Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk den utrolig flotte ideen om å farge etterveksten på mitt blonde hår kvelden før 17 mai. Det endte altså ganske ille, og etterveksten er nå sterkt gult med røde innslag. Det er bare ca 1,5 cm, resten av håret har fin blondfarge. Imorgen er det jo 17 mai, så det er egentlig helt krise.. Har noen noe forslag om hva jeg kan gjøre?? Butikker er vel stengt, men bor i Oslo så kanskje det finnes noe åpent imorgen.. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er spesielt med 17.mai??

Anonymkode: 3022d...d2d

Skrevet

TS her. Har familieselskap, skal ut til oslo sentrum på dagen og fest på kvelden. Så ja, ikke den beste dagen i året å vandre rundt som en halv gulrot

AnonymBruker
Skrevet

Tja. Noen dagligvarer har tørrshampo, det demper etterveksten. Ellers finnes det jo også egen spray som kamuflerer der og da, men da må man nok på en større butikk. 

Anonymkode: b868a...152

AnonymBruker
Skrevet

Hva med lilla Shampo?

Anonymkode: 92da1...765

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, alexis112 skrev:

Jeg fikk den utrolig flotte ideen om å farge etterveksten på mitt blonde hår kvelden før 17 mai. Det endte altså ganske ille, og etterveksten er nå sterkt gult med røde innslag. Det er bare ca 1,5 cm, resten av håret har fin blondfarge. Imorgen er det jo 17 mai, så det er egentlig helt krise.. Har noen noe forslag om hva jeg kan gjøre?? Butikker er vel stengt, men bor i Oslo så kanskje det finnes noe åpent imorgen.. 

Ja, dette var en smart og fjennomtenkt syssel på 16. Mai. Du får legge ut et bilde til vurdering for om du kan gå ut i morgen. Alternativet er jo alltid å ta på seg en hijab. Da ser ingen håret ditt. 

Anonymkode: 51fc8...df7

• Liker 4
Skrevet

Sett opp håret med hårstrikk slik at hodebunnen/etterveksten ikke synes?  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, alexis112 skrev:

Hvilken frisyre skal du ha?

Hva om du i morgen tidlig går over den delen av hårskillet som vil vises, med en brun mascara eller et annet sminkeprodukt i en brunfarge? Da vil det jo se ut som om om håret er farget slik med hensikt.  (Mange farger året slik at det ser ut som om de har ettervekst, sev om de ikke har ettervekst)

Anonymkode: 26d70...44c

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Gnurr skrev:

Sett opp håret med hårstrikk slik at hodebunnen/etterveksten ikke synes?  

Eh? Hun har jo ettervekst fremme og. Den vises enda bedre med hestehale.

Anonymkode: 2adb4...473

• Liker 2
Skrevet

Etterveksten synes enda bedre om jeg har det oppsatt ja! Jeg prøvde å ha i lillashampoo, men det gikk over i lengdene også ble det blonde håret mitt veldig kaldt og etterveksten ble ekstra tydelig så måtte vaske det ut igjen.. 

AnonymBruker
Skrevet

Synes tørrshampoo var et godt råde, har du det?

Anonymkode: feba9...c66

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken frisyre skal du ha?

Hva om du i morgen tidlig går over den delen av hårskillet som vil vises, med en brun mascara eller et annet sminkeprodukt i en brunfarge? Da vil det jo se ut som om om håret er farget slik med hensikt.  (Mange farger året slik at det ser ut som om de har ettervekst, sev om de ikke har ettervekst)

Tenkte egentlig å bare ha håret løst. Det var egentlig en god ide! jeg har faktisk en brun matt øyenskygge som jeg kan pudre i hodebunnen :) 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Synes tørrshampoo var et godt råde, har du det?

Anonymkode: feba9...c66

Jo men går ikke det veldig fort ut igjen?:overrasket:

Skrevet

Jeg ville funnet meg en hatt :)

jaja, om en liten stund blir det bare en morsom historie, det skjer ingenting forferdelig av litt fæl ettervekst. Hvis det er til noe trøst... 

Skrevet (endret)

Trådstarter, prøv å kamufler det med en kald brunfarget øyenskygge, hvis du har det. Hvis du bare har en maskara, som noen nevnte før meg, i brunfarge kan kanskje det hjelpe også.

Har hørt om folk som har brukt kakaopulver (da mener jeg sånn bakekakao, ikke sånn ferdig-kakao med sukker og greier) sammen med babypudder som en slags hjemmelaget tørrshampo. Lurer på om det hadde hjulpet deg? Redigert: mulig det ikke var babypudder, men maizena e.l.

Hvis ikke så er flasshampo kjent for å fjerne farge fra hår. Du kan også prøve det?

Endret av PaperFlower
  • Liker 1
Skrevet

Jo en hatt hadde fungert, det får vel bli siste utvei:laugh: Jeg tenker å prøve med øyenskygge og maskara og håpe at det fungerer. Tusen takk for alle tips!!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruk lillashampo i tørt hår. Da virker det ekstra godt. Smør det kun i etterveksten

Anonymkode: 7fe04...426

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, alexis112 skrev:

Jo en hatt hadde fungert, det får vel bli siste utvei:laugh: Jeg tenker å prøve med øyenskygge og maskara og håpe at det fungerer. Tusen takk for alle tips!!

Hei

Fra artikkelen i linken: " Hårpudder på boks, for eksempel det fra Bumble and bumble, funker aller best i hår som ikke er helt nyvasket, siden det krever litt olje for å feste seg. Om håret ditt er helt nyvasket, kan du ha i litt hårvoks nær røttene først for å få mest mulig ut av hårpudderet.  "

Kanskje du kan teste allerede i kveld på et lite område, for å se om det fungerer med (bittelitt) hårvoks + pudderøyenskygge?

Lykke til og ha en fin 17. mai :blomst:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, alexis112 skrev:

Hvordan gikk det? :klemmer:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...