Gå til innhold

Når sende ut invitasjonene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss den 23. juli og det er da midt i fellesferien. Gjestene planlegger sikkert ferien i god tid før ferien. Jeg har holdt på å tenkt rundt februar eller mars. Er det tidlig?

Så da lurer jeg på om når skal vi sende ut invitasjonene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Katrine:)

Det mest vanlige er jo en 3 måneders tid før bryllupet, som i deres tilfelle ville vært i slutten av april. Men du har jo helt rett i at det nok er lurt i å være enda litt tidligere ute pga. fellesferien. Så jeg synes kanskje begynnelsen / midten av mars bør være en grei tid - ikke for tidlig, og i alle fall ikke for sent!

Lykke til, og fortsatt god romjul! :nisse:

Skrevet

Vi sendte ut våre innbydelser i oktober vi, men hadde gitt muntlig beskjed til alle vi skulle invitere på gooood tid i forveien.

En ting å være obs på når det er lang tid mellom utsending og svarfrist, mange kan glemme å svare...

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg ville sendt ut invitasjonene i februar. For de fleste planlegger ferien sin tidlig, og det er nok ikke alle som vil eller orker å omrokkere på ferieplanene. Bedre å være ute i god tid, så kan folk planlegge ferien sin også.

Eller du kan snakke med de fleste, og nevne det for de, sånn at de som du vet planlegger tidlig ferie, får gjort det utenom bryllupet.

Skrevet

Vi sender ut våre om ikke så lange gifter oss 4Juni, bryr oss lite om at andre synes det er fortidlig. :briller:

Vi synes at dersom folk ikke greier å svare før 1. april så kan dem ikke ha så veldig lyst til å komme.

"hva om de glemmer å svare fordi det er så langt fram"

Ringer til de som ikke har svart 1. april å hører med de. Å hvor lyst har de egentlig til å komme da?

Ei venninne av mamma til å male på glassene (bordkorta våre) så vil gi henne god tid til dette. Slik at hun kan ta noen glass nå og noen glass da, skal ikke være stress for henne at vi gifter oss. Så da får a 2 mnd på seg.

Føler det blir mindre stress for oss på denne måten.

Skrevet

Vi synes at dersom folk ikke greier å svare før 1. april så kan dem ikke ha så veldig lyst til å komme.

"hva om de glemmer å svare fordi det er så langt fram"

Ringer til de som ikke har svart 1. april å hører med de. Å hvor lyst har de egentlig til å komme da?

Du må ikke se så sort/hvitt på det. Folk har kanskje mye å tenke på, er generelt surrete av person og klarer kanskje ikke å tenke så langt frem i tid... Det kan være mange, mange grunner. Tror ikke du kan dømme folk med "da kan de umulig ha så veldig lyst" når du ikke nødvendigvis kjenner til deres livssituasjon der og da.

Skrevet

Må si meg veldig enig med lunacia her. Det er ikke alle som er i en livssituasjon hvor de har anledning til å si ja/nei til en bryllupsinvitasjon så lang tid i forveien.

Mht at dere trenger litt tid med bordkortene så skjønner jeg det, men å trekke konklusjonen om at de ikke har lyst til å komme om de ikke KAN gi et svar er vel litt drøyt....???

Men å sende ut invitasjoner pga fellesferien syns jeg er helt ok. Det gjør vel ingen ting å ta en telefon etter at fristen har gått ut til de som ikke har latt høre fra seg. Det kommer ihvertfall jeg til å gjøre.

Vi gifter oss 4/6 og kommer til å sende ut invitasjonene i midten av mars tenker jeg.

Skrevet

Du må ikke se så sort/hvitt på det. Folk har kanskje mye å tenke på, er generelt surrete av person og klarer kanskje ikke å tenke så langt frem i tid... Det kan være mange, mange grunner. Tror ikke du kan dømme folk med "da kan de umulig ha så veldig lyst" når du ikke nødvendigvis kjenner til deres livssituasjon der og da.

Tenker på de vi inviterer jeg, ikke alle andre.

Skrevet

Jeg tenkte også på de vi inviterte Maki, da jeg sa at noen kan komme til å glemme å svare når det er for lang tid mellom når de mottar invitasjonen og når de skal svare. Mange gleder seg til å ta del i andres bryllup, men det er ikke som om verden sentrerer rundt dette fordet for alle andre. Vi har i hvert fall ikke regnet med at det gikk på at de ikke ville komme, men rett og slett at halvannen måneds svarfrist var litt i overkant for å huske det.

Det skjer mye i alles liv til tider, også ting som gjør at de kan glemme seg bort.

Skrevet
Jeg tenkte også på de vi inviterte Maki, da jeg sa at noen kan komme til å glemme å svare når det er for lang tid mellom når de mottar invitasjonen og når de skal svare. Mange gleder seg til å ta del i andres bryllup, men det er ikke som om verden sentrerer rundt dette fordet for alle andre. Vi har i hvert fall ikke regnet med at det gikk på at de ikke ville komme, men rett og slett at halvannen måneds svarfrist var litt i overkant for å huske det.  

Det skjer mye i alles liv til tider, også ting som gjør at de kan glemme seg bort.

Derfor jeg tar ringe runden, sånn forsikkerhets skyld. Men slik ting er i min familie, kan man ikke kan svare på om det går 2 mnd i forveien så er det for å passe på at man ikke skal gå glipp av noe bedre. Altså ikke knytte seg fortidlig.

Hvorfor ikke svare i det man har funnet ut om det passer eller ikke?

Ekke som jeg er helt vrang heller, er ei venninne som jeg ikke får noe helt 100% svar av før i mai fordi hun vet ikke hvordan det er med eksamen. Sånne ting er greit, jobb, skole og sånt er viktigere for folks liv en mitt bryllup, det har jeg full forstårelse for.

Skrevet

Vi har tenkt å sende ut invitasjoner i begynnelsen av mars, nettopp pga folks ferieplaner. I tillegg har jeg informert mange muntlig allerede om at de må holde av datoen.

Skrevet

Vi kommer sannsynligvis til å sende ut save-the-date kort i god tid da jeg har familie spredt utover hele landet pluss at vi inviterer folk fra utlandet.

Skrevet
Vi kommer sannsynligvis til å sende ut save-the-date kort i god tid da jeg har familie spredt utover hele landet pluss at vi inviterer folk fra utlandet.

Save-the-date kort er ein god idè! Vi skal sende ut slike eit år før bryllupet. :)

Skrevet

Vi sendte 3 mnd før og har svarfris 1 januar. Alle untatt en familie (4 personer) og en fetter har svart nå så er rimelig fornøyd med det :)

Gjest Anonymous
Skrevet

:-) HEISAN !!!

Vi gifter oss 25. juni 2005. Vi sender ut innbydelsene i begynnelsen av april og SU settes til begynnelsen av mai.

Skrevet

Tenker på de vi inviterer jeg, ikke alle andre.

Ja, det var de jeg snakket om, ikke alle andre.

Skrevet

Vi blir å sende ut i mars en gang. Familie og venner er spredd over hele Norge samt litt i utland. Jeg selv setter pris på invitasjoner noen måneder før fordi det er en del som skal klaffe hvis man velger å dra; billige flybill, overnatting, barnevakt, fri fra jobb etc...

Skrevet

har et vennepar som skal gifte seg 9. juli - de har delt ut invitasjoner til de fleste nå.. litt tidlig synes nå jeg - men det er jo midt i ferien, også under quarten..

Skal selv gifte meg i august, og tenkte å sende ut i mai, juni

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har bestemt meg for å sende ut invitasjonene uken før påske

Gjest Betty Boop
Skrevet

Vi gifter oss 4. juni og sender ut invitasjonene i neste uke regner jeg med - med rsvp 1. mars. Ettersom over halvparten av gjestene må bestille fly, leiebil og hotell tenkte vi det var greit å gi ordentlig beskjed i god tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...