AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #1 Del Skrevet 16. mai 2017 nå er jeg usikker på om jeg skal pakke inn i folie eller plast og la den stå på benken til i morgen? Eller sette den i kjøleskap? Den kom ut fra ovnen for ca 5 min siden så den er fortsatt veldig varm. Det er en eplekake (uten nøtter eller krem om det har noe å si) og skal serveres ca klokka 12-13 i morgen. Håper noen kan hjelpe så jeg får lagt meg i kveld Anonymkode: 704a7...af1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timsy Skrevet 16. mai 2017 #2 Del Skrevet 16. mai 2017 Jeg ville dekket den med plast, og latt den stå på benken til i morgen. Men vent til den er helt avkjølt før du tar den av rista og over på fat. Kan du ikke vente kan du dekke den godt med et kjøkkenhåndkle og putte den i plast straks du står opp i morgen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cloudsinger Skrevet 16. mai 2017 #3 Del Skrevet 16. mai 2017 Jeg pleier å pakke den inn i plast (folie hvis den er veldig varm), og la den stå på benken. Jeg vet ikke om det er "riktig", men har ikke tatt noen skade av det her ihvertfall 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #4 Del Skrevet 16. mai 2017 Det går greit å sette den i kjøleskapet nå,siden du ikke har krem eller glasur på. Vet at man liksom skal la kaka kjøle seg først,men jeg putter den alltid direkte i kjøleskapet hvis jeg ikke skal ha krem på. Samme om du pakker den inn i folie eller plast. Anonymkode: e2417...0c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timsy Skrevet 16. mai 2017 #5 Del Skrevet 16. mai 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det går greit å sette den i kjøleskapet nå,siden du ikke har krem eller glasur på. Vet at man liksom skal la kaka kjøle seg først,men jeg putter den alltid direkte i kjøleskapet hvis jeg ikke skal ha krem på. Samme om du pakker den inn i folie eller plast. Anonymkode: e2417...0c7 Varm kake i kjøleskapet er ikke så smart mtp temperaturen i kjøleskapet. Og setter man den direkte på et far risikerer msn at den blir kompakt og "rå" fordi fuktigheten setter seg i kaken, er en grunn til at man avkjøler kaker på rist. Å pakke inn en varm kake vil stenge fuktigheten inne å gjøre kaken kleimete. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #6 Del Skrevet 16. mai 2017 Pakket den inn i plast nå og flyttet den over på et kakefat, setter den i kjøleskapet når jeg står opp i 8 tiden og satser på at det går bra Tusen takk for hjelp dere, skal fortelle hvordan det gikk i morgen Anonymkode: 704a7...af1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #7 Del Skrevet 16. mai 2017 Eplekake kan du ha plast på for du vil sikkert passe på at den holder seg saftig og plastikken hjelper til å holde på fuktigheten og hindre at kaken ikke blir tørr. Hadde det vært verdens beste eller pavlova er det bedre med alu folie ellers kan marengsen bli bløt på utsiden og det er ikke noe særlig. Anonymkode: 67b66...437 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #8 Del Skrevet 18. mai 2017 Kaken ble helt super, tusen takk for hjelpa dere Anonymkode: 704a7...af1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå