AlternativX Skrevet 16. mai 2017 #1 Skrevet 16. mai 2017 Trenger ny pulsklokke, men går meg totalt vill i pulsklokke jungelen! Sett både på polar, garmin og litt på suunto. Hovedsakelig til løping, sykling og fjellturer. Ønsker meg gps og hadde vært fint med en klokke som registrerer høyde i fjellet. Ønskelig med pulsmåler på håndleddet, men kanskje litt upraktisk på vinteren? Noen innspill og tips? Pris er ikke så viktig, men trenger kanskje ikke ei klokke til 5000 kr.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #2 Skrevet 16. mai 2017 Jeg har Vivoactive HR. Har GPS og pulsmåler på håndleddet, men kan også kobles til pulsbelte hvis man ønsker det. Måler også høydemeter. Veldig fornøyd med min. Anonymkode: 1b0de...c3f
AlternativX Skrevet 16. mai 2017 Forfatter #3 Skrevet 16. mai 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har Vivoactive HR. Har GPS og pulsmåler på håndleddet, men kan også kobles til pulsbelte hvis man ønsker det. Måler også høydemeter. Veldig fornøyd med min. Anonymkode: 1b0de...c3f Er det Garmin? Så kjekt at man kan bruke pulsbelte når man ønsker det! Mon tro om dette gjelder alle klokker?
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #4 Skrevet 17. mai 2017 Det er Garmin, ja. Jeg vet ikke om det gjelder alle klokker, men jeg sjekket spesielt da jeg kjøpte min at det var mulig. Greit å ha hvis man vil løpe intervaller på puls, siden håndleddspulsen er litt forsinket. Altså gjennomsnittet mitt blir likt over tid (ja, jeg har sjekket ), men ikke lett å løpe intervaller på puls med en forsinkelse på noen sekunder. Anonymkode: 1b0de...c3f
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #5 Skrevet 18. mai 2017 Polar M430 er nyeste versjon av M400 med pulsmåling på håndleddet. M400 er en kjempegod klokke med veldig mange fornøyde brukere, M430 er helt lik. Gunstig pris og dekker kravene dine. Anonymkode: c1a11...cc2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #6 Skrevet 18. mai 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Polar M430 er nyeste versjon av M400 med pulsmåling på håndleddet. M400 er en kjempegod klokke med veldig mange fornøyde brukere, M430 er helt lik. Gunstig pris og dekker kravene dine. Anonymkode: c1a11...cc2 Den skal jeg sjekke ut😊 Har du den selv? Anonymkode: 7db2c...0ea
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #7 Skrevet 19. mai 2017 Jeg har Polar M400, og er kjempefornøyd med den. Veldig greit med trådløs overføring til mobil/pc. Du kan se høydemeter og slikt også. Pulsmåler på håndleddet vil jeg ikke anbefale. Den virker mye dårligere enn et pulsbelte. I tillegg er det greit å ha klokken utenpå ermet når man har på seg langermet. Ellers må man fomle med å dra opp ermet og komme til klokken for å kunne se på den, og risikere å trykke på noen knapper så alt bare blir tull i prosessen. Anonymkode: 639f7...083
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #8 Skrevet 19. mai 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Den skal jeg sjekke ut😊 Har du den selv? Anonymkode: 7db2c...0ea Nei, men samboer har M400 og er superfornøyd. Med M430 velger du om du skal bruke pulsbelte eller håndleddsmåling. Pulsbelte følger kanskje ikke med men det kan du kjøpe separat om du ønsker. Anonymkode: c1a11...cc2
Shneppi Skrevet 22. mai 2017 #9 Skrevet 22. mai 2017 Jeg har suunto ambit 2 S, min første pulsklokke. Superfornøyd med den, har både gps og høydemåler :-) Måler ikke på håndleddet dessverre, men det anbefaler jeg heller ikke. Kommer lett til å fortsette i suunto-serien når det en gang er på tide å kjøpe ny!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå