Persephone Skrevet 16. mai 2017 #1 Skrevet 16. mai 2017 I følge moren min er i hvertfall tradisjonen at man ikke skal bruke sminke til bunad, men hva tenker dere? Er det kun naturlig sminke som nesten ser ut at man ikke bruker sminke som er innafor eller er det greit å bruke litt mer? Hva tenker dere er akkurat passe sminke, og hva blir akkurat litt for mye? Er for eksempel winged liner for mye?
Ungdame97 Skrevet 16. mai 2017 #2 Skrevet 16. mai 2017 Bruk så mye du vil det peneste til bunad synes jeg et naturlig sminke, men synes man kan sminke seg slik man vil for å føle seg vel 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #3 Skrevet 16. mai 2017 Sminke og bunad er først og fremst et problem i forhold til å få sminke på hvite bunadsskjorter og bunaden forøvrig. Å se ut som ei oversminka sminkedokke er aldri fint, uansett antrekk. Hva med sunn fornuft og kritisk blitt i speilen? Anonymkode: 7513e...88b 7
Persephone Skrevet 16. mai 2017 Forfatter #5 Skrevet 16. mai 2017 43 minutter siden, Snurrepurre skrev: Naturlig sminke er innafor Så naturlig at det ikke ser ut som man bruker sminke?
bobleplast_ Skrevet 16. mai 2017 #6 Skrevet 16. mai 2017 Tenker at mascara og naturlig hudsminke går fint. Men dropp sminkedokke-usteende og påmalte bryn. Det ser bare stygt ut (det gjelder for så vidt alle anledninger).
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #7 Skrevet 16. mai 2017 2 minutter siden, Persephone skrev: Så naturlig at det ikke ser ut som man bruker sminke? Jeg synes godt det kan se ut som man bruker sminke, men ikke overdrevet. Sterkt sotete øyne og øyenskygger i sterke farger blir for mye. Jeg synes winged eyeliner er helt greit. Anonymkode: 3f541...99a 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #8 Skrevet 16. mai 2017 Det er jo først og fremst meningen å se og å føle seg fin! Jeg syns man skal holde seg ydmyk men ellers så syns jeg folk skal sminke seg slik de liker best - for da har de gjort en innsats for å være fine, og det er det viktigste denne dagen :)-! Anonymkode: 72451...df6 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #9 Skrevet 16. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes godt det kan se ut som man bruker sminke, men ikke overdrevet. Sterkt sotete øyne og øyenskygger i sterke farger blir for mye. Jeg synes winged eyeliner er helt greit. Anonymkode: 3f541...99a Enig. Bunaden er veldig mye i seg selv, så heftig sminke ser litt tacky ut. Jeg ville unngått masse øyenskygge. Selv skal jeg ha concealer, foundation, pudder, litt contouring, formede bryn, kanskje litt eyeliner, punktvipper, rouge og lipgloss. Anonymkode: 1bb36...70a 2
Antoinette Skrevet 16. mai 2017 #10 Skrevet 16. mai 2017 Litt sminke er lov, vi jenter med lyse vipper trenger vår mascara. Men hold det nøytralt, dropp sterke farger på øyeskyggen, løsvipper og lipliner og ikke klin ned skjortekragen med makeup-krem. 2
Honey Dew Skrevet 16. mai 2017 #11 Skrevet 16. mai 2017 Bunadspolitiet sier at en skal bruke minimalt med sminke når man bærer bunad. Det beste er ingen sminke 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #12 Skrevet 16. mai 2017 Jeg gjør mitt beste for å fake "kjernesunn" når jeg bruker bunad. Frisk hud med farge i kinnene og kanskje litt solpudder for å få det til å se ut som jeg har sett sola i år. Lett farge på vipper og bryn. Anonymkode: cfd7a...338 2
Minlillesky Skrevet 16. mai 2017 #13 Skrevet 16. mai 2017 1 time siden, Persephone skrev: I følge moren min er i hvertfall tradisjonen at man ikke skal bruke sminke til bunad, men hva tenker dere? Er det kun naturlig sminke som nesten ser ut at man ikke bruker sminke som er innafor eller er det greit å bruke litt mer? Hva tenker dere er akkurat passe sminke, og hva blir akkurat litt for mye? Er for eksempel winged liner for mye? Slik du vil. Men det er penest å ha minst mulig på. Bunader er et smykke i seg selv, ikke ødelegg med sminken.. Jeg bruker bare mascara, og det er alt 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #14 Skrevet 16. mai 2017 Sminker meg lett. Litt concealer og mineralpudder, et strøk mascara, litt rosa i eplekinnene og på leppene. Fyller inn brynene, men det gjør jeg hver dag - ikke sånne ekstreme sorte bryn, bare litt brynskygge i en farge som matcher min egen. Anonymkode: 79066...b43 2
Djungelvrål Skrevet 16. mai 2017 #15 Skrevet 16. mai 2017 Man skal høre mye rart. Sminker meg omtrent som om jeg skal på fest når jeg bruker bunad. Bruker en 10-15 forskjellige sminkeprodukter. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #16 Skrevet 16. mai 2017 Jeg skal bruke winged liner i alle fall. Ser bondsk nok ut i bunaden fra før om ikke jeg skal gå usminket i tillegg! Anonymkode: ec733...9df 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #17 Skrevet 16. mai 2017 Jeg syns folk kan gjøre akkurat hva de vil, men jeg syns ikke det er noe pent med full instagramsminke til bunad. Er bare total mismatch. Jeg syns det er finest med frisk glød (highlighter, litt bronzer), lett blush, matte øyeskygger og mascara. Og ikke masse, kakete foundation. Anonymkode: b6b4e...968 2
fl0wy Skrevet 16. mai 2017 #18 Skrevet 16. mai 2017 Bruk det du vil Jeg kommer til å kjøre bare den hudsminken jeg bruker til vanlig (foundation, concealer, setting pudder og solpudder) og bryn selvfølgelig. Og mascara og winged liner. Går rett og slett i det jeg føler meg komfortabel med og det synes jeg alle andre burde også enten om det er uten, litt eller mye. 1
Måbarefåsiat... Skrevet 16. mai 2017 #19 Skrevet 16. mai 2017 Jeg er svært behersket med make-up til vanlig og enda mer til bunad. Har til og med blek rosa neglelakk - og ikke knall grønn eller blå som til vanlig.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #20 Skrevet 16. mai 2017 3 timer siden, Persephone skrev: Så naturlig at det ikke ser ut som man bruker sminke? ja Anonymkode: 72cc8...ff6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå