AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #1 Skrevet 17. mai 2017 Jeg trente styrke 4-5 ganger i uken før og prøvde å gå opp i vekt, noe som ikke fungerte så veldig bra. Alle tankene mine gikk til muskler, motivasjon, tøying, kalorier og mat. Det ble rett og slett for mye. (Jeg har ikke spiseforstyrrelse) Jeg har gått på en smell og kjenner at trening og mat er det siste jeg har lyst til, men jeg trenger det for å bli bedre og få en normal hverdag igjen, og alle råder meg til å begynne igjen. Jeg har tenkt på helkroppsprogram 2-3 ganger i uken uten for mye fokus på mat, men så er det vel sånn at for å bygge muskler kan man ikke bare gi 50%? Jeg har fryktelig lyst til å gå opp noen kg, men matlysten er latterlig lav. Er det noen som har forslag til hvordan jeg kan få det til å fungere for både kropp og hodet? Anonymkode: 3f6e8...a31
linsejesus Skrevet 17. mai 2017 #2 Skrevet 17. mai 2017 Du må jo ikke nødvendigvis finne det ultimate programmet som gir deg maksimal uttelling på kortest mulig tid. Det viktigste er jo å finne en treningsform du trives godt nok med til å holde på med over tid. Du kan legge på deg muskler med både korte, intense økter, eller lange med mange reps. Trene så hardt du kan 2-3 ganger i uka eller litt hver dag. Hvis du ikke har nok matlyst kan du jo bruke proteinpulver og energitett mat som nugatti o.l.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #3 Skrevet 17. mai 2017 Du bør ikke trene styrke mer enn 3 ganger i uken. Å trene 5 ganger i uken er mot sin hensikt, og du vil lett kunne miste i stedet for å bygge muskelmasse. Så enig med linsejesus - tren hardt 2-3 ganger i uken. Jeg hører ofte lignende kommentarer som du uttrykker, at det blir "for mye". Det virker som om det er mange som knytter negative følelser til det å trene mye og ofte, og det syns jeg er så synd. Jeg trener selv nesten hver dag. Jeg løper annenhver dag og trener styrke og yoga utenom. Jeg har vært aktiv hele livet og holder meg aktiv fordi jeg elsker det. Jeg elsker å kjenne meg sterk i en velfungerende kropp. Jeg knytter ingenting negativt til treningen, for dette ville være mot sin hensikt. Selvfølgelig er det inspirerende å se resultater og løfte litt tyngre og løpe litt raskere, men det er ikke derfor jeg trener. Jeg konkurrerer ikke, og har ingenting å bevise. Det er bare gøy å være aktiv. Og for å være så aktiv som jeg ønsker så må jeg ha nok mat. Trening gir meg økt appetitt, så det er ikke vanskelig å få i seg det jeg trenger. Hva er det som er vanskelig for deg når det gjelder maten? Jeg tror ikke helt jeg skjønner hvor du vil. Har du prøvd yoga? I tillegg til å være god trening så lærer man i yoga å være tilstede i kroppen, å være takknemlig og fokusere på prosessen og ikke det endelige resultatet. Kanskje det er noe for deg? Anonymkode: e99c1...9fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå