Snuppi
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan dette energi-tyvegreiene ha noe med manipulering å gjøre?

At noen i selskapet ønsker å trykke deg ned pga misunnelse? Er det da mulig å beskytte seg?

Tenke positivt og forstå hva motivasjonen bak oppførselen er.

Feks, jeg blir slitte og sliten rundt en veninne som er mye sur og emosjonell uten grunn. Da går jeg på eggeskall rundt henne, og da blir jeg sliten. Jeg har også ei svigerinne som jeg merker stirrer, og så smyger inn kommentarer som er rettet mot at jeg skal få skyldsfølelse for noe, eller at jeg skal føle meg underlegen henne, og mindre flink. 

Ellers vet jeg jo ikke helt hvordan man kan "stjele" energi fra noen, da det egentlig ikke går an. 

Anonymkode: e492e...496

Om du blir sliten av å være sammen med et menneske da vedkommende tar mye plass og snakker/maser i et sett, er du blitt utsatt for en energi vampyr. Noen mennesker har ekstremt mye energi som gjør at det blir slitsomt å følge med i samtalen. Er du heldig kommer du til ordet med en stavelse her og der mens du blir verbalt overkjørt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...