AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #1 Del Skrevet 16. mai 2017 Jeg vurderer å flytte til Oslo, derfor lurer jeg på hvor folk synes det er best å bo, steder å unngå, ting jeg burde vite før jeg eventuelt flytter osv. Anonymkode: fe448...926 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #2 Del Skrevet 16. mai 2017 Har du vært i Oslo før? (Lurer på om du er lommekjent, eller en av de som "var innom Karl Johan engang for 7 år siden"-typen. Vil du bo utenfor eller innenfor ring 3? Vil du bo på øst eller vest? Er du avhengig av offentlig transport eller har du bil? Leilighet, hybel? Leie eller kjøpe? Anonymkode: a77e6...1f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kulda Skrevet 16. mai 2017 #3 Del Skrevet 16. mai 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du vært i Oslo før? (Lurer på om du er lommekjent, eller en av de som "var innom Karl Johan engang for 7 år siden"-typen. Vil du bo utenfor eller innenfor ring 3? Vil du bo på øst eller vest? Er du avhengig av offentlig transport eller har du bil? Leilighet, hybel? Leie eller kjøpe? Anonymkode: a77e6...1f4 Er sånn halveis kjent, men ikke "lommekjent" men har noen venner og bekjente i Oslo området. Innenfor ring 3 helst. Vet ikke sånn kjempe mye om de forskjellige siden i Oslo bortsett fra stereotypiene, så det er også noe jeg vil gjerne høre mer om. (Hvor sanne disse er osv.) Har bil, vil leie leilighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #4 Del Skrevet 16. mai 2017 Jeg har bodd flere steder, og det stedet jeg har trivdes aller best var i iladalen vet ikke helt hva det var. Anonymkode: a843b...e7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #5 Del Skrevet 16. mai 2017 Det er stort sett koselig overalt innenfor Ring 3, men jeg ville vel holdt meg litt unna Kirkeveien og andre hovedfartsårer pga støy og luftforurensning. Anonymkode: f157e...883 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #6 Del Skrevet 16. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har bodd flere steder, og det stedet jeg har trivdes aller best var i iladalen vet ikke helt hva det var. Anonymkode: a843b...e7b Enig, der er det veldig koselig. Anonymkode: f157e...883 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #7 Del Skrevet 16. mai 2017 Ekeberg, Vålerenga, Torshov, Sagene, Grefsen, Iladalen, Sofienberg, Grunerløkka. Anonymkode: a77e6...1f4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #8 Del Skrevet 16. mai 2017 Vil du bo sentralt, eller vil du bo nærmere skog og mark? Sentralt, så anbefaler jeg St.hanshaugen, Bislett, Grünerløkka, Ila. Skog og mark, anbefaler jeg Tonsenhagen, Grefsen, Kjelsås. Anonymkode: a4ec4...8ec 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoH Skrevet 16. mai 2017 #9 Del Skrevet 16. mai 2017 Slottet, Akershus festning, Aker brygge, Bygdøy mot sjøen. Bare og spørre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #10 Del Skrevet 16. mai 2017 Bor på Frogner og stortrives! Gåavstand til alt en rekke gode restauranter, butikker, parker, cafeer, kulturmuligheter og kollektivtransport. De stedene jeg syns er triveligst i Oslo er st. Haugen, grunerløkka, Bislett, Majorstuen og Frogner. Litt asfaltjungel, men utrolig koselige plasser med grønne områder rett i nærheten Anonymkode: 7a20d...84a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #11 Del Skrevet 17. mai 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vurderer å flytte til Oslo, derfor lurer jeg på hvor folk synes det er best å bo, steder å unngå, ting jeg burde vite før jeg eventuelt flytter osv. Anonymkode: fe448...926 -Romsås -Grorud (enormt stort område!) - Lørenskog - Ski - Fornebu Anonymkode: cadbf...ec8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #12 Del Skrevet 17. mai 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Bor på Frogner og stortrives! Gåavstand til alt en rekke gode restauranter, butikker, parker, cafeer, kulturmuligheter og kollektivtransport. De stedene jeg syns er triveligst i Oslo er st. Haugen, grunerløkka, Bislett, Majorstuen og Frogner. Litt asfaltjungel, men utrolig koselige plasser med grønne områder rett i nærheten Anonymkode: 7a20d...84a Er vel ikke noe "kulturliv" på Frogner bortsett fra Gimle kino, eller? En bydel som Frogner burde ha sin egen feinschmecker jazzkafe. Anonymkode: cadbf...ec8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #13 Del Skrevet 17. mai 2017 Gamle Oslo og Grønland. Anonymkode: 3705f...0c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #14 Del Skrevet 17. mai 2017 Er det greit å bo på nydalen? Anonymkode: e8d69...002 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stinatina Skrevet 17. mai 2017 #15 Del Skrevet 17. mai 2017 Nydalen er fint. Sentralt og mange nye leiligheter. Men mange studenter og det er veldig "tett". Mye asfalt og industri etter min mening, men mange fine steder langs elva. Jeg har bodd på Frogner, Sagene og nå på Kjelsås. Fordeler og ulemper med alle steder. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #16 Del Skrevet 17. mai 2017 1 minutt siden, stinatina skrev: Nydalen er fint. Sentralt og mange nye leiligheter. Men mange studenter og det er veldig "tett". Mye asfalt og industri etter min mening, men mange fine steder langs elva. Jeg har bodd på Frogner, Sagene og nå på Kjelsås. Fordeler og ulemper med alle steder. Jeg er student, så tett med studenter er bare flott Anonymkode: e8d69...002 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #17 Del Skrevet 17. mai 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: -Romsås -Grorud (enormt stort område!) - Lørenskog - Ski - Fornebu Anonymkode: cadbf...ec8 ...TS sa hun ville bo i Oslo. Nydalen er fint det. Anonymkode: ef0dc...0d4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #18 Del Skrevet 17. mai 2017 Tollbodgaten. Anonymkode: d6b9f...faa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 17. mai 2017 #19 Del Skrevet 17. mai 2017 Siden du har bil, vil vel utenfor Ring 2 være mest aktuelt, siden det er vanskelig å finne gateparkering innenfor Ring 2. Du bør også passe på at du blir boende innenfor bomringen, da det fort blir veldig dyrt med bompenger. Bor selv på Oppsal. Landlig og fint, med 20 minutter med t-banen til sentrum. Er kun enkelte strøk oppover Groruddalen jeg ville unngått, men de aller fleste strøk er trygge områder med lite bråk. Siden du skal leie, vil jeg anbefale å sette inn annonse selv på finn.no og hybel.no. For mange av eneboligene bygd på 60- og 70-tallet har sokkelleiligheter og eierne lar være å legge de ut for leie, da de ikke ønsker strømmen av henvendelser det medfører. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #20 Del Skrevet 17. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: -Romsås -Grorud (enormt stort område!) - Lørenskog - Ski - Fornebu Anonymkode: cadbf...ec8 Av de fem stedene du nevner, er bare to i Oslo. Anonymkode: e70ef...50c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå