Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Har du erfaring med nettslanking? Jeg ønsker å lære mer om ernæring, kcal inn og ut, endre livsstilen litt osv, og tenkte på at en vektklubb er kanskje et bra sted å få læring? Er ikke så overvektig, men har gradvis gått opp over tid så er på god vei til å bli i øvre del av overvekt. Spiser ikke så sunt, men heller ikke kun usunt. Savner å ha en viss balanse i lørdager, sukker og fettinntak osv.

Tenker da på Roede eller VG.

Anonymkode: 9392d...818

Videoannonse
Annonse
Skrevet

VGs vektklubb koster penger, Grete Roede kan du bruke gratis. Det er mange flere, alle med sine særegenheter, men alle fungerer etter samme prinsipp. Man kan lære masse gjennom artikler og bøker. Ernæring og livsstil er veldig personlig, og folk har ofte sterke meninger. Du må derfor være innstilt på å være kritisk til det du leser/hører og på å prøve og feile litt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd vg sin vektklubb og helt ærlig synes jeg ikke den var så motiverende. Masse oppskrifter der og fin vektnedgangskalkulator men det er omtrent det av ting som kunne motivert meg. 

Anonymkode: a87eb...b50

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 16.5.2017 den 15.31, Pringle skrev:

VGs vektklubb koster penger, Grete Roede kan du bruke gratis. Det er mange flere, alle med sine særegenheter, men alle fungerer etter samme prinsipp. Man kan lære masse gjennom artikler og bøker. Ernæring og livsstil er veldig personlig, og folk har ofte sterke meninger. Du må derfor være innstilt på å være kritisk til det du leser/hører og på å prøve og feile litt.

Takk😊 Har sett på artikler og blir fort litt oppgitt og forvirret, derfor jeg vurderer å ha et sted som kan lære meg og motivere. Har du tips til nettsider verdt å bruke tid på? 😊

Roede ser ut til å koste penger, ut i fra det jeg ser. 

Skjønner hva du mener, kanskje det er derfor jeg blir så forvirret fordi mengden informasjon har blitt overveldende?

ts

AnonymBruker
Skrevet
På 17.5.2017 den 5.05, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd vg sin vektklubb og helt ærlig synes jeg ikke den var så motiverende. Masse oppskrifter der og fin vektnedgangskalkulator men det er omtrent det av ting som kunne motivert meg. 

Anonymkode: a87eb...b50

Takk for svar, styrer da unna VG for det var litt dyrt om dey ikke hadde vært noe for meg likevel 😊

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Ville satset på skikkelig GR-kurs dersom jeg føst skulle brukt penger. Eller gratis apper.

Anonymkode: d147e...b57

Skrevet

Vekt handler om energiinntak vs energiforbruk. Spiser du mer enn du forbrenner går du opp, og spiser du mindre, evt. fobrenner mer, så går du ned. 

Bruk heller pengene dine på sunne og gode matvarer enn å betale tusenvis av kroner på kurs som alle forteller deg akkurat det samme: spis mindre enn du forbrenner. Bmr-kalkulatorer og næringsinnhold finnes det mange av, så det er bare å ta et raskt google-søk. Oppskrifter, tips osv får du også gratis dersom du bare søker litt rundt. 

Vektnedgang er ikke magi. Men man kan ikke forvente å klare å kvitte seg med alt fettet i løpet av kort tid. Man blir ikke feit på én dag, og heller ikke slank på én dag. Ting tar tid.

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk😊 Har sett på artikler og blir fort litt oppgitt og forvirret, derfor jeg vurderer å ha et sted som kan lære meg og motivere. Har du tips til nettsider verdt å bruke tid på? 😊

Roede ser ut til å koste penger, ut i fra det jeg ser. 

Skjønner hva du mener, kanskje det er derfor jeg blir så forvirret fordi mengden informasjon har blitt overveldende?

ts

Forvirring skaper inntekt. Jo mer motstridende informasjon, jo mer forvirring. Motivasjon er ett av fyllordene man bruker for å holde folk konstant forvirret, oppgitt og hjelpeløse. Folk har også naturlig motstand mot å endre vaner og tankegang, mens omgivelsene flyter over av alt som er godt å spise/drikke, noe som er helt vesentlig for vår overlevelse og dermed programmert i oss - så alt med slanking er en gullgruve. Vektnedgang er så enkelt som dette: ta inn mindre energi enn du forbruker, og gjør det en god stund. Det burde ikke koste penger, om noe burde det bli billigere å spise mindre.

Jeg anbefaler Myfitnesspal hvis du har tenkt å telle kalorier. Men hvis du kan spise mindre uten å telle kalorier, hadde jeg ikke giddet. Jeg har gått ned i vekt bare ved å holde meg strengt til måltider og kutte ned på godteriinntaket (jeg gjør det faktisk akkurat nå fordi jeg var på vei opp). Men hvis du mener at du "ikke spiser så mye", kan kaloritelling være en lur måte å skape bevissthet om inntaket ditt. Men det krever at du logger korrekt - bruker riktige data om den faktiske matvaren, i de mengdene du virkelig bruker (kalorier regnes per 100 gram vare, så vei alt og logg den mengden), og ikke "glemmer" noe eller "jukser", eller gir opp fordi det "ikke virker". For at du ikke skal gi opp, glemme eller jukse, er det viktig at opplegget du følger, passer for deg, at du vet hva du gjør, og at du er inneforstått med at selv om du gjør alt riktig, vil du ikke nødvendigvis kunne se fremgangen så tydelig hele tiden. Det kan også hende du trenger å prøve deg fram for å finne et opplegg som passer for deg.

7 timer siden, bobleplast_ skrev:

Vekt handler om energiinntak vs energiforbruk. Spiser du mer enn du forbrenner går du opp, og spiser du mindre, evt. fobrenner mer, så går du ned. 

Bruk heller pengene dine på sunne og gode matvarer enn å betale tusenvis av kroner på kurs som alle forteller deg akkurat det samme: spis mindre enn du forbrenner. Bmr-kalkulatorer og næringsinnhold finnes det mange av, så det er bare å ta et raskt google-søk. Oppskrifter, tips osv får du også gratis dersom du bare søker litt rundt. 

Vektnedgang er ikke magi. Men man kan ikke forvente å klare å kvitte seg med alt fettet i løpet av kort tid. Man blir ikke feit på én dag, og heller ikke slank på én dag. Ting tar tid.

Som om jeg skulle sagt det sjæl :tommelsmil:

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig enkelt, men mentalt er det ikke det likevel. Veldig bra for alle som klarer det, men jeg tror ikke GR-kurs og ernæringsfysiologer er bortkastet. Det er en jungel av info på nett og for mange kan det være nødvendig med veiledning i starten og noen å støtte seg på.

Folk må bare skjønne hvorfor de går på kurs og at vekt ikke er hokus pokus.

Anonymkode: d147e...b57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...