AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #1 Skrevet 16. mai 2017 I det siste har jeg vært plaget med at neglene på hendene mine blir veldig blå/lilla. Et par ganger har jeg i tillegg blitt veldig svimmel. Men som oftest går jeg rundt med at bare nederste del av neglene har den fargen. Har ringt legevakt og vært hos fastlegen med dette, men begge har liksom sagt at det ikke er noe å gjøre med ... har også søkt på nettet og der sto det noe om lite oksygen i blodet, mens det andre steder står at slike forandringer på neglene var kroppens måte å fortelle at det var noe galt. Synes det bare er så rart at det ikke er noe som skal gjøres noe med når det skjer så ofte, det er da ikke akkurat vanlig å gå rundt slik? Noen andre som har opplevd dette? Klarer bare ikke å ta fastlege/legevakten seriøst. Anonymkode: a28a2...673
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #2 Skrevet 16. mai 2017 Har hatt det i flere år. Har du lavt blodtrykk? Fryser lett? Det kan være årsaken 😊 Anonymkode: fd88b...b27
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #3 Skrevet 16. mai 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har hatt det i flere år. Har du lavt blodtrykk? Fryser lett? Det kan være årsaken 😊 Anonymkode: fd88b...b27 Da jeg var tenåring slet jeg litt med at jeg ofte ble svimmel helt uten videre og ofte kald på hendene, men har ikke opplevd de samme problemene da jeg ble eldre. Synes de kunne sagt noe om lavt blodtrykk da jeg snakket med dem. Får jo opp at det kan både være tegn på diabetes og oksygenmagel ved alvorlig hjerte-og lungesykdom. Anonymkode: a28a2...673
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #4 Skrevet 16. mai 2017 Hvor mye veier du og hvor høy er du? Jeg hadde det slik når jeg var sterkt undervektig. Anonymkode: fa4c6...c7c
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #5 Skrevet 16. mai 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye veier du og hvor høy er du? Jeg hadde det slik når jeg var sterkt undervektig. Anonymkode: fa4c6...c7c Nei, ligger mer mot grensen til overvekt. Er 160cm og ca. 67kg Anonymkode: a28a2...673
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #7 Skrevet 16. mai 2017 2 minutter siden, Minlillesky skrev: Har du mangel på vitaminer? jern? Tok blodprøve for 1-2 måneder siden (ikke i forbindelse med neglene) og da var jernnivået veldig bra. Tar også tran hver dag. Anonymkode: a28a2...673
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #8 Skrevet 17. mai 2017 Dårlig blodsirkulasjon? Trener du lite? Anonymkode: 63a67...53f
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #9 Skrevet 17. mai 2017 Blue fingernails are caused by a lack or low level of circulating oxygen in your red blood cells. This condition is known as cyanosis. It occurs when there isn’t enough oxygen in your blood and the skin or membrane below the skin turns a purplish-blue color. The discoloration of the skin could also represent a high level of an abnormal form of hemoglobin in the blood circulating throughout your body. Hemoglobin is the protein responsible for transfer oxygen in your blood. Cold temperatures can also cause your fingernails to turn blue. That’s because cold temperatures force your blood vessels to constrict. The narrow pathways make it difficult for the right amount of oxygen-rich blood to get to your nails. If normal nail color returns upon warming up or massaging your hands, the blue color was likely due to the that part of your body not getting enough blood supply because of cold temperatures. If fingernails remain blue, there may be an underlying disease or structural abnormality interfering with the body’s ability to deliver oxygenated red blood throughout. Blue discoloration of your fingernails can be caused by problems in the lungs, heart, blood cells, or blood vessels. A list of conditions that can cause cyanosis include: Diseases of the lungs: COPD (emphysema or chronic bronchitis) Asthma Acute respiratory distress syndrome Pneumonia Pulmonary embolism Diseases of the heart: Congenital heart disease (abnormal structure of the heart and vessels) in children Eisenmenger’s syndrome (late complication of congenital heart disease) Congestive heart failure Abnormal blood cells: Methemoglobinemia (pediatric genetic disorder) Carbon monoxide poisoning Polycythemia vera Abnormal blood vessels: Raynaud phenomenon Anonymkode: 6b182...696
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå