Hoppetaujenta Skrevet 17. mai 2017 #1 Skrevet 17. mai 2017 Jeg er i handlehumør på nett, men hva står sone 1 for? De fleste dvd`ene står det ingenting ved. Tar jeg en risiko ved å kjøpe sone 1? 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #2 Skrevet 17. mai 2017 Sone 1 er for USA-markedet. Det er null stress om du har sonefri DVD-spiller. Norge tilhører sone 2 Anonymkode: 25ecb...9b5 2
herremann Skrevet 17. mai 2017 #3 Skrevet 17. mai 2017 http://www.hjemmekino.no/Guide/dvd-soner-1757 Men hvorfor kjøpe dvd og ikke blue-ray? 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #4 Skrevet 17. mai 2017 2 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Jeg er i handlehumør på nett, men hva står sone 1 for? De fleste dvd`ene står det ingenting ved. Tar jeg en risiko ved å kjøpe sone 1? Hei:) " DVD-import: Sone 1 DVD-er utgitt i ulike deler av verden er kodet for bestemte regioner. Det betyr at en DVD utgitt i USA ikke nødvendigvis kan spilles på en norsk DVD-spiller. For at du skal kunne vite om en DVD kan spilles av på din spiller, er alle DVD-er i vår nettbutikk merket med hvilken sone de tilhører. Sone 1-filmer har amerikansk regionkoding. For å kunne se denne typen DVD-er, må du ha en sonefri DVD-spiller. Det er dessverre ingen enkel måte å finne ut hvorvidt en spiller er sonefri eller ikke på. Dersom du er i tvil, spør i butikken der du kjøpte den. Sone 1-filmer kan også spilles av på PC/MAC. " https://www.platekompaniet.no/spesialkategorier/dvd-import-sone-1/ Anonymkode: 98834...681 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #5 Skrevet 17. mai 2017 1 minutt siden, herremann skrev: http://www.hjemmekino.no/Guide/dvd-soner-1757 Men hvorfor kjøpe dvd og ikke blue-ray? Hvis man ikke har noe som kan spille av blu-ray? Anonymkode: 03da8...2f0 2
Druid Skrevet 17. mai 2017 #6 Skrevet 17. mai 2017 3 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Jeg er i handlehumør på nett, men hva står sone 1 for? De fleste dvd`ene står det ingenting ved. Tar jeg en risiko ved å kjøpe sone 1? Ikke noe annet enn at du ikke kan se på innholdet av dem. Vi er sone 2 og USA sone 1. Jeg har konfigurert en DVD spiller som sone 1, for å kunne spille av filmer av den typen. Har du en gammel spiller, kan det hende du kan gjøre den sonefri.
Thyra Skrevet 17. mai 2017 #8 Skrevet 17. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sone 1 er for USA-markedet. Det er null stress om du har sonefri DVD-spiller. Norge tilhører sone 2 Anonymkode: 25ecb...9b5 Mange DVD-spillere kan også gjøres sonefrie ved å taste inn en kode. Husker jeg fant kode for å gjøre min DVD-spiller sonefri på internett en gang. Husker dessverre ikke siden, men der stod det koder for ulike typer DVD-spillere.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #9 Skrevet 17. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis man ikke har noe som kan spille av blu-ray? Anonymkode: 03da8...2f0 Da kjøper man seg en blu-rayspiller. Får en grei spiller for en femhundrelapp. Anonymkode: ae8a6...6ae 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå