AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #1 Skrevet 16. mai 2017 De siste dagene har det alt begynt å dukke opp små brunsnegler i hagen. Er det noe drastisk jeg kan gjøre nå i førsten for å hindre at flere kommer? Anonymkode: cbc97...125
Grønt blad Skrevet 16. mai 2017 #2 Skrevet 16. mai 2017 Plukke, klippe i to og bruke som åte sammen med nemaslug. Nemaslug fungerer best nå som sneglene er små. De store sneglene kan tåle nemaslug, det kan hende de overlever det. Noen kommuner deler ut Nemaslug gratis en gang eller to i sesongen, men jeg ville startet nå og ikke ventet to uker på å komme i gang. Da kan du heller bruke det flere ganger. 1
ISU2Bitch Skrevet 16. mai 2017 #3 Skrevet 16. mai 2017 Salmiakk er effektivt men er dyreplageri. Har selv brukt litt klorin og det funker. Mener og ha lest at salmiakk ikke er skadelig for hagen. Kjøp spray kanne og drep alle du ser. Sjekk litt rundt på nettet. 😊
Gjest Coolaid Skrevet 17. mai 2017 #4 Skrevet 17. mai 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: De siste dagene har det alt begynt å dukke opp små brunsnegler i hagen. Er det noe drastisk jeg kan gjøre nå i førsten for å hindre at flere kommer? Anonymkode: cbc97...125 Ja det er det. Les denne. Det krever litt innsats men det er det som virker. Alle andre tips og triks virker litt men du blir ikke kvitt problemet. Altså, la dem utrydde seg selv.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #5 Skrevet 17. mai 2017 Jeg har ikke sett en eneste snegle (med unntak av bak garasjen) etter vi kjøpte robotgressklipper. Ingen snegler overlever ferden fra gjerdet til bedene inntil huset. Anonymkode: ea3cf...c6b 1
Eiliv Skrevet 17. mai 2017 #6 Skrevet 17. mai 2017 (endret) Jeg foreslår ender eller høner. En jeg kjenner har det og de har ingen brunsnegler. Jeg skal selv få meg moskusender en gang. Endret 17. mai 2017 av Eiliv
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #7 Skrevet 25. april 2018 På 16.5.2017 den 17.47, AnonymBruker skrev: De siste dagene har det alt begynt å dukke opp små brunsnegler i hagen. Er det noe drastisk jeg kan gjøre nå i førsten for å hindre at flere kommer? Anonymkode: cbc97...125 Få deg en grevling. Anonymkode: 52f06...6b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå