Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har knapt linjer(er bare 24 da), men får en kraftig sinnarynke når jeg myser. Jeg myser mye - når jeg leser, konsentrerer meg etc, vet ikke om det bare er en dårlig uvane eller hva det er, men det er definitivt ikke dårlige gener. Prøvde Botox i sinnarynken for første gang da jeg var 22, og har ikke angret et sekund. Min synes ikke da jeg ikke myser, så jeg trengte kun Botox. Men har du permanente linjer/rynker, bør dette kombineres med fillere. Eneste ulempen(hvis man er fornøyd) er at det må gjøres relativt ofte(2-3 ggr i året) og det derfor blir dyrt. Men Botox er virkelig fantastisk, bare det ikke brukes for mye her og der og man dermed får et "stivt" ansikt.

Jeg har ikke besøkt Akademikliniken i Bergen, men i Oslo, og de er svært dyktige. Akademikliniken kan du definitivt gå for - de kan sakene sine :)  Lykke til!

Anonymkode: 3fa3d...e74

I følge sykepleieren jeg tar botox hos, vil huden der man tar botox, f.eks. myserynka, trekke seg sammen etterhvert når man ikke strekker huden der ved å myse lenger. Så de færreste vil trenge fillers der, man må bare gi det litt tid.

Jeg syns egentlig ikke det er så dyrt å ta botox. Helt i begynnelsen bør man riktignok ta det hver tredje måned, men etterhvert  musklene man lammer med botox blinde svake at en til to ganger i året bør holde. Der jeg tar botox koster det 2490 kr for ett område, dvs at man etterhvert er nede i under 500 kr/måned. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er som deg HI, sikkert mye pga. at jeg er veldig nærsynt samt går med linser som også gjør meg lysømfintlig. 

Men Botox turte jeg ikke å ta så jeg testet ut frownies rynkeplaster i stedet, har nå også startet med et 1 mm dermastempel på området. Frownies funker veldig for meg. Har nå nesten ikke synlig linjer der lengre, litt til nå og den er helt borte :)  Våkner hver morgen til helt glatt hud så det er bare supert å se så fresh ut når jeg står opp. Så det finnes alternativ til botox som er gode og gift fri. Har noen venninner som har testet de og liker de godt, hun ene har tatt botox før men skal nå slutte og heller bruke frownies. Hun klagde også på at området botoxen satt i ikke så helt bra ut, som dere også nevner her lengre opp.  

Et annet alternativ er sånn frysebehandling, det heter lovera :) Ville heller ha tatt det enn botox, Lovera er også giftfri! Holder meg til frownies enn så lenge da det er både billig og effektivt. 

Anonymkode: 5ce2c...269

Jeg husker jeg hørte om frownies for mange år siden. Og hadde glemt hva de het.  Nå er de bestilt fra Iherb.  Kommer til å bruke de hver natt, blir spennende å se om de funker. :)

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

(Man skriver ikke "sitt spørsmål" på norsk). 

Anonymkode: b3ed8...c89

Gjør man ikke???

Anonymkode: cbbf9...353

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 25 år, og har selv en sånn sinnarynke, jeg er nærsynt og gikk mange år uten å vite at jeg trengte briller/linser, i tillegg til å være lysømfiendtlig og dermed myse mye så har den liksom blitt ganske tydelig allerede, har ikke lagt merke til noe særlig annet enn det. Men altså, eh, jeg har jo aldri tenkt at dette var noe å gjøre med. Har tenkt "æsj" til den sinnarynka, men ikke noe mer. Jeg visste blant annet ikke hva kråketær var før jeg søkte opp etter å ha lest her! 

Men det jeg lurte på da var, gjør det noe? Jeg vet at man jo nok er mer kritisk til seg selv enn andre, men utifra det jeg leser her blir jeg nysgjerrig på om dere reagerer på dette på andre mennesker? Er det sånn at dere tenker om folk fra de er 30 (eller yngre til og med) hvis de har linjer i panna, eller kråketær eller mye rynker ellers at det er ekkelt eller noe sånt? Det virket i denne tråden som mange hadde brukt botox, men det var kanskje mot spesielle områder, men sånn hva tenker dere om andre, er det ikke greit at folk har rynker, eller tenker folk da automatisk at man har tatt dårlig vare på seg selv? 

Jeg ante bare ikke at dette var så vanlig. Jeg har tenkt at jeg har den huden jeg har, passer på å bruke solkrem så jeg ikke skal få kreft, men rynker varierer vel fra person til person. Så ja, tenker dere at man absolutt bør gjøre noe med det, eller gjør det egentlig ikke noe? Ble usikker av å lese her. :P 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 25 år, og har selv en sånn sinnarynke, jeg er nærsynt og gikk mange år uten å vite at jeg trengte briller/linser, i tillegg til å være lysømfiendtlig og dermed myse mye så har den liksom blitt ganske tydelig allerede, har ikke lagt merke til noe særlig annet enn det. Men altså, eh, jeg har jo aldri tenkt at dette var noe å gjøre med. Har tenkt "æsj" til den sinnarynka, men ikke noe mer. Jeg visste blant annet ikke hva kråketær var før jeg søkte opp etter å ha lest her! 

Men det jeg lurte på da var, gjør det noe? Jeg vet at man jo nok er mer kritisk til seg selv enn andre, men utifra det jeg leser her blir jeg nysgjerrig på om dere reagerer på dette på andre mennesker? Er det sånn at dere tenker om folk fra de er 30 (eller yngre til og med) hvis de har linjer i panna, eller kråketær eller mye rynker ellers at det er ekkelt eller noe sånt? Det virket i denne tråden som mange hadde brukt botox, men det var kanskje mot spesielle områder, men sånn hva tenker dere om andre, er det ikke greit at folk har rynker, eller tenker folk da automatisk at man har tatt dårlig vare på seg selv? 

Jeg ante bare ikke at dette var så vanlig. Jeg har tenkt at jeg har den huden jeg har, passer på å bruke solkrem så jeg ikke skal få kreft, men rynker varierer vel fra person til person. Så ja, tenker dere at man absolutt bør gjøre noe med det, eller gjør det egentlig ikke noe? Ble usikker av å lese her. :P 

Gjør akkurat som du vil. Hvis det ikke plager deg, ikke gjør noe (og vice versa). Jeg kan reagere dersom jeg vet at noen er relativt ung, og har dype rynker (jeg kan tenke at de ville sett mer opplagt ut uten). Det er jo slik at ungdommelighet, spesielt hos kvinner, er assosiert med skjønnhet. Men jeg ville aldri i verden blandet meg bort i om noen vil ta botox eller ikke. Ikke alle er like opptatt av utseendet, ikke alle synes det er kult å sprøyte inn midler i ansikter, og det er helt OK uansett hvor på skalaen du ligger. :)

Anonymkode: 28971...dcd

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 25 år, og har selv en sånn sinnarynke....

Men det jeg lurte på da var, gjør det noe? Jeg vet at man jo nok er mer kritisk til seg selv enn andre, men utifra det jeg leser her blir jeg nysgjerrig på om dere reagerer på dette på andre mennesker? ....

For meg var det som gjorde forskjellen, at barna spurte hvorfor jeg så sint eller trøtt ut. Da begynte jeg å anstrenge meg for å slappe av i øyenbrynene, og smile litt hele tiden. Jævlig stress. Jeg ville ha et nøytralt uttrykk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På Tuesday, May 16, 2017 den 16.59, Mystix skrev:

Hva gjør dere med huden deres siden dere får rynker så tidlig?  Tror ikke jeg hadde sinnarynke før jeg var langt oppi 30 årene.  De som tar botox i sinnarynken får ofte en stor bulk der i stedet. Vet ikke hva det kommer av. 

Bukken kommer vel i så fall om man bruker fillers?

jeg har tatt botox i to år pga migrene og eneste kulen jeg får  er rett etter det er satt, akkurat som ved bedøvelse, men den går jo bort når behandleren trykker det utover på en måte da. Blir borte på samme måte som kulen man får ved vanlig bedøvelse.

Anonymkode: 8fbde...139

• Liker 1
Gjest Rosetelys
Skrevet
20 timer siden, Evee skrev:

Jeg er 31 år og har nylig tatt botox i sinnarynka! Jeg har bittelitt fine linjer fra før, men det er liksom sinnarynka som plager meg mest, selv om den ikke er superdyp. Tok botox for ca  2 mndr siden, og har hatt veldig fin effekt. Noe av det jeg liker best ( bortsett fra at rynka forsvinner) er at øyenbryn og panne får et lite løft. På den andre siden så har jeg vært litt tung i pannen, spesielt den første måneden etterpå. har heller ikke merket noen forskjell på hodepine, den har faktisk blitt mer intens i området botoxen virker når jeg først får vondt. Vurderer å fylle på mer nå når det begynner å gå ut, men har ikke helt bestemt meg.

Botox i panneregionen har ingen effekt på hodepine, migrene derimot kan det han en effekt.

Skrevet
2 timer siden, Rosalie skrev:

I følge sykepleieren jeg tar botox hos, vil huden der man tar botox, f.eks. myserynka, trekke seg sammen etterhvert når man ikke strekker huden der ved å myse lenger. Så de færreste vil trenge fillers der, man må bare gi det litt tid.

Jeg syns egentlig ikke det er så dyrt å ta botox. Helt i begynnelsen bør man riktignok ta det hver tredje måned, men etterhvert  musklene man lammer med botox blinde svake at en til to ganger i året bør holde. Der jeg tar botox koster det 2490 kr for ett område, dvs at man etterhvert er nede i under 500 kr/måned. 

Jeg betaler 1600,- per gang. Bor i Østfold da :) Tar det ca.2- 3 ganger i året. Elsker det :)

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Mystix skrev:

Jeg husker jeg hørte om frownies for mange år siden. Og hadde glemt hva de het.  Nå er de bestilt fra Iherb.  Kommer til å bruke de hver natt, blir spennende å se om de funker. :)

Så bra, ja de er ganske så geniale. Er så glad jeg fant ut om de, og jeg bruker hver eneste natt :) Om jeg glemmer det så angrer jeg veldig dagen etterpå. Husk å glatt ut huden når du setter de på, ikke overstrekk men glatt ut huden. 

Lurt å gå over med en dermaroller eller med et dermastempel slik at du i tillegg stimulerer nytt kollagen. Da så jeg iallefall enda bedre resultater :) Det er noe jeg kun gjør annenhver uke, og så resultater etter kun to behandlinger, så gleder meg til å se hvordan det blir etter kuren er ferdig. 

Anonymkode: 5ce2c...269

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, wintergirl skrev:

Jeg betaler 1600,- per gang. Bor i Østfold da :) Tar det ca.2- 3 ganger i året. Elsker det :)

Oi, det var billig. Hvor i Østfold? Har du link til klinikken? Jeg bor i Akershus, så ikke så langt til Østfold. Jeg hater den myserynka og sliter veldig med å slappe av i området. Har vondt i det øyet den er ved også og mye spenningshodepine, mest på den siden. 

Anonymkode: b62f3...258

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Oi, det var billig. Hvor i Østfold? Har du link til klinikken? Jeg bor i Akershus, så ikke så langt til Østfold. Jeg hater den myserynka og sliter veldig med å slappe av i området. Har vondt i det øyet den er ved også og mye spenningshodepine, mest på den siden. 

Østfold laserklinikk. Googler du det så kommer det opp med en gang :) Det er også en salong i Rygge som får kosmetisk sykepleier på besøk en dag i måneden, og hun tar 1800,- for et område. Sibyls heter det stedet. Skal få ned linken  etterpå :) Skjønner deg godt. Hater min også. Føler meg rett og slett mindre pen med den, men tror det meste sitter i hodet mitt. Du vet, vi damer overdriver gjerne "feila " våres litt mer enn nødvendig ;)

Skrevet
2 timer siden, Rosetelys skrev:

Botox i panneregionen har ingen effekt på hodepine, migrene derimot kan det han en effekt.

Har ikke hatt noen effekt på migrene heller. Om noe så har jeg hatt det oftere, men det kan jo være helt tilfeldig, jeg får det litt i perioder.. Har migrene med aura, om det har noe å si. Ang hodepine så får jeg et slags trykk i pannen der botoxen sitter som jeg ikke har hatt før. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, wintergirl skrev:

Østfold laserklinikk. Googler du det så kommer det opp med en gang :) Det er også en salong i Rygge som får kosmetisk sykepleier på besøk en dag i måneden, og hun tar 1800,- for et område. Sibyls heter det stedet. Skal få ned linken  etterpå :) Skjønner deg godt. Hater min også. Føler meg rett og slett mindre pen med den, men tror det meste sitter i hodet mitt. Du vet, vi damer overdriver gjerne "feila " våres litt mer enn nødvendig ;)

Tusen takk! :) Fant ut at de har klinikk på strømmen også med samme priser, det er litt nærmere, så da drar jeg dit i stedet. 

Ja, det er ikke mye gøy når sånt dukker opp selv om jeg skulle bli 38 år før denne kom. Men den har fort blitt dypere og jeg føler at jeg plutselig har begynt å eldes. Syns som sagt ikke når jeg slapper av i musklene, men syns når jeg myser og det gjør jeg mye. Sliter også med kronisk utmattelsessyndrom og det å være utmattet hele tiden og ikke ha overskudd uansett hvor mye og godt jeg sover går kanskje også utover øyet siden jeg i tillegg er litt nærsynt på dette øyet. Det andre øyet er normalsynt og der er det ingen rynke. Jeg føler meg også mindre pen med den rynka og den er jo umulig å sminke over også. Grrrr. Men du har rett i at vi damer er flinke til å overdrive, ja. Skulle ønske jeg ikke var så selvkritisk. Men man påvirkes av vår utseendefikserte verden selv om man er passert 30 ja, det er helt sikkert. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
5 timer siden, Rosetelys skrev:

Jeg fikk spenningshodepine fordi jeg myste så mye. Den er naturligvis borte nå, siden jeg ikke myser særlig lenger etter at jeg tok botox.

3 timer siden, Evee skrev:

Har ikke hatt noen effekt på migrene heller. Om noe så har jeg hatt det oftere, men det kan jo være helt tilfeldig, jeg får det litt i perioder.. Har migrene med aura, om det har noe å si. Ang hodepine så får jeg et slags trykk i pannen der botoxen sitter som jeg ikke har hatt før. 

Botox kun i myserynka har ingen effekt på migrene. Botox mot migrene settes i mange punkter i bl.a. nakke, tinninger og panne, og dette er medisinsk behabdling. Da brukes det mye større doser enn det kosmetiske sykepleiere har lov til å sette. Det testes også ut å sette botox i en nerveknute 4-5 cm inni hodet på migrene- og klasehodepinepasienter.

Ei jeg kjenner gikk fra å være arbeidsufør grunnet migrene til nå å være i full jobb etter at hun begynte med botox mot migrene. 

Endret av Rosalie
  • Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk! :) Fant ut at de har klinikk på strømmen også med samme priser, det er litt nærmere, så da drar jeg dit i stedet. 

Ja, det er ikke mye gøy når sånt dukker opp selv om jeg skulle bli 38 år før denne kom. Men den har fort blitt dypere og jeg føler at jeg plutselig har begynt å eldes. Syns som sagt ikke når jeg slapper av i musklene, men syns når jeg myser og det gjør jeg mye. Sliter også med kronisk utmattelsessyndrom og det å være utmattet hele tiden og ikke ha overskudd uansett hvor mye og godt jeg sover går kanskje også utover øyet siden jeg i tillegg er litt nærsynt på dette øyet. Det andre øyet er normalsynt og der er det ingen rynke. Jeg føler meg også mindre pen med den rynka og den er jo umulig å sminke over også. Grrrr. Men du har rett i at vi damer er flinke til å overdrive, ja. Skulle ønske jeg ikke var så selvkritisk. Men man påvirkes av vår utseendefikserte verden selv om man er passert 30 ja, det er helt sikkert. 

Så bra :) Jeg fikk min i tidlig 20 årene pga enkel mysing. Det er ikke alltid mye som skal til. Er det ikke det ene så er det noe annet. Personlig syns jeg at jeg blir mer avslappet i panna også, akkurat som om muskelen der spenner seg såpass at jeg blir litt sliten av det, men botoxen roer det :)

AnonymBruker
Skrevet

Gjort det fast i 7 år :) 

Anonymkode: f0116...3e1

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har knapt linjer(er bare 24 da), men får en kraftig sinnarynke når jeg myser. Jeg myser mye - når jeg leser, konsentrerer meg etc, vet ikke om det bare er en dårlig uvane eller hva det er, men det er definitivt ikke dårlige gener. Prøvde Botox i sinnarynken for første gang da jeg var 22, og har ikke angret et sekund. Min synes ikke da jeg ikke myser, så jeg trengte kun Botox. Men har du permanente linjer/rynker, bør dette kombineres med fillere. Eneste ulempen(hvis man er fornøyd) er at det må gjøres relativt ofte(2-3 ggr i året) og det derfor blir dyrt. Men Botox er virkelig fantastisk, bare det ikke brukes for mye her og der og man dermed får et "stivt" ansikt.

Jeg har ikke besøkt Akademikliniken i Bergen, men i Oslo, og de er svært dyktige. Akademikliniken kan du definitivt gå for - de kan sakene sine :)  Lykke til!

Anonymkode: 3fa3d...e74

Denne tråden sjokkerer meg mer og mer...Folk som tar botox når de er 22...

Jiiises...Synes det er trist :icon_frown:

Hvorfor kan man ikke akseptere en/noen linjer? 

Anonymkode: 45380...785

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig med deg. Synes det er galskap at unge folk ( egentlig eldre og ), må sprøyte gift inn i huden for å bli fornøyd med seg selv...

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne tråden sjokkerer meg mer og mer...Folk som tar botox når de er 22...

Jiiises...Synes det er trist :icon_frown:

Hvorfor kan man ikke akseptere en/noen linjer? 

Ja det er veldig spesielt. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...