AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #1 Skrevet 16. mai 2017 Hei! Jeg har fått jobb som er relevant til min utdanning. Utdanningen fullfører jeg nå, bachelor er levert men er ikke rettet/resultatet har ikke kommet enda. Dette vil si at jeg ikke får utdelt vitnemål før i sommerferien. Begynner heller ikke i jobben før etter sommerferien - men skal skrive kontrakt allerede nå. Derfor lurer jeg på hvordan det gjøres med tanke på at jeg ikke får levert vitnemålet mitt før vi skriver kontrakt. Kan jeg bare levere det så fort jeg får det tilsendt? Hvis det er slik at vitnemålet har betydning for lønnsbetingelsene mine, vil jeg få lønnen jeg "skal ha" til tross for at vitnemålet blir levert etter kontrakten er skrevet? Også lurer jeg på om det er noe poeng å ta med vitnemålet fra vgs - har det noen betydning for lønnsbetingelser osv? Jobben er i skolesektoren. Blir så takknemlig om noen vet noe om dette - har forsøkt å google men kom ikke frem til så mye nyttig. Anonymkode: fb0d6...ec9
mjauritz Skrevet 16. mai 2017 #2 Skrevet 16. mai 2017 Snakk med arbeidsgiver og forklar situasjonen Hvis du har skrevet (når du søkte) at du blir ferdig til sommeren så har de nok full forståelse for det. De fleste ber deg bare sende det inn så fort som mulig. Vitnemålet fra VGS har ingen betydning for lønn, nei. Hvis du allerede har fått jobben så tror jeg ikke du trenger å ta det med
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #3 Skrevet 16. mai 2017 Jeg var i samme situasjon den gangen jeg ble ferdig utdannet. Da var det sånn at det var føyd til i kontrakten "under forutsetning av at utdanning er bestått og offentlig godkjenning forelegges". Jeg fikk (den dagen jeg leverte inn den offentlige godkjenningen) etterbetalt mellomlegget i lønn fra siste eksamensdag. Gjør som mjauritz sier Anonymkode: 5ea3d...ab8
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #4 Skrevet 16. mai 2017 Det er jo ikke uvanlig å kapre en jobb før man er ferdigutdannet. Forklar at du blir ferdigutdannet nå, og vitnemål kan sendes så fort som mulig. Ikke ta med vitnemål fra videregående. Anonymkode: 8d272...6e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå