Gjest thejohan Skrevet 16. mai 2017 #1 Skrevet 16. mai 2017 Noen som har vært på det som kan fortelle litt om hva det går ut på? Jeg fikk mail i dag om at jeg skal starte på det på torsdag, men ingen annen info enn at det varer i 4 uker, mandag til fredag fra klokken 09-1500.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #2 Skrevet 16. mai 2017 Har vært med på det der en gang ja... Fytti katta, vil aldri tilbake til det der. Er et opplegg der du skal sitte å skrive søknad og cv osv, høre disse veilederne prate om cv og søknad hver dag... Og du lærer ingenting nytt hvis du er sånn halvveis oppegående fra før av. Hadde jeg vært deg så ville jeg jobbet ræva av meg for å få meg en jobb for det kurset der mister man livsgnisten av. Anonymkode: 8928c...b0f 16
Gjest thejohan Skrevet 16. mai 2017 #3 Skrevet 16. mai 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har vært med på det der en gang ja... Fytti katta, vil aldri tilbake til det der. Er et opplegg der du skal sitte å skrive søknad og cv osv, høre disse veilederne prate om cv og søknad hver dag... Og du lærer ingenting nytt hvis du er sånn halvveis oppegående fra før av. Hadde jeg vært deg så ville jeg jobbet ræva av meg for å få meg en jobb for det kurset der mister man livsgnisten av. Anonymkode: 8928c...b0f haha! Ja, jeg har hørt at det kan ta knekken på mange! Får satse på at de som holder kurset er flinke folk som klarer å motivere de som har mista motivasjonen etter å ha fått avslag gang på gang..
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #4 Skrevet 16. mai 2017 3 minutter siden, thejohan skrev: haha! Ja, jeg har hørt at det kan ta knekken på mange! Får satse på at de som holder kurset er flinke folk som klarer å motivere de som har mista motivasjonen etter å ha fått avslag gang på gang.. Tror ikke du skal ha store forventninger til kurset. Waste of time. Hvis du er god i norsk. Anonymkode: 453aa...196 3
Gjest thejohan Skrevet 16. mai 2017 #5 Skrevet 16. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke du skal ha store forventninger til kurset. Waste of time. Hvis du er god i norsk. Anonymkode: 453aa...196 Jeg går inn med åpent sinn, så får opplevelsen enten bli positiv eller negativ etter hvert!
cloudsinger Skrevet 16. mai 2017 #6 Skrevet 16. mai 2017 Jeg har også vært på jobbklubb og hva du får ut av det kommer i stor grad an på din egen innstilling til det. Jeg har selv fått jobb når jeg har vært på det og har venner som også har det, men du må være interessert og se mulighetene du får. Det varierer sikkert fra sted til sted men vi hadde veiledere med lang erfaring innen rekruttering, som dermed vet hva arbeidsgivere ser etter og ikke minst hvor de ser. Er jo også greit med flere forskjellige synspunkter på ting. Uansett så får du ihvertfall ingenting ut av å ha en dårlig innstilling. Lykke til 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #7 Skrevet 16. mai 2017 4 minutter siden, thejohan skrev: Jeg går inn med åpent sinn, så får opplevelsen enten bli positiv eller negativ etter hvert! Du spør. Vi svarer. Det er ett bra kurs for de som ikke er flinke i Norsk. Jeg må ærlig innrømme med slike svar skjønner jeg ikke poenget med å lage en tråd. Anonymkode: 453aa...196 5
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #8 Skrevet 16. mai 2017 Akkurat nå, cloudsinger skrev: Jeg har også vært på jobbklubb og hva du får ut av det kommer i stor grad an på din egen innstilling til det. Jeg har selv fått jobb når jeg har vært på det og har venner som også har det, men du må være interessert og se mulighetene du får. Det varierer sikkert fra sted til sted men vi hadde veiledere med lang erfaring innen rekruttering, som dermed vet hva arbeidsgivere ser etter og ikke minst hvor de ser. Er jo også greit med flere forskjellige synspunkter på ting. Uansett så får du ihvertfall ingenting ut av å ha en dårlig innstilling. Lykke til Du høres ut som en veileder på disse kursene. Anonymkode: 453aa...196 4
Gjest thejohan Skrevet 16. mai 2017 #9 Skrevet 16. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du spør. Vi svarer. Det er ett bra kurs for de som ikke er flinke i Norsk. Jeg må ærlig innrømme med slike svar skjønner jeg ikke poenget med å lage en tråd. Anonymkode: 453aa...196 Haha! Jeg spurte hva kurset går ut på, ikke hvilken innstilling jeg skulle ha til kurset.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #10 Skrevet 16. mai 2017 1 minutt siden, thejohan skrev: Haha! Jeg spurte hva kurset går ut på, ikke hvilken innstilling jeg skulle ha til kurset. I am out, du får snakke han som åpenlyst jobber som veileder enn å få høre fra folk som har vært på disse kursene Anonymkode: 453aa...196 3
Gjest thejohan Skrevet 16. mai 2017 #11 Skrevet 16. mai 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: I am out, du får snakke han som åpenlyst jobber som veileder enn å få høre fra folk som har vært på disse kursene Anonymkode: 453aa...196 Jeg har lest hva din oppfatning av kurset var. Det var den opplysningen jeg var ute etter. Ikke hvilken innstilling JEG skal ha til kurset. At du syns det er rart at noen er positive til kurset, får så være.
Gjest thejohan Skrevet 16. mai 2017 #12 Skrevet 16. mai 2017 12 minutter siden, cloudsinger skrev: Jeg har også vært på jobbklubb og hva du får ut av det kommer i stor grad an på din egen innstilling til det. Jeg har selv fått jobb når jeg har vært på det og har venner som også har det, men du må være interessert og se mulighetene du får. Det varierer sikkert fra sted til sted men vi hadde veiledere med lang erfaring innen rekruttering, som dermed vet hva arbeidsgivere ser etter og ikke minst hvor de ser. Er jo også greit med flere forskjellige synspunkter på ting. Uansett så får du ihvertfall ingenting ut av å ha en dårlig innstilling. Lykke til Takktakk!
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #13 Skrevet 16. mai 2017 14 minutter siden, cloudsinger skrev: Jeg har også vært på jobbklubb og hva du får ut av det kommer i stor grad an på din egen innstilling til det. Jeg har selv fått jobb når jeg har vært på det og har venner som også har det, men du må være interessert og se mulighetene du får. Det varierer sikkert fra sted til sted men vi hadde veiledere med lang erfaring innen rekruttering, som dermed vet hva arbeidsgivere ser etter og ikke minst hvor de ser. Er jo også greit med flere forskjellige synspunkter på ting. Uansett så får du ihvertfall ingenting ut av å ha en dårlig innstilling. Lykke til Jeg ser du får beskyldninger om å være veileder på slike kurs. Jeg er ikke kursveileder, men jeg er langt på veg enig med deg. 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du spør. Vi svarer. Det er ett bra kurs for de som ikke er flinke i Norsk. Jeg må ærlig innrømme med slike svar skjønner jeg ikke poenget med å lage en tråd. Anonymkode: 453aa...196 Oh, the irony Anonymkode: 66800...040 10
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #14 Skrevet 16. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser du får beskyldninger om å være veileder på slike kurs. Jeg er ikke kursveileder, men jeg er langt på veg enig med deg. Oh, the irony Anonymkode: 66800...040 Kjempe morsomt, hadde vært mer åpent til å svare mer i denne tråden om trådstarter hadde lurt på hvor jeg og den andre mente som vi mente/opplevde det sluk. Det er flere tråder på kg.æ, en nylig om det samme, det var en stor majoritet som mente det samme, unntak av en person. Anonymkode: 453aa...196 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #15 Skrevet 16. mai 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjempe morsomt, hadde vært mer åpent til å svare mer i denne tråden om trådstarter hadde lurt på hvorforjeg og den andre mente som vi mente/opplevde det slk. Det er flere tråder på kg om det samme, det var en stor majoritet som mente det samme, unntak av en person. Anonymkode: 453aa...196 Anonymkode: 453aa...196
FrittgåendeBurugle Skrevet 16. mai 2017 #16 Skrevet 16. mai 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjempe morsomt, hadde vært mer åpent til å svare mer i denne tråden om trådstarter hadde lurt på hvor jeg og den andre mente som vi mente/opplevde det sluk. Det er flere tråder på kg.æ, en nylig om det samme, det var en stor majoritet som mente det samme, unntak av en person. Anonymkode: 453aa...196 Men det var jo ikke det ts spurte om. Hun spurte om innholdet i kurset.
cloudsinger Skrevet 16. mai 2017 #17 Skrevet 16. mai 2017 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du høres ut som en veileder på disse kursene. Anonymkode: 453aa...196 Det er jeg altså ikke
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #18 Skrevet 16. mai 2017 2 minutter siden, FrittgåendeBurugle skrev: Men det var jo ikke det ts spurte om. Hun spurte om innholdet i kurset. Jeg synes det er kjempefint at ts har en god innstillingen, men det vi nevner har selvsagt noe med innholdet å gjøre. Hva kursets innhold har da noe med hvor bra eller dårlig vi synes kurset er. Det rette spørsmålet måtte jo være hvorfor synes dere dette? Hva er grunnen? Jeg kan fortelle deg at jeg har på et 10 ukers datakurs med nav som var bra,men jobbsøkerkurset er det bare å sitte opp og ned å gjøre ingenting,med minimum hjelp da mesteparten av tiden går på å hjelpe de som ikke forstår norsk (vi er tre stk i klassen av seksten som kan bra norsk) av både veiledere og deltakere. Anonymkode: 453aa...196 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #19 Skrevet 16. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er kjempefint at ts har en god innstillingen, men det vi nevner har selvsagt noe med innholdet å gjøre. Hva kursets innhold har da noe med hvor bra eller dårlig vi synes kurset er. Det rette spørsmålet måtte jo være hvorfor synes dere dette? Hva er grunnen? Jeg kan fortelle deg at jeg har på et 10 ukers datakurs med nav som var bra,men jobbsøkerkurset er det bare å sitte opp og ned å gjøre ingenting,med minimum hjelp da mesteparten av tiden går på å hjelpe de som ikke forstår norsk (vi er tre stk i klassen av seksten som kan bra norsk) av både veiledere og deltakere. Anonymkode: 453aa...196 #vært Anonymkode: 453aa...196
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #20 Skrevet 16. mai 2017 Jeg syns det var helt greit. En uke med gjennomgang av cv og søknad og intervju. 3 Uker med selvstendig arbeid, altså finne seg jobb. Ble tre effektive uker, hvertfall bedre enn å sitte hjemme. Nesten alle skaffet seg jobb av noe slag før kurset var over. De var veldig fleksible og oppegående. Men jeg var på et kurs som var spesielt for folk med høyere utdanning og noen år i arbeidslivet. Anonymkode: bfa4b...f00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå