AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #1 Skrevet 16. mai 2017 Tenker da på dere som deler dagen. Har barna samme antrekk hele dagen? Bytter dere på dem når den skal til den andre forelderen? Har en betalt tøyet eller spleiset? Anonymkode: ef255...f46
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #2 Skrevet 16. mai 2017 Hvorfor i all verden skal barnet bytte klær når det skal til den andre forelderen?? Og det høres rimelig stressete ut for barnet å være kasteball på en festdag, hvorfor kan dere ikke bare ha barnet annenhvert år? Anonymkode: 5764c...ed4 46
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #3 Skrevet 16. mai 2017 Sånne dilemma er bare trist Det er vel barnets klær? Barnet kan vel få bestemme om det vil skifte? Om det blir DU som må kjøre klær for hele 17. mai, så gjør det. Fordi du vil ditt barns beste, og det beste er å ikke ta sånne kamper. 17. mai skal handle om barn, tog og is - ikke hvem som kjøper/ betaler hva. Anonymkode: 55d2d...09b 19
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #4 Skrevet 16. mai 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i all verden sa barnet bytte klær når det skal til den andre foammelderen?? Og det høres rimelig stressetse ut for barnet å være kasteball på en festdag, hvorfor kan dere ikke bare ha barnet annenhvert år? Anonymkode: 5764c...ed4 Ønsket er 16-18 for å slippe å dele dagen og at barna kan ha samme tøy, men det er også snakk om bunad og det får en ikke ha på seg hos den andre fordi den er dyr. Da byttes det på alle barna i samme slengen Anonymkode: ef255...f46
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #5 Skrevet 16. mai 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ønsket er 16-18 for å slippe å dele dagen og at barna kan ha samme tøy, men det er også snakk om bunad og det får en ikke ha på seg hos den andre fordi den er dyr. Da byttes det på alle barna i samme slengen Anonymkode: ef255...f46 16-18 mai skulle det stå Anonymkode: ef255...f46
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #6 Skrevet 16. mai 2017 Stakkars skillsmisseunger. De kan ikke ha det lett når slike ting blir et problem. Er vel ikke lenge før de sendes nakne mellom foreldrene. Anonymkode: 22bef...cb8 17
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #7 Skrevet 16. mai 2017 Vi har barnet 50/50. Begge har basisgarderober til barnet, men finstasen og dyre ytterplagg blir sendt frem og tilbake. Men er selvfølgelig ikke krise om noe fra et hjem kommer inn i det andre hjemmet. Blir veldig kronglete om barna skal måtte bytte klær når de skal til den andre forelderen.. Anonymkode: 9c87e...de7 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #8 Skrevet 16. mai 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ønsket er 16-18 for å slippe å dele dagen og at barna kan ha samme tøy, men det er også snakk om bunad og det får en ikke ha på seg hos den andre fordi den er dyr. Da byttes det på alle barna i samme slengen Anonymkode: ef255...f46 Kan jeg spørre hvorfor barnet ikke kan ha på seg bunaden hos den andre forelderen? Selv om den er dyr synes jeg det høres veldig tullete ut. Er vel akkurat derfor man ikke skal kjøpe to av alt... Anonymkode: 9c87e...de7 9
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #9 Skrevet 16. mai 2017 Dette høres jo helt idiotisk ut! Tenk på BARNA! Skjerp dere og la barna gå i de finklærne de føler seg vel i, hele dagen! Anonymkode: 0ebf8...44b 6
Forundret.. Skrevet 16. mai 2017 #10 Skrevet 16. mai 2017 Regner med at ts er mor, arrester meg om jeg tar feil. Vil ikke barna vise far finstasen kanskje? Og kanskje besteforeldre og/ eller andre familiemedlemmer på fars side? Er det slik at så fort de bytter sted så er det full jubel, hæla i taket, ketchup, is, sørpe og grønske over det hele ? Kan du ikke prate med far og bli enige om hvordan klærne bør behandles, pakkes ned og returneres? 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #11 Skrevet 16. mai 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stakkars skillsmisseunger. De kan ikke ha det lett når slike ting blir et problem. Er vel ikke lenge før de sendes nakne mellom foreldrene. Anonymkode: 22bef...cb8 Enig! Helt sykt Anonymkode: ef255...f46
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #12 Skrevet 16. mai 2017 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stakkars skillsmisseunger. De kan ikke ha det lett når slike ting blir et problem. Er vel ikke lenge før de sendes nakne mellom foreldrene. Anonymkode: 22bef...cb8 Enig i at denne situasjonen i seg selv er overdrevet, og at man bør kunne ha ett antrekk for denne dagen. Men når dette er en vane blir det ett problem. Det er vel ikke halt uvanlig å oppleve at man kjøper nye klær hele tiden, nye matbokser og flasker men alt blir liggende igjen i det andre hjemmet. Barn kommer da ikke naken tilbake, men i utslitt og for små klær. Det er både dyrt og irriterende men bør selvfølgelig ikke gå utover barna. Anonymkode: 36678...166 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #13 Skrevet 16. mai 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg spørre hvorfor barnet ikke kan ha på seg bunaden hos den andre forelderen? Selv om den er dyr synes jeg det høres veldig tullete ut. Er vel akkurat derfor man ikke skal kjøpe to av alt... Anonymkode: 9c87e...de7 Fordi den er dyr. Det var svaret. Anonymkode: ef255...f46
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #14 Skrevet 16. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Enig i at hverdagsuasjonen i seg selv er overdrevet,e . og at man bør kunne ha ett antrekk for denne dagen. Men når dette er en vane blir det ett problem. Det er vel ikke halt uvanlig å oppleve at man kjøper nye klær hele tiden, nye matbokser og flasker men alt blir liggende igjen i det andre hjemmet. Barn kommer da ikke naken tilbake, men i utslitt og for små klær. Det er både dyrt og irriterende men bør selvfølgelig ikke gå utover barna. Anonymkode: 36678...166 Skal vel mye til for at en bunad blir "glemt" hos den ene. Også dress. Man bruker jo ikke dette til hverdagas. Er man redd for tøyet kan forelderen hente tøyet på kvelden skittent Anonymkode: ef255...f46 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #15 Skrevet 16. mai 2017 Wow! Vi er ganske unge foreldre med en 4- åring og er vant til å få høre at vi automatisk må være dårligere foreldre fordi vi er unge og har gått fra hverandre - men dette er jo helt idiotisk! På 17 mai er vi sammen begge to med barnet. Barnet bor hos meg i hverdagen og er hos pappa annenhver helg og uansett hvilken dag 17 mai faller på er vi sammen den dagen. Far har ny dame han har vært sammen med i 3 år nå og hun skal være med å feire med oss i år. Å dele opp 17 mai høres ut som den dummeste planen i verden spør du meg. Tenk på barnet deres! Anonymkode: 4aa6b...630 18
Lou Salome Skrevet 16. mai 2017 #16 Skrevet 16. mai 2017 En helt ukjent (og absurd) problemstilling, men er det ikke logisk at den som bytter tøy på barna/lar dem bytte/vil at de skal skifte, også har meninger om hva skifte til, og har det klart? Penkjoler er det nok av her i heimen i hvertfall, om barnet (eller en voksen) vil at det skal skiftes, er det bare å skifte. Jeg hadde heller ikke hatt noe problem med å sende med en kjole eller fem, hvis barna har så lite klær at det må kjøpes nytt, er det vel nødvendig med noe nytt pentøy, da, og spiller det da så stor rolle hvem som betaler? Her er det jo nettopp ikke snakk om dyrt tøy, men det motsatte, det er poenget? Min datter fikk fem penkjoler til 50 kroner på posesalg på loppemarket forrige helg. Det kan jo være ettermiddagsarrangementet er konkurannser, is, fotballkamp og grilling i fjæra og bunad ikke er praktisk. Da kan man skifte til vanlig tøy?
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #17 Skrevet 16. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Verre på ganske unge foreldatn 4- årin g og er vant til å få høre at vi automatisk må være dårligere foreldre fordi vi er unge og har gått fra hverandre - men dette er jo helt idiotisk! På 17 mai er vi sammen begge to med barnet. Barnet bor hos meg i hverdagen og er hos pappa annenhver helg og uansett hvilken dag 17 mai faller på er vi sammen den dagen. Far har ny dame han har vært sammen med i 3 år nå og hun skal være med å feire med oss i år. Å dele opp 17 mai høres ut som den dummeste planen i verden spør du meg. Tenk på barnet deres! Anonymkode: 4aa6b...630 Ingen som er uenig her inne heldigvis. Verre med realiteten for denne andre forelderen som blir ovekjørt Anonymkode: ef255...f46 1
Minlillesky Skrevet 16. mai 2017 #18 Skrevet 16. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenker da på dere som deler dagen. Har barna samme antrekk hele dagen? Bytter dere på dem når den skal til den andre forelderen? Har en betalt tøyet eller spleiset? Anonymkode: ef255...f46 Hvorfor bytte antrekk? At bunaden er dyr er ikke et godt nok svar du.. Den andre foreldren klarer nok fint å ta vare på bunaden og sende den tilbake til deg igjen når barnet skal til deg. Det er barnets klær, ikke din og den andre parten sin.. Og hvorfor i det huleste dele opp dagen? Bedre med annen hvert år.. Bor dere på samme sted kan dere møtes hvert år på 17 mai for barnas skyld, før dere etterhvert deler dere opp.. men la barnet/barna slippe å dele opp dagen.. 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #19 Skrevet 16. mai 2017 Får ikke ha på seg bunaden fordi den er for dyr? Seriøst?? Anonymkode: ee09b...dbd 6
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #20 Skrevet 16. mai 2017 Hurra for en egoistisk mor og far som setter seg selv før barnet på en så stor dag som dette. Det er barnets dag, ikke deres. 1. La barnet få ha på bunad hele dagen. 2. La barnet få slippe å måtte dele opp dagen med hver forelder. Enten så må dere finne en løsning for å feire dagen sammen, ellers så får dere vurdere å feire 17. Mai med barnet annethvert år. Det tyder på at det er en stor svikt i samværsavtalen når dere ikke klarer å samarbeide og se barnets behov. Selvom dere ikke legger merke til det, tærer det på barnet og måtte kjøres hit og dit mellom foreldrene på en stor dag som dette. Jeg tenker også at det må føles ut som ekstra arbeid for dere, å måtte kjøre ungen fram og tilbake når dere kunne ha tatt med ro? Anonymkode: bc739...f1a 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå