AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #1 Skrevet 17. mai 2017 Jeg har nå hatt halsbetennelse i to uker. Startet som vanlig sår hals, ble verre og verre etterhvert(utenom noen få dager, ca 3 dager hvor halsen var mye bedre). Nå er den tilbake til å være ekstremt vond, tror faktisk den er på sitt verste hittill. Har konstant vondt i halsen, spesielt på venstre side inni halsen, er ekstremt vondt å svelge mitt eget spytt/drikke og spise. Eneste jeg klarer å spise er bløte ting som ikke skraper på eller irriterer tungen og halsen. Tungen og ganen klør, i tillegg til at tungen er dekket med kremfarget belegg(disse symptomene har utviklet seg de siste dagene) har ikke så mye hoste lengre, heller ikke så mye slim. Er ikke forskjølet. Har bittelitt feber men formen er fin, og har ingen febersymtomer utenom at jeg kan bli veldig varm til tider. har vært hos legen (først legevakten noen dager etter halsbetennelsen oppsto og legen for noen dager siden). Tok CRP, den var helt fin. Altså påsto legen at siden det ikke er bakteriell infeksjon må det være virus. Legen oppfordret meg bare til å la det gå en stund, men jeg kan ikke forstå hvordan det bare blir verre og verre, og at det ikke er noe jeg kan gjøre med det. Klarer ikke snakke, så er veldig frustrerende!! Har noen her opplevd det samme? Evt tips til hva jeg kan gjøre for å kurere denne virus-Halsbetennelsen? Anonymkode: 37a66...4c1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #2 Skrevet 17. mai 2017 Det nytter lite å starte samme tråd i flere underforum. Jeg lurer på om du kan ha mononukleose, kyssesyken. Da kan man få slike plager som du beskriver. Noen får kyssesyken uten voldsom feber, men det er sjelden. Anonymkode: 7ad71...548
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #3 Skrevet 17. mai 2017 Hadde en gang en halsbetennelse som først var virus relatert og som gikk rett over i en bakteriell infeksjon. Hanglet i 4 uker med høy feber. Kunne kun spise kald mat og oppdaget man kunne overleve på Gazpacho suppe som skal serveres kald. https://en.wikipedia.org/wiki/Gazpacho Anonymkode: 75d61...3af
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #4 Skrevet 17. mai 2017 Har du hatt munnsex og kan ha blitt smittet med kjønnsykdom i munnen? Det slår ikke alltid ut på crp. Drabtilbake til legen. Dette er ikke normalt å gå med så lenge. Få tatt prøve av halsen din. Anonymkode: 0d966...f08
Sirah Skrevet 17. mai 2017 #5 Skrevet 17. mai 2017 Siden du har fått belegg i halsen ville jeg dratt til legen igjen. En virusinfeksjon kan utvikle seg til en bakterieinfeksjon over tid. Ellers hadde jeg en virusinfeksjon som nektet å gi slipp selv i vinter så føler med deg TS Tre uker var jeg dårlig....
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #6 Skrevet 17. mai 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det nytter lite å starte samme tråd i flere underforum. Jeg lurer på om du kan ha mononukleose, kyssesyken. Da kan man få slike plager som du beskriver. Noen får kyssesyken uten voldsom feber, men det er sjelden. Anonymkode: 7ad71...548 Mener legen sjekket for kyssesyken også, og det var det heller ikke. Tok ganske mange tester hos legen. Håper hvertfall ikke det! Anonymkode: 37a66...4c1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #7 Skrevet 17. mai 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde en gang en halsbetennelse som først var virus relatert og som gikk rett over i en bakteriell infeksjon. Hanglet i 4 uker med høy feber. Kunne kun spise kald mat og oppdaget man kunne overleve på Gazpacho suppe som skal serveres kald. https://en.wikipedia.org/wiki/Gazpacho Anonymkode: 75d61...3af Huff... er virkelig kjipt når det varer så lenge, for tiden går så sakte når man har det føles det som!! Moren min jobber som helsesækreter da, så tok en CRP sist idag, for trodde det var gått over til bakteriell infeksjon, men den var fortsatt negativ.. hadde egentlig håpet på det skulle være bakteriell så jeg kunne få antibiotika. selv syns jeg det er best med varm mat, men skal prøve den du linket til;) Anonymkode: 37a66...4c1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #8 Skrevet 17. mai 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du hatt munnsex og kan ha blitt smittet med kjønnsykdom i munnen? Det slår ikke alltid ut på crp. Drabtilbake til legen. Dette er ikke normalt å gå med så lenge. Få tatt prøve av halsen din. Anonymkode: 0d966...f08 Har ikke hatt munnsex nei. Når jeg var hos legen stakk hun en sånn pinne-greie nedi halsen på meg, er det en slik prøve du mener? Anonymkode: 37a66...4c1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #9 Skrevet 17. mai 2017 Føler med deg, hadde noe lignende en gang. Sjekket også om det var bakterie eller virus hos legen, og det var dessverre virus. Da må man bare smøre seg med tålmodighet. Jeg hanglet i flere uker, men det går over. Drikk varme supper hvis det gjør godt med varme, eller spis is og yoghurt hvis det føles bra å kjøle ned. Hvil deg masse. Drikk godt med vann... og ja, vær tålmodig. God bedring! Anonymkode: 55215...38b
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #10 Skrevet 17. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Føler med deg, hadde noe lignende en gang. Sjekket også om det var bakterie eller virus hos legen, og det var dessverre virus. Da må man bare smøre seg med tålmodighet. Jeg hanglet i flere uker, men det går over. Drikk varme supper hvis det gjør godt med varme, eller spis is og yoghurt hvis det føles bra å kjøle ned. Hvil deg masse. Drikk godt med vann... og ja, vær tålmodig. God bedring! Anonymkode: 55215...38b Det var godt å høre at jeg ikke er alene om det hvertfall.. Tusen takk! Anonymkode: 37a66...4c1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #11 Skrevet 18. mai 2017 På apoteket har de sugetabletter med lokalbedøvende for halsen. Da jeg hadde en serie med virusinfeksjoner i halsen i vinter var det slike som reddet meg. Sukkerfrie halspastiller (ikke svarte!) hjalp også, for de smører halsen slik at det er lettere å svelge. Pass på at du drikker mye, selv om det er vondt. Min erfaring er at når jeg ikke klarte å drikke noe ble jeg tørrere i halsen, noe som gjorde at det ble mer sårt og dermed enda vondere. Varm te med honning lindrer og smører halsen. Hold halsen varm. Pass på å få nok søvn. Legg deg tidligere enn du pleier, og ta eventuelt en liten middagshvil hvis du føler behov for det. Husk vekkeklokke, hvis du sover for lenge på dagen ødelegger du nattesøvnen. Dersom du blir veldig lett syk kan det være lurt å sjekke vitamin- og mineralnivåer hos legen. Slike mangler er lette å sjekke og lette å fikse, men kan gi store konsekvneser for helsa. Anonymkode: a2634...8f3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå