Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ah, herlige herlige nasjonaldag! 17-mai står for meg (utenom det opplagte) som starten for sommeren. Nå går det bare en vei!

Å se alle barna som går forbi med veivende flagg, så glade, så uskyldige, det er så nydelig! Hender at en tåre må tørkes i øyekroken. Det er fremtiden vår som spaserer så fornøyde og glade forbi. 

Gråter du noen gang når du er tilskuer til barnas 17-mai tog?

Anonymkode: aff41...6c1

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1106900-r%C3%B8rende-med-17-mai-tog/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig - barnas 17-mai tog er noe av det fineste som finnes :blomst: Har blitt litt "kaldere" med årene, så nå trenger jeg ikke å hive kleenexen i bunadsveska lengre..men jo, det er rørende og flott! 

Endret av Vera
  • Liker 1
Gjest Gemini7

Helt enig! Jeg har bare blitt mer sippete med åra, egentlig. Har venner som sier de "hater" korpsmusikk, men jeg synes det er kjempeflott med marsjer spilt av dyktige korps med skikkelig trommetakt. Skikkelgi god nasjonaldagsfølelse.. Ja vi elsker og Norge i rødt hvitt og blått gir klumpen i halsen her... :)  Barnetog, garden, kongen og alle bunadene er så utrolig unikt norsk! Hipp hipp!

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ah, herlige herlige nasjonaldag! 17-mai står for meg (utenom det opplagte) som starten for sommeren. Nå går det bare en vei!

Å se alle barna som går forbi med veivende flagg, så glade, så uskyldige, det er så nydelig! Hender at en tåre må tørkes i øyekroken. Det er fremtiden vår som spaserer så fornøyde og glade forbi. 

Gråter du noen gang når du er tilskuer til barnas 17-mai tog?

Anonymkode: aff41...6c1

Nei men faren min er like dum som deg og griner av at nor ge tat gull på olympiaden og sånt. Jeg fikset en håndballkamp engang og da ble jeg litt sånn oj så det går å ringe de ja og hun politiker gamle røya fikk til å surfe og sånt, men. 17 mai er DRITT OG MAS og ingenting barnas dag og når de blir 16 ofres de på nasjonaldagens alter.

Anonymkode: c60b3...ae4

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei men faren min er like dum som deg og griner av at nor ge tat gull på olympiaden og sånt. Jeg fikset en håndballkamp engang og da ble jeg litt sånn oj så det går å ringe de ja og hun politiker gamle røya fikk til å surfe og sånt, men. 17 mai er DRITT OG MAS og ingenting barnas dag og når de blir 16 ofres de på nasjonaldagens alter.

Anonymkode: c60b3...ae4

Eh..jeg tror jeg må begynne å drikke om jeg skal skjønne hva du skrev der :vetikke:

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...