AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #1 Skrevet 16. mai 2017 Ja, jeg er stemor og jeg blander meg ikke sånn sett. Jeg har sagt til far hva jeg mener og han er enig, men det blir ingen endringer. Far har samvær annenhver helg. Barnet tar tog mellom. Mor bor 35-40 min unna oss. Barnet har diabetes og er avhengig av blodsukkermåler, insulinpumpe og sensor bl.a. Noe har vi liggende her også, men noe utstyr følger barnet. Ofte så skjer det at mor glemmer og sende med f.eks sensor, men hun kan aldri komme med den til oss, far må alltid kjøre til henne og hente. Selv om hun bare er hjemme, så gidder hun ikke å levere. I dag glemte hun å sende med ene apparatet. Husker ikke hva det heter. Far ringte henne og spurte om hun kunne komme med det, da vi har en tradisjon med å ha svigerfamilien på kveldsmat 16.mai. Nei, det kunne hun ikke, han fikk komme å hente selv. Greit nok, det tar ikke mer enn 1 time og 20 min å kjøre, men han gikk glipp av det meste av kveldsmaten. Hadde det skjedd en gang i blant så hadde det ikke gjort noe, men når det skjer 1-2 ganger i mnd så blir det mye. Og hadde hun kunne kommet med det hun glemte å pakke selv, så hadde det heller ikke gjort noe. Mannen har sagt i fra til henne mange ganger, men det nytter ikke å si noe. Hun fortsetter i samme tralt som før, selv om det sikkert ikke er med vilje hun glemmer ting. Hvis far glemmer noe så har han værsågod og komme med det. Bare å glemme at hun henter når det er han som har glemt🙄 Vet ikke hva jeg vil egentlig, trengte en utblåsning. Anonymkode: 146c9...ff1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #2 Skrevet 16. mai 2017 Vi har det også slik. Ikke så mye å gjøre enn å hente. Nytter ikke å sette slike på plass. Her bryr ikke mor seg når ting går utover barna en gang så hennes teori er at det betyr at barna har det bedre hos henne når hun driver med sabotasje av alt mulig. Anonymkode: 1850f...372
Daria Skrevet 16. mai 2017 #3 Skrevet 16. mai 2017 Hvis barnet er gammelt nok til å ta tog på egenhånd, er vel hen gammel nok til å ta litt ansvar for å huske så viktige ting selv også? 9
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #4 Skrevet 16. mai 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg er barnets far sin kjæreste. Far har samvær annenhver helg. Anonymkode: 146c9...ff1 Kun annenhver helg? Det er jo for lite og er ingenting...hva har skjedd mellom barnets mor og far, i og med at far knapt er synlig? Annenhver helg er jo en vits...barnet var ikke planlagt da? Anonymkode: 45fa9...330 2
Forundret.. Skrevet 16. mai 2017 #5 Skrevet 16. mai 2017 Be om dobbelt utstyr slik at barnet har det hen trenger begge steder. 9
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #6 Skrevet 16. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kun annenadresseelg? Det er jo for lite og er ingenting...hva har skjedd mellom barnets mor og far, i og med at far knapt er synlig? Annenhver helg er jo en vits...barnet var ikke planlagt da? Anonymkode: 45fa9...330 Er ikke enkelt å få mer samvær alltid. Har innsyn i flere saker hvor muligheten er der, men taler den som har hovedomsorgen I mot går mulighetene ned. F.eks dårlig samarbeid er det lureste kortet hvis barnet har bodd på samme adresse på samme tid Anonymkode: 1850f...372
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #7 Skrevet 16. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er ikke enkelt å få mer samvær alltid. Har innsyn i flere saker hvor muligheten er der, men taler den som har hovedomsorgen I mot går mulighetene ned. F.eks dårlig samarbeid er det lureste kortet hvis barnet har bodd på samme adresse på samme tid Anonymkode: 1850f...372 Over lengre tid skulle det stå Anonymkode: 1850f...372
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #8 Skrevet 16. mai 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kun annenhver helg? Det er jo for lite og er ingenting...hva har skjedd mellom barnets mor og far, i og med at far knapt er synlig? Annenhver helg er jo en vits...barnet var ikke planlagt da? Anonymkode: 45fa9...330 Hva har det med saken å gjøre? Anonymkode: 1defd...231 6
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #9 Skrevet 16. mai 2017 Enten ha dobbelt av alt utstyr, eller at far begynner å hente barnet så alt huskes på. Anonymkode: e9009...963 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #10 Skrevet 16. mai 2017 Kjøp inn dobbelt sett med utstyr. Anonymkode: c2d05...241 3
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #11 Skrevet 17. mai 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Kun annenhver helg? Det er jo for lite og er ingenting...hva har skjedd mellom barnets mor og far, i og med at far knapt er synlig? Annenhver helg er jo en vits...barnet var ikke planlagt da? Anonymkode: 45fa9...330 Er ikke annen hver helg vanlig om man ikke har 50-50? Anonymkode: 4a26e...a40 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #12 Skrevet 17. mai 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjøp inn dobbelt sett med utstyr. Anonymkode: c2d05...241 Be mor kjøpe dobbelt - da poser hun nok at alt er med. og svar mor det samme som hun gjør: mener hun far skal hente ting hun glemmer får hun hente ting far glemmer... cluet er å ikke føye seg for drittkjerringer... Anonymkode: 4a26e...a40 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #13 Skrevet 17. mai 2017 Helt nødvendig utstyr har man naturligvis dobbelt sett av, ett hos hver forelder. Siden det er samværsforelder som har ansvar for å hente og bringe barnet, må han nok ta kjøreturen de gangene mor bommer så lenge dere ikke har utstyr liggende hos dere. Han slipper jo i utgangspunktet billig unna med at barnet tar toget. Anonymkode: c7829...c5c 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #14 Skrevet 17. mai 2017 Be om dobbelt utstyr eller så kan far begynne å hente barnet, så får de en kjøretur sammen. Når han ser så lite til barnet sitt ser jeg ikke problemet med at han henter, i stedet for at barnet tar tog. Da kan han også passe på at utstyret er med første gangen. Problem solved. Anonymkode: 27b09...e3c 3
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #15 Skrevet 17. mai 2017 Ring eller send melding til mor eller barn rett før de skal dra hjemmefra: "Husk å ta med x og y!" Anonymkode: 40cbc...5d6 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #16 Skrevet 17. mai 2017 Ja, enig med dere som foreslår to sett utstyr. Å spare bensinpenger og lassevis med frustrasjon til fordel for diabetesutstyr høres ut som en riktig prioritering! Er det voldsomt store utgifter, eller hva skyldes det at dere ikke har gått til innkjøp når problemet er såpass stort, ts? Far kan jo også ringe mor eller sende sms like før barnet skal reise, og minne om at utstyr i forbindelse med barnets sykdom sendes med. Hvis mor er i sabotasjehumør, noe det virker som hun er, er det vel bare å droppe tid og krefter på henne, og konsentrere dere om at barnets helseutstyr er i hus. Hva om mor er borte en helg, og har glemt å pakke ned utstyr? Er det ikke da trygt at dere sørger for å ha utstyret i orden? Anonymkode: e171a...81f 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #17 Skrevet 17. mai 2017 Syns uansett at far bør hente barnet og kjøre det hjem. Det er ikke forsvarlig å la et barn med diabetes kjøre så lenge med tog alene. Og da er problemet løst, da kan han sjekke hva som er med eller ikke før de begynner på hjemveien. Anonymkode: 4a3bc...079 5
Adalin Skrevet 17. mai 2017 #18 Skrevet 17. mai 2017 Hvor gammel er barnet? Kan dere lage en huskeliste til han slik at han klarer å få med seg alt? 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #19 Skrevet 17. mai 2017 Typisk drittkjerring. Forholder meg til en sånn jeg også, og vurderer å flytte ut. Anonymkode: 4071e...4c0
Sirah Skrevet 17. mai 2017 #20 Skrevet 17. mai 2017 Kjøp dobbelt opp av alt ja TS, så slipper dere dette. Virker jo som om mor gjør det på pur f....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå