Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvert år er det samme styr med å planlegge hvor mye man skal kjøpe inn til barnebursdager.  Det er flaut å ha for lite, men det er også irriterende å sitte igjen med masse brus og kaker.  Derfor tenkte jeg at vi kan dele litt erfaringer med hvor mye som faktisk går med i de ulike selskapene våre.

Til barnehagebarn går det med ca 1,5 pølse per barn.

Til 7-8 åringer beregner vi to pølser per barn.

Til 21 7-åringer gikk det med 7 frossenpizzaer og 6 liter brus (og litt saft.  Husk at ikke alle barn liker brus).  Til dessert gikk det med 3 pakker gele, 1 pakke sjokoladepudding, og 2 pakker vaniljesaus.  Gele var mye mer populært enn sjokoladepudding.

Det hender at jeg serverer både kake og muffins.  Da forsyner de fleste seg med ett stykke av hver, men de færreste spiser opp.  Veldig mange slikker bare av glasuren, og lar resten ligge (ihvertfall i barnehage-alder).  Jeg anbefaler derfor små stykker.

Så hvilke erfaringer sitter dere andre med?  Hvordan regner dere ut hvor mye som må handles inn?

Videoannonse
Annonse
Gjest Herr Heftig
Skrevet (endret)

Barn som ikke spiser pizza-skorper må skjennes på.

Til gutter i alderen 13-15 burde man beregne 6/10 deler pizza til hver og 1,5l brus. (helt seriøst)

Endret av Herr Heftig
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde 1 og en halv langpanne pizza til 11stk 7åringer. Gikk masse pizza, små stykker.

Sjokoladekake er alltid en slager. Men blir ofte halve eller mer av en langpanne igjen. Skjær alltid små stykker.. Mye enklere.

Ikke ha 6 figurpynt når de er 11stk.. Det ble visst veldig urettferdig!

Anonymkode: 8b6e3...53a

Skrevet
11 minutter siden, Herr Heftig skrev:

Barn som ikke spiser pizza-skorper må få skjennes på.

Til gutter i alderen 13-15 burde man beregne 6/10 deler pizza til hver og 1,5l brus. (helt seriøst)

:hakeslepp:  Jeg tror ikke jeg hadde kjøpt inn så mye brus av rent prinsipp!  Heldigvis har jeg noen år på meg å bli litt mindre prinsippfast :fnise: 

Skrevet (endret)

Sist skolegutten hadde bursdag var de 12 åtteåringer og da gikk det nesten to langpannepizza, tre halvannenlitere med brus, en hel kake (vanlig rund sjokoladekake), 10-12 muffins og to poser potetgull.

Endret av Arkana
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har 3 unger på 4,8 og 13, bare de spiser nesten 1 langpannepizza, jeg hadde iallefall bommet grovt på beregning ser jeg. Følger med her 😊👍

Anonymkode: 05197...b29

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har 3 unger på 4,8 og 13, bare de spiser nesten 1 langpannepizza, jeg hadde iallefall bommet grovt på beregning ser jeg. Følger med her 😊👍

Anonymkode: 05197...b29

Hva barn spiser til middag hjemme og hva de spiser i bursdag kan ikke sammenlignes. I en bursdag er alt annerledes. Det er mange rundt bordet og ting som skjer, de fleste vil bli fort ferdige for å kunne gjøre andre ting og alle vet at det kommer kaker og godteri etterpå så de vil ikke fylle magen. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...