Fame Skrevet 17. mai 2017 #1 Skrevet 17. mai 2017 Hei! Jeg tenkte jeg skulle bestille en lilla beltestakk med broderi til neste år og lurer litt på hvor mye deres kosta? Ser det er litt forskjellige priser, leser alt fra 25000 til 40000. Gleder meg så til å få meg egen beltestakk! <3 Takk for svar og gratulerer med dagen, alle!
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #2 Skrevet 17. mai 2017 Ikke bestill en "på nettet" hvor du tar mål på deg selv og sender inn. Velg gjerne lilla farger, men tenk tanken på at du skal ha stakken i 30-40 år fremover. Skal alt syes i Norge? Skal du velge lokalt håndtverk? - det vil øke prisen. Skal du ha jakken? Skal jakken broderes eller være enkel? Så kommer sølv. Pris? Min er brodert og sydd helt lokalt. Sølvet er håndlaget lokalt. Skoene er sydd i Skien. Totalpris for 10 år siden var rundt 60 tusen. Anonymkode: 6d8a2...1ac 4
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #3 Skrevet 17. mai 2017 Min kostet vel nærmere 30 000 med sølv og alt men det var for nesten 20 år siden og vi brukte flinke kjentfolk til brodering og sying av bunaden, ikke Husfliden som er forferdelig dyrt. Tenkte du å få den sydd og brodert i Norge? Du må nok opp i ganske høye summer om du regner med å få ferdig stakk og bruke Husfliden, Almannkaas eller andre kjente bunadsbutikker. Men de har super kvalitet og hvis du heller velger andre til å stå for broderi og søm så vær veldig nøye på hvem du velger for det er ikke alle som er så flinke til å brodere. Anonymkode: 3cbe5...02c 2
Fame Skrevet 17. mai 2017 Forfatter #4 Skrevet 17. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke bestill en "på nettet" hvor du tar mål på deg selv og sender inn. Velg gjerne lilla farger, men tenk tanken på at du skal ha stakken i 30-40 år fremover. Skal alt syes i Norge? Skal du velge lokalt håndtverk? - det vil øke prisen. Skal du ha jakken? Skal jakken broderes eller være enkel? Så kommer sølv. Pris? Min er brodert og sydd helt lokalt. Sølvet er håndlaget lokalt. Skoene er sydd i Skien. Totalpris for 10 år siden var rundt 60 tusen. Anonymkode: 6d8a2...1ac Tror 60k er litt i overkant.. Noen selger alt til 40k her, bare sølv utenom.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #5 Skrevet 17. mai 2017 Glemte å nevne at sølvet mitt også er laget lokalt og at vi fikk en god pris. Anonymkode: 3cbe5...02c
Fame Skrevet 17. mai 2017 Forfatter #6 Skrevet 17. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Min kostet vel nærmere 30 000 med sølv og alt men det var for nesten 20 år siden og vi brukte flinke kjentfolk til brodering og sying av bunaden, ikke Husfliden som er forferdelig dyrt. Tenkte du å få den sydd og brodert i Norge? Du må nok opp i ganske høye summer om du regner med å få ferdig stakk og bruke Husfliden, Almannkaas eller andre kjente bunadsbutikker. Men de har super kvalitet og hvis du heller velger andre til å stå for broderi og søm så vær veldig nøye på hvem du velger for det er ikke alle som er så flinke til å brodere. Anonymkode: 3cbe5...02c Det er Almankås jeg har sendt mail til ^.^ Synes de virka veldig flink på det de driver med 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #7 Skrevet 17. mai 2017 Akkurat nå, Fame skrev: Det er Almankås jeg har sendt mail til ^.^ Synes de virka veldig flink på det de driver med De er kjempeflinke men dritdyre for å snakke rett fra levra. Anonymkode: 3cbe5...02c
Fame Skrevet 17. mai 2017 Forfatter #8 Skrevet 17. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De er kjempeflinke men dritdyre for å snakke rett fra levra. Anonymkode: 3cbe5...02c Jaja, det får gå Vil gjerne ha noe med ordentlig kvalitet
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #9 Skrevet 17. mai 2017 Jeg kunne gjerne ha anbefalt de som laget min for de var kjempeflinke men de er dessverre begge gått bort. Anonymkode: 3cbe5...02c
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #10 Skrevet 17. mai 2017 1 minutt siden, Fame skrev: Jaja, det får gå Vil gjerne ha noe med ordentlig kvalitet Skjønner den. Anonymkode: 3cbe5...02c
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #11 Skrevet 17. mai 2017 4 minutter siden, Fame skrev: Tror 60k er litt i overkant.. Noen selger alt til 40k her, bare sølv utenom. Er da "alt" inkludert jakken og skoene? "Bare" sølv utenom blir fort noen kroner. Fra et minimum på rundt 1800 - 2000 kroner (for i det hele tatt å få kledd på seg, opp til mye mer. Anonymkode: 6d8a2...1ac
Fame Skrevet 17. mai 2017 Forfatter #12 Skrevet 17. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er da "alt" inkludert jakken og skoene? "Bare" sølv utenom blir fort noen kroner. Fra et minimum på rundt 1800 - 2000 kroner (for i det hele tatt å få kledd på seg, opp til mye mer. Anonymkode: 6d8a2...1ac Jeg vil ikke ha jakke eller sko. Så til 40 000 er hele kjolen med skjorte og broderier og hodegreia.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #13 Skrevet 17. mai 2017 Akkurat nå, Fame skrev: Jeg vil ikke ha jakke eller sko. Så til 40 000 er hele kjolen med skjorte og broderier og hodegreia. Tror ikke det finnes jakke til beltestakken bare sjal med broderi. Anonymkode: 3cbe5...02c
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #14 Skrevet 17. mai 2017 Jo det gjorde det visst, my bad. Anonymkode: 3cbe5...02c
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #15 Skrevet 17. mai 2017 8 minutter siden, Fame skrev: Jeg vil ikke ha jakke eller sko. Så til 40 000 er hele kjolen med skjorte og broderier og hodegreia. "Hodegreia" er vippe tenker jeg. Gøyalt ord "hodegreia". Sko må du jo ha. Vondt å gå barbeint. Det går helt fint med vanlige bunadssko. Hvilke broderi du velger betyr litt på prisen. Om du skal ha band eller broderi på forkle betyr noe på prisen. Broderiet på skjorten betyr også noe på prisen. Om du skal ha korssting eller smøyg på kvarden (kragen) betyr noe på pris. Du får mange valg og mange muligheter. Gled deg. De er flinke hos Almankås. Jeg valgte en liten systue og ville gjerne anbefalt dem, men de driver dessverre ikke lenger. Anonymkode: 6d8a2...1ac 1
Fame Skrevet 17. mai 2017 Forfatter #16 Skrevet 17. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: "Hodegreia" er vippe tenker jeg. Gøyalt ord "hodegreia". Sko må du jo ha. Vondt å gå barbeint. Det går helt fint med vanlige bunadssko. Hvilke broderi du velger betyr litt på prisen. Om du skal ha band eller broderi på forkle betyr noe på prisen. Broderiet på skjorten betyr også noe på prisen. Om du skal ha korssting eller smøyg på kvarden (kragen) betyr noe på pris. Du får mange valg og mange muligheter. Gled deg. De er flinke hos Almankås. Jeg valgte en liten systue og ville gjerne anbefalt dem, men de driver dessverre ikke lenger. Anonymkode: 6d8a2...1ac Mente at jeg ikke ville ha dyre skreddersydde sko
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #17 Skrevet 17. mai 2017 26 minutter siden, Fame skrev: Mente at jeg ikke ville ha dyre skreddersydde sko Almankås har de fleste valgmulighetene, og du trenger ikke bestemme deg med en gang. Bruk den tiden du trenger og har lyst på Anonymkode: 6d8a2...1ac 1
Fame Skrevet 17. mai 2017 Forfatter #18 Skrevet 17. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Almankås har de fleste valgmulighetene, og du trenger ikke bestemme deg med en gang. Bruk den tiden du trenger og har lyst på Anonymkode: 6d8a2...1ac Har så og si alt bestemt meg! Tenkt i mange år på akkurat den beltestakken jeg vil ha så gleder meg bare til å komme i gang med målingene og se hvordan den blir Så har jeg noe flott å ha på meg på avslutningsseremonien min til neste år og! 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #19 Skrevet 17. mai 2017 Signerer den med valg av farger. Lilla beltestakk er fint når du er 14-18, men vet ikke helt hva jeg syntes når man er 40-50, men det er jo en smakssak. Ellers enig, ikke ta mål selv, gå til de som skal sy den og få de til å ta mål. Anonymkode: da23f...0ea 6
Fame Skrevet 17. mai 2017 Forfatter #20 Skrevet 17. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Signerer den med valg av farger. Lilla beltestakk er fint når du er 14-18, men vet ikke helt hva jeg syntes når man er 40-50, men det er jo en smakssak. Ellers enig, ikke ta mål selv, gå til de som skal sy den og få de til å ta mål. Anonymkode: da23f...0ea Vel, jeg nærmer meg etter hvert 30 og har elsket den fargen siden jeg var liten, så går nok bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå