Gå til innhold

elsker Norge, hater 17 mai...

Anbefalte innlegg

Gjest BlandaDrops
Skrevet

Er det flere her inne som ikke kan fordra 17 mai feiringen?

Jeg mener boller, brus, tog og tivoli...

Alle er så hyggelige og stivpyntet at jeg får en vemmelig følelse av ekstrem falskhet oppi det hele...

Er det flere som tør å gjøre den samme innrømmelsen her inne?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

tivoli?

Anonymkode: 325dc...a75

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater den ikke, jeg bare deltar ikke i like stor grad som før. Bunaden er solgt og jeg har ikke barn, heldigvis.

Anonymkode: 97faf...8e7

• Liker 2
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Er ikke så glad i 17 mai jeg heller, bare mas og jag. I år skal jeg lage meg god mat og bli hjemme. Orker ikke lange køer og store folkemengder, det er bare et ork.

AnonymBruker
Skrevet

For meg er 17. mai bare en fridag midt i uken. Holder meg langt unna bunader (som er ultrastygt i mine øyne), tog og musikkorps og kjenner jeg blir irritert av alle flagg og "gratulerer med dagen" på sosiale medier.

Men så gidder ikke jeg pynte til jul og påske og sånn heller da!!

Å elske Norge er å dra det en smule for langt også, i mine øyne. Jeg hadde neppe vært lei meg om jeg hadde blitt plassert i et annet land når jeg først skulle komme til verden. 

Anonymkode: 610aa...40b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått så langt at jeg har sammenliknet tog med sånne parader nazistene hadde under krigen.

Anonymkode: 000a3...3f7

• Liker 1
Skrevet

Ja, her også. Hater ingenting, men pusler rundt i heimen. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hater den ikke, men feirer på min egen måte med langt og god frokost mens jeg ser på sendingene på tv. Liker ikke kjas og mas, så holder meg hjemme. Er glad for å bo i et fritt land hvor det faktisk er et valg.

Anonymkode: 734cd...955

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hata 17. mai før. Syntes det var så nasjonalistisk og selvdiggende, samt mye kjas og mas. Missliker alt som handler om nasjonalisme.

Nå derimot tenker jeg det handler om å ferie frithet og ikie nødvendigvis Norge og nordmenn o seg selv og ikke den friheten vi fikk for over 100 år siden nødvendigvis. Det handler om å feire den friheten vi enda har som ikke er en selvfølge i denne verden. En dag i året til å feire frihet og demokrati syntes jeg er en fin ting. 

Anonymkode: 888d1...088

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jo eldre jeg blir jo mer glad blir jeg av 17 mai. I tyveårene var det bare slit og pes. Nå blir jeg rørt bare av å se de flotte pynta gjestene til naboen trå gjennom oppkjørselen, og smilende lykkelige folk på tv. Neste år ønsker jeg å kjøpe min første bunad og delta for første gang på feiring på 5-6 år! 

Jeg tror ikke barn er falsk glade. Ikke voksne heller som vet hvor viktig grunnloven vår er. Men ungdom og unge voksne kan jeg godt forstå blir falskt da det stort sett dreier seg om fyll og flest mulig venner og bilder den dagen. 

Anonymkode: 0d1c1...470

Gjest undulater
Skrevet
8 timer siden, BlandaDrops skrev:

Er det flere her inne som ikke kan fordra 17 mai feiringen?

Jeg mener boller, brus, tog og tivoli...

Alle er så hyggelige og stivpyntet at jeg får en vemmelig følelse av ekstrem falskhet oppi det hele...

Er det flere som tør å gjøre den samme innrømmelsen her inne?

Det er mye ikke jeg heller liker ved 17 mai, så er det andre ting jeg elsker :)

Skrevet

Jeg elsker Norge, og at vi har muligheten til å velge hva vi vil være med på av feiring :)

• Liker 1
Skrevet

Ja! Jeg holder meg hjemme i stygg joggebukse og drikker vin mesteparten av dagen.

Orker ikke folkemengder, skrikende unger og drita fulle voksne som krabber omkring på fortauet klokka to på dagtid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...