AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #1 Del Skrevet 16. mai 2017 Folk å bygda er nysgjerrige. Litt over gjennomsnittet nysgjerrige, men de er hemmelighetsfulle om sitt eget privatliv. Det blir jo så dobbelt-moralsk. Hvem gjør hva, også skal de lage historier om det, men å fortelle om seg selv vil de ikke. Er ting dem gjør så hemmelig? Tåler ikke ting om dem dagens lys? Anonymkode: f73f7...3f4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simbyxor Skrevet 16. mai 2017 #2 Del Skrevet 16. mai 2017 HÆ... skjønner ikke hva du mener. Hilsen bygding. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trolletrine Skrevet 16. mai 2017 #3 Del Skrevet 16. mai 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk å bygda er nysgjerrige. Litt over gjennomsnittet nysgjerrige, men de er hemmelighetsfulle om sitt eget privatliv. Det blir jo så dobbelt-moralsk. Hvem gjør hva, også skal de lage historier om det, men å fortelle om seg selv vil de ikke. Er ting dem gjør så hemmelig? Tåler ikke ting om dem dagens lys? Anonymkode: f73f7...3f4 De holder vel tett om privatlivet sitt fordi de vet at bygda prater😬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #4 Del Skrevet 16. mai 2017 Akkurat nå, lotte00 skrev: De holder vel tett om privatlivet sitt fordi de vet at bygda prater😬 Hvorfor prater de om andre da? Hvis de ikke vil at folk skal prate om dem så er det vel bare slutte å prate om alt og alle selv da vel. De tror at ingen finner ut om folk på bygdene. Det er vel derfor de bor der. I skjul. Anonymkode: f73f7...3f4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trolletrine Skrevet 16. mai 2017 #5 Del Skrevet 16. mai 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor prater de om andre da? Hvis de ikke vil at folk skal prate om dem så er det vel bare slutte å prate om alt og alle selv da vel. De tror at ingen finner ut om folk på bygdene. Det er vel derfor de bor der. I skjul. Anonymkode: f73f7...3f4 Alle liker jo å prate om andres hemmeligheter😬Det betyr ikke at vi vil at andre skal snakke om våre egne hemmeligheter🤓 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #6 Del Skrevet 16. mai 2017 8 minutter siden, lotte00 skrev: Alle liker jo å prate om andres hemmeligheter😬Det betyr ikke at vi vil at andre skal snakke om våre egne hemmeligheter🤓 For det første så stemmer ikke det om meg i hvertfall, og da blir det jo ryktespreding og baksnakking. Jeg tror ikke det er mye å holde for seg selv der. Vet en det, vet alle det, men lov å itte si det tell noen. Hvis noe ikke er tilfellet, eller hemmelig så er det jo ikke det, så da er jeg enig med en i fra bygda som påpekte for mye ryktespreding om seg selv. En person kan f.eks ikke få anoreksi hvis de ikke har det selvom noen bygdetullinger tror sånt. En rar fyr kan ikke bli rarere bare fordi at en syns en så litt rar ut den dagen. Og når skal de lære seg det at å glo/glane ikke er pent. Det er veldig uhøflig. De skjuler det ikke en gang. Hvis noen glaner så mye som noen bygde-folk gjør så nikk på hodet å si hei da i allefall, så det virker litt normalt. Anonymkode: f73f7...3f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dk73 Skrevet 16. mai 2017 #7 Del Skrevet 16. mai 2017 Husk at livet på bygda kan være rolig og til tider kjedelig...så derfor er de nok mer opptatt av at naboen har fått nye gardiner....at nabokona sikkert er utro siden det sto parkert en rød bil utenfor huset som man ikke har sett der før..... Man må jo ha noe å prate om når man møter sine venner.....så da blir det jo om den utro nabokona og de nye gardinene... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #8 Del Skrevet 16. mai 2017 1 minutt siden, dk73 skrev: Husk at livet på bygda kan være rolig og til tider kjedelig...så derfor er de nok mer opptatt av at naboen har fått nye gardiner....at nabokona sikkert er utro siden det sto parkert en rød bil utenfor huset som man ikke har sett der før..... Man må jo ha noe å prate om når man møter sine venner.....så da blir det jo om den utro nabokona og de nye gardinene... Ja, det er jo godt noen innrømmer det da. Mange blånekter for dette. Det stikker vel ikke så veldig dypt antar jeg. Anonymkode: f73f7...3f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trolletrine Skrevet 16. mai 2017 #9 Del Skrevet 16. mai 2017 Jeg bor på bygda selv, men er oppvokst og bodd det meste av mitt liv i byen. Sant og si syns jeg folk er like uansett hvor man bor. Men hva er sladder og hva er godmodig snakk? Her hvor jeg bor overhører jeg stadig gamle herr Olsen snakke med kassadamen om ditt og datt som skjer i bygda. Er det sladder? Eller er det bare mer smalltalk blant bekjente? For min del er sladder av den mer "slemme" praten.At det man sier om noen er noe man ikke kan si direkte til vedkommende,- at man holder det skjult for den det gjelder, da man gjerne ikke formulerer seg helt bra, f.eks. Men samtidig er vel livet på bygda mer gjennomsiktig enn i byene, så sånn sett er det vel lettere for at ting blir mer snakkis også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #10 Del Skrevet 16. mai 2017 1 minutt siden, lotte00 skrev: Jeg bor på bygda selv, men er oppvokst og bodd det meste av mitt liv i byen. Sant og si syns jeg folk er like uansett hvor man bor. Men hva er sladder og hva er godmodig snakk? Her hvor jeg bor overhører jeg stadig gamle herr Olsen snakke med kassadamen om ditt og datt som skjer i bygda. Er det sladder? Eller er det bare mer smalltalk blant bekjente? For min del er sladder av den mer "slemme" praten.At det man sier om noen er noe man ikke kan si direkte til vedkommende,- at man holder det skjult for den det gjelder, da man gjerne ikke formulerer seg helt bra, f.eks. Men samtidig er vel livet på bygda mer gjennomsiktig enn i byene, så sånn sett er det vel lettere for at ting blir mer snakkis også. Å utlevere andre personer, hvis det stemmer er jo sladder. "Person X har og har klint med og har..." ditten og datten er ikke annet enn sladder. Ikke rart folk satte ut rykter om han. Gud forby hvis sannheten om sladre-hanken kom ut. Og hva så? Interesserer meg midt et visst sted. Når jeg satt på terassen på bygda er det rart at de ikke fikk whip-lash. De kjørte i retningen vår bare for å glane. Så opptatt av naboer og hagemøbler og sånt. Det er jo frekt. Kjempe frekt. Har de ikke fått vanlig oppdragelse liksom? Tenker dem ikke på at der sitter jeg og må se på det, har masse å gjøre og som om ikke det er nok så er de padde-sure og sier ikke hei i det de glaner 24-timer i døgnet. Og det de kan bli sure for er ting som er så enkelt å ordne. F.eks: en tom brusflaske har ved et uhell havnet på tomta til noen. Det kan være nok til å starte krig. At det går ann... Nei, takke meg til en storby. Anonymkode: f73f7...3f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #11 Del Skrevet 16. mai 2017 Snakk er og en omsorg. Folk er nysgjerrig på andre, og følger med på hva som skjer. Hvor ofte opplever du i byen at noen du egentlig ikke kjenner tar hensyn eller stiller opp og hjelper deg, fordi de hørte av en nabo til en nabo til en tante at det hadde skjedd noe med deg? Anonymkode: bb3bb...9fd 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #12 Del Skrevet 16. mai 2017 8 minutter siden, lotte00 skrev: Men samtidig er vel livet på bygda mer gjennomsiktig enn i byene, så sånn sett er det vel lettere for at ting blir mer snakkis også. Jo - men hvorfor gjøre seg så liten som å diskutere underlivet til en annen person og såmt. For sånn gjør dem, og hvorfor er dem så utrolig grinete? Hvorfor er dem ikke mer fornøyde? De er bare fornøyde når det er tilbud på butikkene. Hvis de visste hvordan folk så dem, så hadde de vært litt blidere, litt mer omgjengelige og litt mer optimistiske. De navlebeskuer og sladrer. De kan begynne å feie for sin egen dør. Hvis de klarer det da... Det tror jeg de har store problemer med. Anonymkode: f73f7...3f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #13 Del Skrevet 16. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Snakk er og en omsorg. Folk er nysgjerrig på andre, og følger med på hva som skjer. Hvor ofte opplever du i byen at noen du egentlig ikke kjenner tar hensyn eller stiller opp og hjelper deg, fordi de hørte av en nabo til en nabo til en tante at det hadde skjedd noe med deg? Anonymkode: bb3bb...9fd Veldig ofte faktisk. Mye oftere enn på bygda. Der gjorde folk det motsatte. Der prøvde de å sette kjepper i hjulene for folk. Det gjaldt for mange, men de ser ikke det selv for de er så vandt med det. Der kunne de faktisk ødlegge for folk, også hjelper de noen få for å få fordeler av det selv. De vil jo ikke bli utstøtt heller. I storbyene så snakker folk med hverandre, smiler - det går ikke an å sammenligne. Også pynter dem seg aldri. Klær er dyrt må skjønne - må ha enda mere mat må skjønne. De har amerikanske matvaner der også. Jo mer fett jo bedre. Det høres litt slemt ut, men sånn er en del på bygdene faktisk. Anonymkode: f73f7...3f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trolletrine Skrevet 16. mai 2017 #14 Del Skrevet 16. mai 2017 Hahaha...Joda, enig i at det du beskriver er sladder. Men det du ellers beskriver, har jeg faktisk opplevd i en storby. Bodde over noen som stod bak blomsterpottene i stuen og så på klokka da jeg kom hjem med nattbussen. Stoppet meg på vei opp til min egen leilighet, og sa jeg ikke fikk lov til å komme hjem så sent😂 Rare folk finnes overalt😬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #15 Del Skrevet 16. mai 2017 5 minutter siden, lotte00 skrev: Hahaha...Joda, enig i at det du beskriver er sladder. Men det du ellers beskriver, har jeg faktisk opplevd i en storby. Bodde over noen som stod bak blomsterpottene i stuen og så på klokka da jeg kom hjem med nattbussen. Stoppet meg på vei opp til min egen leilighet, og sa jeg ikke fikk lov til å komme hjem så sent😂 Rare folk finnes overalt😬 Det finnes unntak i storbyene også - det du opplevde er ikke vanlig. Skikkelig kjip person du var nabo med da. Rotne epler finnes over alt, men der har man privatliv og de har ikke tid til å bry seg på den måten. Det er ikke til å komme bort i fra. Det er to forskjellige samfunn på en måte... Alt er fantastisk i storbyer, men det jeg refererer til så er det en stor forskjell. Anonymkode: f73f7...3f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #16 Del Skrevet 16. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det finnes unntak i storbyene også - det du opplevde er ikke vanlig. Skikkelig kjip person du var nabo med da. Rotne epler finnes over alt, men der har man privatliv og de har ikke tid til å bry seg på den måten. Det er ikke til å komme bort i fra. Det er to forskjellige samfunn på en måte... Alt er fantastisk i storbyer, men det jeg refererer til så er det en stor forskjell. Anonymkode: f73f7...3f4 Beklager, det skulle stå: alt er ikke alltid fantastisk i storbyer, men... Anonymkode: f73f7...3f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #17 Del Skrevet 16. mai 2017 Nå rakker jeg veldig ned på bygda, og nå gjentar jeg meg selv en del, men alle skal kle seg likt, alle mener det samme og de er så sta. De nekter for sannheten. Må være kjedelig å så vidt fungere i en stor livsløgn. Anonymkode: f73f7...3f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OPIgirl Skrevet 16. mai 2017 #18 Del Skrevet 16. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Folk å bygda er nysgjerrige. Litt over gjennomsnittet nysgjerrige, men de er hemmelighetsfulle om sitt eget privatliv. Det blir jo så dobbelt-moralsk. Hvem gjør hva, også skal de lage historier om det, men å fortelle om seg selv vil de ikke. Er ting dem gjør så hemmelig? Tåler ikke ting om dem dagens lys? Anonymkode: f73f7...3f4 Folk på bygda er ikke mer nysgjerrige enn folk fra byen. Og hva er galt med å værne om sitt eget privatliv. De sladrer heller ikke mer enn folk fra byen. Dette vet jeg fordi jeg har bodd både i byen og på landet. Myter alt det du kommer med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #19 Del Skrevet 16. mai 2017 1 time siden, OPIgirl skrev: Folk på bygda er ikke mer nysgjerrige enn folk fra byen. Og hva er galt med å værne om sitt eget privatliv. De sladrer heller ikke mer enn folk fra byen. Dette vet jeg fordi jeg har bodd både i byen og på landet. Myter alt det du kommer med. Vi har to forskjellige erfaringer da. Jeg har bodd begge steder jeg også og har opplevd at de på bygdene bryr seg kun av egen interesse, i mens de i byene er litt mer opptatt av hva folk gjør og hvorfor fordi de er nysgjerrige også gjenforteller de ikke det som stemmer. Det er godt mulig de misforstår litt mer over gjennomsnittet altså. Så bygdefolk - har du venner? De er bare venner med hverandre fordi de må, ikke fordi de vil. Anonymkode: f73f7...3f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #20 Del Skrevet 16. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi har to forskjellige erfaringer da. Jeg har bodd begge steder jeg også og har opplevd at de på bygdene bryr seg kun av egen interesse, i mens de i byene er litt mer opptatt av hva folk gjør og hvorfor fordi de er nysgjerrige også gjenforteller de ikke det som stemmer. Det er godt mulig de misforstår litt mer over gjennomsnittet altså. Så bygdefolk - har du venner? De er bare venner med hverandre fordi de må, ikke fordi de vil. Anonymkode: f73f7...3f4 Der det står i byene skal det stå på bygdene. Min feil. Anonymkode: f73f7...3f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå