Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så sliten. Det er 17. mai, men jeg orker ingen feiring og ligger i sengen. Er helt på gråten. Sliter med masteroppgave og er kraftig forsinket. Har fått utsettelse, men jeg må prøve å skrive hver dag nå siden jeg er så forsinket. Det har vært så mange ytre hindringer dette året som ødelegger alt for meg. Nå er mye av det på plass, men jeg er bare så sliten. Mangler også konsentrasjon pga hodepine noen dager. Uff, jeg er bare fortvilet. Trenger ferie, men har en oppgave som må skrives de neste månedene. :( 

Anonymkode: 3be37...286

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Huff jeg har vært i samme båt. Men jeg hadde en bachelor. Du må prøve å sette opp en slags disposisjon, der du lager en plan for når du skal jobbe med masteren og når du har fri, det hjelper deg strategisk i hverdagen! Ellers kan det hjelpe å ta pauser innimellom, bare gå ut på trappa og ta en kopp kaffe.

De små gleder er viktig i en slik stressende tid. Lykke til TS

Anonymkode: ed21a...453

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff jeg har vært i samme båt. Men jeg hadde en bachelor. Du må prøve å sette opp en slags disposisjon, der du lager en plan for når du skal jobbe med masteren og når du har fri, det hjelper deg strategisk i hverdagen! Ellers kan det hjelpe å ta pauser innimellom, bare gå ut på trappa og ta en kopp kaffe.

De små gleder er viktig i en slik stressende tid. Lykke til TS

Anonymkode: ed21a...453

Takk. Ja, jeg gjør det jo slik du foreslår, men jeg sliter likevel veldig. Snart ferdig men likevel så fjernt... 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det som deg. Gikk på en skikkelig, bare gråt og måtte få utsatt oppgaven til neste semester. Lettelsen den dagen jeg fikk resultatet på oppgaven er den største jeg noen gang har følt!

Du sier du har måneder igjen til innlevering? Det er viktig å koble helt ut noen dager/helger. Legg en plan der du legger inn dager med avslapping og ting du har lyst til å delta på. Gjør det med god samvittighet fordi det hjelper på arbeidskapasiteten! Det samme gjelder fysisk aktivitet og frisk luft. Legg en plan for hver uke.

Jeg var innom en sosionom på studenthelsetjenesten et par ganger. Det var svært nyttig å få hjelp til å sortere tanker.

Masteroppgaven ble aldri en positiv opplevelse, men jeg klarte etter hvert å jobbe jevnt og trutt. Jeg fikk tilbake troen på at det skulle gå bra og det gjorde det.

Anonymkode: 627d2...c98

AnonymBruker
Skrevet

Jada, jeg gjør alt det der. Gjør det mest fornuftige etter beste evne. Snakker litt med legen min. Har utsettelse. Men er så sliten. Og har ikke all verdens tid. Samtidig er ting i livet mitt som gjør at jeg burde bli ferdig ganske fort, før de tingene blir enda verre. Blir en catch22. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jada, jeg gjør alt det der. Gjør det mest fornuftige etter beste evne. Snakker litt med legen min. Har utsettelse. Men er så sliten. Og har ikke all verdens tid. Samtidig er ting i livet mitt som gjør at jeg burde bli ferdig ganske fort, før de tingene blir enda verre. Blir en catch22. 

Men kjære vene, hva er det du ønsker med denne tråden da? Hvis du ikke vil ha råd du allerede gjør får du skrive de i hovedinnlegget. Hvis du bare vil syte får du skrive det i hovedinnlegget, så slipper du disse velmenende rådene og du kan dyrke din egen negativitet. 

Anonymkode: 325ba...600

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men kjære vene, hva er det du ønsker med denne tråden da? Hvis du ikke vil ha råd du allerede gjør får du skrive de i hovedinnlegget. Hvis du bare vil syte får du skrive det i hovedinnlegget, så slipper du disse velmenende rådene og du kan dyrke din egen negativitet. 

Klassisk kg-svar. Hørt om å lufte sin frustrasjon??

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Klassisk kg-svar. Hørt om å lufte sin frustrasjon??

Og du er en klassisk trådstarter som avfeier alle svarene du får. Dette hjelper nok absolutt i lengden, ja. :):)

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du er en klassisk trådstarter som avfeier alle svarene du får. Dette hjelper nok absolutt i lengden, ja. :):)

Hvorfor i helvete gidder du å skeive i tråden når du bare spyr ut piss?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i helvete gidder du å skeive i tråden når du bare spyr ut piss?

Klassisk kg-svar. Hørt om å lufte sin frustrasjon??

:)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Klassisk kg-svar. Hørt om å lufte sin frustrasjon??

:)

Pell deg er annet sted med den manglende empatien din, takk!! Føles det godt å trykke folk ned på denne måten? Dårlig dag i dag selv kanskje? 

AnonymBruker
Skrevet

Herregud så negativ og vanskelig du er TS... Det er mennesker der ute som tar seg TID til å skrive til deg i tråden din, også velger du å se bort i fra rådene du får.. 

Om du trenger å lufte ut tankene dine må du vel kunne skrive at du gjør det, hvis ikke må du forvente at du får råd til å endre din nåværende livssituasjon. Og hvis du mener svarene du får er "klassisk kg svar", hvorfor gidder du å bruke tid å skrive i en tråd her da? Hvorfor ikke gjøre noe positivt som kan gi deg energi? 

Anonymkode: abd08...63a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pell deg er annet sted med den manglende empatien din, takk!! Føles det godt å trykke folk ned på denne måten? Dårlig dag i dag selv kanskje? 

Morsomt å se hvordan du responderer på ditt eget svar. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud så negativ og vanskelig du er TS... Det er mennesker der ute som tar seg TID til å skrive til deg i tråden din, også velger du å se bort i fra rådene du får.. 

Om du trenger å lufte ut tankene dine må du vel kunne skrive at du gjør det, hvis ikke må du forvente at du får råd til å endre din nåværende livssituasjon. Og hvis du mener svarene du får er "klassisk kg svar", hvorfor gidder du å bruke tid å skrive i en tråd her da? Hvorfor ikke gjøre noe positivt som kan gi deg energi? 

Anonymkode: abd08...63a

Hvis du leser ordentlig, så står det faktisk at jeg gjør alle disse tingene. Det frustrerende er at det ikke er tilstrekkelig denne gangen. Jeg er ikke negativ, jeg forsøker alltid å løse ting og det går vel denne gangen også. Men det er så tungt og vanskelig og mange hindringer denne gangen som også ligger utenfor min kontroll. Jeg lever inne i et vakuum. Jeg har mennesker rundt meg som påvirker mitt liv om dagen. I dag er jeg ekstra sliten etter å ha tatt meg sammen for mye de siste dagene. Skal ut i kveld og prøve å gjøre noe hyggelig  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slapp av TS, du snakker om måneder ikke sant :) Da går det som regel bra, du kan utmerket unne deg fri denne dagen dersom du fortsatt har måneder igjen. Eller sette opp en disposisjon slik at du er klar i morgen. 

Anonymkode: b9e81...652

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Morsomt å se hvordan du responderer på ditt eget svar. 

Akkurat der gikk det litt fort i svingene. :P Beklager det, men så først ut som noen svarte meg det samme. 

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat der gikk det litt fort i svingene. :P Beklager det, men så først ut som noen svarte meg det samme. 

Det var jo nettopp det noen gjorde. :laugh: Det er jo derfor det er så ironisk. 

Anonymkode: 132c0...b68

• Liker 2
Gjest Raindrops
Skrevet

Dette er grunnen til at jeg ikke sitter på lesesalen nå i innspurten, det blir litt for mange ekstreme følelser i folk.

Ønsker deg lykke til TS :)

AnonymBruker
Skrevet

Slapp av TS, du snakker om måneder ikke sant :) Da går det som regel bra, du kan utmerket unne deg fri denne dagen dersom du fortsatt har måneder igjen. Eller sette opp en disposisjon slik at du er klar i morgen. 

Anonymkode: b9e81...652

Har disposisjon som regelmessig må gjøres om på. Sukk. Men fri i dag. Kanskje det føles mindre tungt i morgen når jeg har hvilt litt og ikke resten av Norge legger ut bilder av seg selv i bunad og med champis. Hyggelig for dem det altså, men ble en ekstra dum dag for meg så jeg ser frem til hverdagen igjen. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Raindrops skrev:

Dette er grunnen til at jeg ikke sitter på lesesalen nå i innspurten, det blir litt for mange ekstreme følelser i folk.

Ønsker deg lykke til TS :)

Hjelpes ja. Folk er jo helt fra seg. Kanskje det hadde hjulpet å sitte alene på en hytte en måneds tid? Vekk fra alle og så finne på noe i helgen?! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...