Gå til innhold

Kanin blir stiv i kroppen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skulle løfte opp kaninen min i sted, og mens jeg holdt den klappet jeg den på hodet. Da begynte den å oppføre seg litt merkelig.. Dersom jeg holder hånden på hodet dens mens jeg holder den, retter den seg opp i ryggen og blir helt stiv. Er det noen som vet hva dette kommer av?

Anonymkode: 721e7...651

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spør de på "den store kaninboka" på Facebook :) Marit Emilie har skrivd boken og kan gi deg mange veldig gode svar. Her inne kan man ikke vite om svarene ang helse er OK eller feil. 

Anonymkode: 00085...302

AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke har gjort det, så anbefaler jeg lese en bok eller en nettside om kaniner sitt kropprpsåk. Kaniner har veldig andre signaler og kroppspråk enn katter og hunder som kan være vanskelig å forstå eller legge merke til om man ikke har lest om det. For å øke trivselen til kaninen din er det viktig å lære disse små tegnene

Anonymkode: 75928...36c

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Hvorfor holder du hånden på hodet til en kanin? De er byttedyr og de fleste liker hverken å bli løftet eller at noen tar på hodet dems. Anbefaler deg å låne den store kaninboka å lese deg opp på kroppsspråk :) 

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spør de på "den store kaninboka" på Facebook :) Marit Emilie har skrivd boken og kan gi deg mange veldig gode svar. Her inne kan man ikke vite om svarene ang helse er OK eller feil. 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du ikke har gjort det, så anbefaler jeg lese en bok eller en nettside om kaniner sitt kropprpsåk. Kaniner har veldig andre signaler og kroppspråk enn katter og hunder som kan være vanskelig å forstå eller legge merke til om man ikke har lest om det. For å øke trivselen til kaninen din er det viktig å lære disse små tegnene

Anonymkode: 75928...36c

Takk for gode tips!

3 timer siden, HappyWaffle skrev:

Hvorfor holder du hånden på hodet til en kanin? De er byttedyr og de fleste liker hverken å bli løftet eller at noen tar på hodet dems. Anbefaler deg å låne den store kaninboka å lese deg opp på kroppsspråk :) 

Grunnen til at jeg løftet opp kaninen var at jeg skulle bære den fra buret utendørs og inn for kvelden, siden natta et veldig kald her enda. Av ren tilfeldighet klappet jeg kaninen på hodet mens jeg bar den innendørs, og merket at den oppførte seg på denne måten. Den har aldri reagert på denne måten før, er vant til å bli strøket forsiktig over hodet.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for gode tips!

Grunnen til at jeg løftet opp kaninen var at jeg skulle bære den fra buret utendørs og inn for kvelden, siden natta et veldig kald her enda. Av ren tilfeldighet klappet jeg kaninen på hodet mens jeg bar den innendørs, og merket at den oppførte seg på denne måten. Den har aldri reagert på denne måten før, er vant til å bli strøket forsiktig over hodet.

Da ville jeg nok tatt den til dyrlegen. All oppførsel som dukker opp som ikke har vært der før bør sjekkes da kaniner er utrolig flinke til å skjule det hvis noe er galt, så når man først ser tegn på sykdom så kan det allerede være for sent. 

AnonymBruker
Skrevet
På Thursday, May 18, 2017 den 8.05, HappyWaffle skrev:

Tulliball. Å bli strøket på neseryggen er noe tamme kaniner liker svært godt.

Anonymkode: b536b...0ae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nest sannsynlig forsøker den å rømme. De fleste kaniner liker ikke å bli holdt.

Kjæl med dyret på bakken istedet 

Gjest HappyWaffle
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tulliball. Å bli strøket på neseryggen er noe tamme kaniner liker svært godt.

På neseryggen kanskje ja, men her holdt Ts hånden på hodet. Noe kaninen tydeligvis ikke likte 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...