Gå til innhold

Hva gjør vi med bunaden? Ingen vil ha den...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en nydelig, lysblå Oslo-bunad til kvinne men ingen i familien vil bruke den. Dette fordi ingen i familien liker bunader. De har også fått tilbud om Husfliden-sydd Telemark-bunad men nei,ingen i familien vil ha bunad, 

Hva gjør vi? Gir det vi har av bunader til Fretex? 

Anonymkode: d3fa7...b14

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selg de på Finn.

Anonymkode: 9213c...ede

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Selg de på finn.no :)

Anonymkode: ea5f7...6e7

• Liker 5
Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

Prøve å selge de?

Endret av Catalina Culès
AnonymBruker
Skrevet

Finn, eventuelt auksjon? Gi til frivillig organisasjon slik at de eventuelt kan auksjonere 

Anonymkode: 106ff...c6d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har en nydelig, lysblå Oslo-bunad til kvinne men ingen i familien vil bruke den. Dette fordi ingen i familien liker bunader. De har også fått tilbud om Husfliden-sydd Telemark-bunad men nei,ingen i familien vil ha bunad, 

Kan det hende at fremtidige barnebarn eller oldebarn vil ha den?

Anonymkode: 681a9...c85

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Takk for innspill!

Ja, kanskje fremtidige generasjoner vil ha.

God 17. mai da, KG! : - ) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for innspill!

Ja, kanskje fremtidige generasjoner vil ha.

God 17. mai da, KG! : - ) 

God 17. mai :blomst:

Anonymkode: 681a9...c85

AnonymBruker
Skrevet

Hvem sier nei til å få bunad? 

Om ingen overhodet vil ha dem hadde jeg solgt på Finn eller spart på de noen år til, det går an å ombestemme seg. Hvor gamle er disse kvinnene i familien? Kan være de vil bli glad for bunad senere i livet? Jeg er nå hvertfall ekstremt glad i og stolt av min bunad, selvom jeg hylte og skrek (bortskjemt drittunge) som jeg en gang var, når jeg fikk bunaden min. Idag er den det flotteste jeg eier, det var gave fra mine besteforeldre, hvor bare en er gjenværende.

Anonymkode: 127de...abb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Behold den! Før eller siden vil noen i slekta ha den.

Anonymkode: f9c6f...2f2

• Liker 4
Skrevet

Dette er gull for fremtidige generasjoner.  Jeg ville blitt vill av glede over å få arve en bunad etter tippoldemoren min f.eks. 

• Liker 2
Skrevet

Ta vare på den ja :)

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle er de som ikke vil ha? Som en annen bruker sier så hender det at innstillingen til ting endrer seg.

Ellers ville jeg solgt, dersom beslutningen om å ikke ville eller ikke like fremdeles er like bestemt i godt myndig alder. 

Men, hvordan har det kommet hele to kvinnebunader inn i en familie hvor ingen liker bunader?

Anonymkode: 334ec...fa3

• Liker 2
Skrevet

Gi den til meg!! Har alltid hatt lyst på bunad, men har ikke råd :( droppet til og med feiring i dag fordi jeg føler meg utenfor uten bunad

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men, hvordan har det kommet hele to kvinnebunader inn i en familie hvor ingen liker bunader?

Anonymkode: 334ec...fa3

Ivrige besteforeldre...; ) 

Får ta vare på den til neste generasjon blir eldre. Takk for støtten.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, sophh skrev:

.. droppet til og med feiring i dag fordi jeg føler meg utenfor uten bunad

Oi, det hørtes ikke bra ut. Synes det er leit at bunad betyr såpass mye for deg så det gikk utover det sosiale...

Er det press i vennegjengen om å ha bunad?

• Liker 1
Skrevet

Selg den på Amazon og selg for beste pris. Mange Norsk-Amerikanere vil kjøpe bunad, og brukt på Amazon er grei måte å finne den på.

AnonymBruker
Skrevet
På 16.5.2017 den 20.53, AnonymBruker skrev:

Ta vare på den.  Jeg har arvet en bunad, sydd og brodert av en eldre (nå død) nær slektning. Jeg vet ikke om jeg noen gang kommer til å bruke den, men kanskje min datter om noen år....  Ser på den som noe som kan gå i arv i generasjoner :) 

Anonymkode: 027d2...a8f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...