Gå til innhold

Kan jeg nekte å feire jul hos svigers?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Er det helt grusomt og egoistisk av meg å ikke vil feire jul sammen med svigerfamilien?

Jeg og samboer har fått vårt første barn sammen i år. Jeg har aldri feiret jul noen annen plass enn hjemme hos mamma og pappa og dette har jeg lyst til å fortsette med. Jul er veldig viktig for meg. Når vi nå har fått barn sammen så blir jeg lei meg av tanken på at jeg burde gå med på å feire jul annen hver gang til foreldrene våre, men jeg har ingenting lyst. Jeg trives ikke med å være sammen med svigerforeldrene mine mer en et par timer fordi jeg blir så sliten av dem. I tillegg har vi hund og katt som svigers ikke liker (svigerfar mener visst at det bare er å avlive dem😡) så jeg kan egentlig ikke feire jul der. Tar ikke med meg dyrene mine hjem til noen som missliker dem så dårlig når de er fullverdige familiemedlemmer for meg. 

Kan jeg nekte å feire jul der? Hva synes dere?

Anonymkode: 4e158...a28

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gjør deg ferdig med17.mai nå først da...

Anonymkode: fcc9f...195

• Liker 48
AnonymBruker
Skrevet

Du bør finne deg i det, for din manns skyld. Men jeg skjønner hva du mener. Jeg trives ikke hos svigers, jeg heller. 

Anonymkode: 1bff7...a21

• Liker 9
Skrevet

Julemas begynner altså på 17. mai i år.  Ok...

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør deg ferdig med17.mai nå først da...

Jeg feirer ikke 17 mai

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg feirer ikke 17 mai

Du feirer ikke 17.mai og du vil ikke feire jul hos svigers.... hva med å gå litt i deg selv og se om det er du som er en smule spesiell. 

• Liker 44
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du feirer ikke 17.mai og du vil ikke feire jul hos svigers.... hva med å gå litt i deg selv og se om det er du som er en smule spesiell. 

Er man nødt til å feire 17. mai?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hit eller dit, hvorfor ikke begge deler? Inviter svigers til dine foreldre, eller enda bedre: Inviter alle hjem til dere. I ditt hus er det du som setter reglene, og hvis svigers velger å ikke komme så kan de jo bare skylde seg selv. Overnatting får man alltid til hvis familien har et reelt ønske om å være sammen.

Anonymkode: 33105...3e2

• Liker 14
  • Nyttig 1
Gjest Jessica
Skrevet

For barnets beste og din samboer bør du gå i kompromiss der dere feirer hos dem på tur. Når vi blir familie kan vi dessverre ikke være egoistiske og bare gjøre det vi vil. Barnet ditt har godt av å være hos den andre familien 

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje på tide og bli voksen? Sett deg i din manns situasjon. Tror du han synes alltid det er kjekt at dere kun er hos dine foreldre? Dere er to i forholdet så kanskje du bør revudere din egen oppførsel og ikke bare se ting fra din side, dere er to som er blitt foreldre og kanskje hans foreldre vil se barnebarnet sitt de og.

Anonymkode: cc81f...c87

• Liker 29
Gjest undulater
Skrevet (endret)

Ja, det ville vært egoistisk av deg, og spesielt om du ikke lar barnet få reise sammen med far (ikke at du bør kunne nekte han det i utgangspunktet). Din rolle er først og fremst å tenke på barnets beste, og der inngår en god relasjon mellom barn og besteforeldre på begge sider. Ikke minst vil jeg tro det er viktig for mannen din at også hans foreldre får oppleve jul med sine egne barnebarn, like viktig som det er for deg at dine gjør det. At de ikke liker dyrene deres er synd, noen mennesker er bare slik dessverre, men det er ingen unnskyldning i denne settingen. 

Som en annen skrev her, inviter dem alle hjem til dere, tross alt dere som har et lite barn. De som kan kommer, og de som ikke kan de lar være. 

Jeg tror godt du vet svaret på dette selv egentlig.

Endret av Halldir
Skrevet

Voks opp

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en god oppskrift på relasjonsbygging.

NOT!

Anonymkode: fa02d...89c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sier svigerfar rett ut at det er bare til å avlive dyrene deres? Hva sier din mann til det, i så fall?

Anonymkode: 1bff7...a21

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Når du er gammel nok til å få barn er du også gammel nok til å holde jul hjemme hos dere og skape nye tradisjoner for barnet. Da kan dere invitere de dere vil.

Anonymkode: dc00e...e00

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er egoistisk av deg. Det tyder på at du fortsatt henger i "umoden" fasen og ikke klarer å rivløse deg i fra foreldrene dine. Du bør bli mer "voksen" og se at barndommen og feiring hjemme hos foreldre varer ikke evig. Du har en mann som også har foreldre, og han har behov for å være med sine foreldre når det er store høytider som jul, og da synes jeg du også burde være med dit. Spesielt nå som dere har fått barn sammen. Barnet bør få lov til å knytte seg til svigerforeldrene sine og feire høytidene med de.

Kanskje burde du tenke litt annerledes, og heller vurdere å feire jul i deres eget hus/leilighet når dere nå har fått barn? Skape nye tradisjoner sammen? Da holder jo alle dere tre sammen, og dere kan invitere hvem dere enn vil. 

PS; Når har dere tenkt å begynne å skape egen tradisjon i deres hjem? 

Anonymkode: caa3f...763

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Nå som dere har fått barn , så begynn å Geir jul hjemme hos dere selv. Så kan dine foreldre og svigerforeldre bytte på å komme til dere, eller inviter dem samtidig. Da må de ta hensyn til dyrene, og er ikke sikkert de gidder å være hos dere så lenge. Hvor langt unna bor svigerforeldrene og foreldrene dine? 

Anonymkode: dcff3...0c1

• Liker 8
Skrevet

Syns du ikke barnet bør få feire jul med de andre besteforeldrene av og til? Ikke bare dine foreldre?

• Liker 5
Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet

Er vi i Desember  ?

Søren har vist sovet 7 måneder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...