AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #1 Skrevet 16. mai 2017 Bør jeg pelle dem ferdig så gjestene slipper, eller er det ok at de gjør det selv? Blir litt søl og gris hvis de gjør det selv vel? Anonymkode: e2d46...c6b 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #2 Skrevet 16. mai 2017 Jeg vil helst slippe å få "rekesaft" på bunaden min! Fint om du lar gjestene slippe å pille rekene. På forhånd tusen takk! Anonymkode: 36cd1...910 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #3 Skrevet 16. mai 2017 Om det gjelder 17.mai så ville jeg pelt dem selv. Folk i sine peneste festklær er nok ikke så interessert i å gni rekelukt i klærne tror jeg Anonymkode: 2ac9d...508 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #4 Skrevet 16. mai 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil helst slippe å få "rekesaft" på bunaden min! Fint om du lar gjestene slippe å pille rekene. På forhånd tusen takk! Anonymkode: 36cd1...910 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om det gjelder 17.mai så ville jeg pelt dem selv. Folk i sine peneste festklær er nok ikke så interessert i å gni rekelukt i klærne tror jeg Anonymkode: 2ac9d...508 Det er ikke 17.mai, ingen i bunad, men alikevel i finklær. Peller dem ferdig jeg uansett, lite delikat å sitte rundt et bord å renske rogn og skall... Takk for svar. Anonymkode: e2d46...c6b 1
Gjest Coolaid Skrevet 17. mai 2017 #5 Skrevet 17. mai 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Bør jeg pelle dem ferdig så gjestene slipper, eller er det ok at de gjør det selv? Blir litt søl og gris hvis de gjør det selv vel? Anonymkode: e2d46...c6b Neida. Det fikser de selv. Dersom de er redd for rekesaft på klærne er de ekstra forsiktig eller velger noe annet deilig fra bordet. Ellers kjøper du reker i lake som ikke har skall ( kjipere på smak).
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #6 Skrevet 17. mai 2017 Reker hører ikke hjemme på 17. Mai i uskrelt for. Reker i lake er "juksereker" og hører helelr ikke hjemme på dager med bunad. Hvorfor ikke finne på annen "tørrmat" i form av spekemat og roastbiff - noe som er 17. Mai mat. Anonymkode: 617af...9be 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #7 Skrevet 17. mai 2017 Pell de ferdig du det er bare på venninnekvelder eller verandalunsjer med familien at man lar folk pelle dem selv Anonymkode: 4a30e...de4 3
Jerry Lee Skrevet 17. mai 2017 #8 Skrevet 17. mai 2017 (endret) Reker på koldtbord er vel upillede, og alle/de fleste vet det. Og da vet de og at det kan bli grisete. Ikke at jeg fatter at det er så vanskelig å renske reker. Man må ikke søle og grise. Ferdig renskede, de to gangene jeg har opplevd det, har fått ligge for meg. Tørre og uten smak. Så stable på med urenskede, du. Endret 17. mai 2017 av Jerry Lee 8
Rosalie Skrevet 17. mai 2017 #9 Skrevet 17. mai 2017 Gidder ikke reker som er pillet av andre. Stoler ikke på hygienen til den som piller to kilo reker, ass. Eneste unntak er når reker er en del av en rett, som rekecocktail og liknende. 2
Jerry Lee Skrevet 17. mai 2017 #10 Skrevet 17. mai 2017 2 minutter siden, Rosalie skrev: Gidder ikke reker som er pillet av andre. Stoler ikke på hygienen til den som piller to kilo reker, ass. Eneste unntak er når reker er en del av en rett, som rekecocktail og liknende. Vi regner alle med at hygiene er ivaretatt når man jobber med mat. Greia med ferdig renskede er som jeg sa over..de tørker fort ut og mister smak.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #11 Skrevet 17. mai 2017 jeg ønsker å pille mine egne reker, selv i finstasen. Ved en slik andledning vil man jo uansett ikke spise enorme mengder. Da får man heller vurdere selv pilleferdighetene sine går utover penklærne... Anonymkode: 0090d...01e 4
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2017 #12 Skrevet 21. mai 2017 På Wednesday, May 17, 2017 den 14.30, AnonymBruker skrev: Reker hører ikke hjemme på 17. Mai i uskrelt for. Reker i lake er "juksereker" og hører helelr ikke hjemme på dager med bunad. Hvorfor ikke finne på annen "tørrmat" i form av spekemat og roastbiff - noe som er 17. Mai mat. Anonymkode: 617af...9be Så fint der ikke var 17.mai da. Og bryr meg ikke om hva du synes. Rekene skrelte jeg selv dagen de ble servert. Var ikke tørre og hadde god hygiene. Alt ble spist opp. Anonymkode: e2d46...c6b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå