AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #1 Skrevet 16. mai 2017 Er det noen fag det er mer sannsynlig å komme opp i til muntlig eksamen enn andre? Er det mer sannsynlig å komme opp i f.eks. Kjemi 2 enn biologi 1 (hvis man har den kombinasjonen)? Skriv gjerne hvilke fag du kom opp i til skriftlig og muntlig eksamen vg3. Anonymkode: 846b7...835
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #2 Skrevet 16. mai 2017 Helt tilfeldig når det gjelder muntlig eksamen. Det enste er at når det er trekk og de allerede har lest opp f.eks. elever som skal opp i fysikk 2 i en fysikk 2 klasse, så er sannsynligheten mindre for at en annen fysikk 2 klasse også skal opp (men det skjer). Jeg har ikke satt meg inn i hvor mange som kommer opp i fellesfag kontra valgfag. Til skriftlig kom jeg opp i norsk (selvsagt), fysikk 2 og kjemi 2. I muntlig kom jeg opp i norsk. Anonymkode: a7195...e9a
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #3 Skrevet 16. mai 2017 Nei, det er vel ganske tilfeldig, egentlig. På videregående var jeg oppe i norsk, R2-matte og kjemi 2 skriftlig og norsk muntlig. Anonymkode: 9bdfe...aed
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #4 Skrevet 16. mai 2017 Ganske tilfeldig, men man prøver å spre elevene utover så mange fag som mulig. Anonymkode: 17e0c...ae8
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #5 Skrevet 16. mai 2017 Som de andre sier, det er helt tilfeldig. Jeg var oppe i Historie (muntlig), Norsk (skriftlig) og 2PY-matte (skriftlig). Anonymkode: 37c8b...c8e
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #6 Skrevet 16. mai 2017 Tja, helt tilfeldig er det jo ikke, men det er jo vanskelig for deg å få kjennskap til dette på forhånd. Selv om det ikke er helt tilfeldig er det vanskelig å forutse hvilket fag det havner på. En gang kom for eksempel alle som hadde mattefag på min skole opp i matematikk, til og med alle førsteklassingene der det vanligvis bare er en liten prosent som kommer opp hvert år. Når det er sagt var jeg 95% sikker på hva slags fag jeg skulle komme opp i da jeg gikk i VG2 da jeg la merke til et lærermøte etter lærerne hadde fått kjennskap til trekket. Lærerne visste jo selvsagt ikke hvilke elever som hadde kommet opp i hva, men de hadde fått kjennskap til om de skulle være eksaminator og i hvilket fag. I VG3 er det litt verre å regne på da det er flere fag og du har flere eksamener, og to ulike former. Men du kan selvsagt ikke komme opp i skriftlig eksamen i to forskjellige fag med samme eksamensdato, men dette skjer sjeldent. Anonymkode: 6f6b4...54a
Gjøksuppe Skrevet 16. mai 2017 #7 Skrevet 16. mai 2017 50/50, enten så kommer man opp eller så gjør man ikke det.
stan Skrevet 16. mai 2017 #8 Skrevet 16. mai 2017 I skriftlige fag er det ganske tilfeldig. I muntlig er det ofte mulig å anslå sannsynligheten. For hver lærer rekker bare å ha opp 6 til 8 elever på en dag. Har du en lærer i flere fag synker sannsynligheten for disse fagene. Men selv om man vet sannsynligheten vet man jo ikke hva man kommer opp i i år.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #9 Skrevet 16. mai 2017 7 minutter siden, Gjøksuppe skrev: 50/50, enten så kommer man opp eller så gjør man ikke det. Nei? I Vg1 kommer 20% av elevene opp der majoriteten kommer opp i skriftlig eksamen I Vg2 kommer man uansett opp i muntlig eller skriftlig, der majoriteten kommer opp i skriftlig I Vg3 kommer man opp i norsk skriftlig, to andre fag og et muntlig fag Ts du kan ofte merke på læreren om noen kommer i faget eller ei. Av og til så er de litt vel stressa med å repetere en uke eller to før muntlig eksamenstrekk Anonymkode: a7195...e9a
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #10 Skrevet 16. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei? I Vg1 kommer 20% av elevene opp der majoriteten kommer opp i skriftlig eksamen I Vg2 kommer man uansett opp i muntlig eller skriftlig, der majoriteten kommer opp i skriftlig I Vg3 kommer man opp i norsk skriftlig, to andre fag og et muntlig fag Ts du kan ofte merke på læreren om noen kommer i faget eller ei. Av og til så er de litt vel stressa med å repetere en uke eller to før muntlig eksamenstrekk Anonymkode: a7195...e9a Denne prosenten måles for øvrig over tid. Det siste du skriver er veldig sant. Dette kan man jo bare gjøre med muntlig eksamenstrekk da, som du også påpeker. Anonymkode: 6f6b4...54a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå