AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #1 Skrevet 17. mai 2017 Vi har 2 jenter på 2 og 4 som har delt rom hittil. De siste ukene har de kranglet hver eneste kvelden og leggetiden tar langt tid. Altså 2 timer noen ganger. Vi er utslitte når de har sovnet. Det er ikke mangel på rom hos oss, og vi har et stående tom. Nå vurderer vi å flytte ut et barn. Men de er jo vant til å dele. Begge er selvstendige og liker godt å leke alene. Begge har egne leker tilpasset alder og trives i eget selskap. De går også i samme avdeling på barnehagen og er sammen 24 timer. Trenger hjelp til å avgjøre dette. Vil ikke utsette dem for utrygghet Anonymkode: 664af...fe3
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #2 Skrevet 17. mai 2017 Hadde ikke hatt dem på samme rom om dere har fler rom. Anonymkode: 820b2...056
Sushi Skrevet 17. mai 2017 #3 Skrevet 17. mai 2017 Mine deler rom, de er 3 og 6 år og har delt siden yngste var 8-9 mnd. De legges til forskjellig tid slik at lillebror har sovna før eldste legger seg. Kanskje dere kan prøve det?
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #4 Skrevet 17. mai 2017 14 minutter siden, Sushi skrev: Mine deler rom, de er 3 og 6 år og har delt siden yngste var 8-9 mnd. De legges til forskjellig tid slik at lillebror har sovna før eldste legger seg. Kanskje dere kan prøve det? Det prøvde vi i en periode. Lille ville ikke sovne før eldste kom inn. Ble bare kaos Anonymkode: 664af...fe3
Sushi Skrevet 17. mai 2017 #5 Skrevet 17. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det prøvde vi i en periode. Lille ville ikke sovne før eldste kom inn. Ble bare kaos Anonymkode: 664af...fe3 Hvis de skal på hvert sitt rom så må de jo sovne hver for seg uansett?
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #6 Skrevet 17. mai 2017 11 minutter siden, Sushi skrev: Hvis de skal på hvert sitt rom så må de jo sovne hver for seg uansett? Det må dem. Men da kan vi ta hver vårt barn og bytte på. Tror eldste syns at mye av oppmerksomheten går til minste Anonymkode: 664af...fe3
gullhjerte Skrevet 17. mai 2017 #7 Skrevet 17. mai 2017 Vi hadde litt lignende utfordring, de liker å sove på samme rom men forstyrret hverandre i innsoving. Vi byttet til køyeseng, det fungerer foreløpig veldig bra. Eneste utfordring er at yngste også vil sove øverst, men jeg tipper det blir en ikke-sak etterhvert. Jeg har sydd gardiner både oppe og nede, så de kan åpne og lukke etter eget ønske. Eldste synes det er godt å ha sin egen hule øverst, yngste får mer voksenkontakt nederst. Vi har også et ledig rom, men begge sover bedre om natta når de deler rom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå