AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #1 Skrevet 16. mai 2017 Jeg har begynt å få mine mistanker om at eldste dattera (15) har begynt å drikke og røyke, kanskje andre ting som er litt ugreit også ikke vet jeg. Vi har jo selføliglig prøvd å snakke med henne, men hun er veldig lite intresert i den samtalen og luker seg veldig inne. Jeg blir jo selvfølgelig veldig bekymret og usikker på hva som er best å gjøre. Hva ville du gjort? Hun har også spurt om å dra inn til byen med venner i morgen for 17.mai feirening, men jeg er veldig usikker på om jeg synes det er OK ettersom jeg ikke kjenner alle disse vennene og ikke vet hva de kommer til å finne på. Anonymkode: 6b08f...2ae
Tibbie Skrevet 16. mai 2017 #2 Skrevet 16. mai 2017 Ja, den kan være vanskelig. Å snakke, kjefte og nekte kan være det verste en kan gjøre om man vil få det som man vil. Hun er både jente og tenåring, så at hun slutter med noe bare fordi mamma sier det er ambisiøst. Du må innstille deg til å bli en person hun føler at hun kan snakke med. Hun bør ikke kjenne at hun må holde ting hemmelig for å ikke få kjeft og den "jeg sa det!". Du må la henne vite at det er lov å innrømme sine feil og komme til deg om det skulle være noe. For om hun drikker nå, så er sjansen der for at hun går på en smell snart (som alle gjør når de starter drikkinga). Og det er enda værre når man er så ung og uerfaren. For om hun henger med folk som får henne til å drikke, så kommer hun til å gjøre det. Du må la henne dra til byen for å feire 17. mai, absolutt! Det er noe hun er stor nok til å få lov til uansett, så å nekte henne dette pga. dine mistanker vil nok gjøre tillitssituasjonen katastrofal! Send heller med henne en 100-lapp til is og noe godt, så avtaler dere innetid sammen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå