Gå til innhold

Noen andre som har stram bunad?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg som en stappet pølse i min! Men på den andre siden, det er jo over 20 år siden jeg fikk den, burde vel være fornøyd med å fortsatt få den på....

Anonymkode: bff9d...683

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, sitter som støpt :skratte:

Anonymkode: 120c5...ec4

• Liker 2
Skrevet

Har hallingbunad. Helt genial bunad for oss som er glade i god mat :nori:
Har hatt bunaden min siden konfirmasjonen for 29 år, 3 barn og 20 kilo siden, passer like godt!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk min bunad da jeg var 14, og nå er jeg 32. Den passer egentlig veldig bra. Men f.eks i konfirmasjon når jeg spiser veldig mye, så strammer den litt i livet. Så jeg unngår å spise meg stappmett når jeg har på bunad :)

Anonymkode: dff20...ffb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min er for slakk! Den ble sydd slik at jeg kunne ha anledning til å legge på meg litt, og jeg har bare gått ned i vekt. Vesten henger og slenger føler jeg, så er glad for å ha stor bunadsskorte som skjuler det. Skulle nok sydd den inn egentlig. Det er vesten og beltet som er hovedproblemet fordi det er for stort. 

Anonymkode: 99449...119

• Liker 1
Skrevet

Kan dere ikke få dem tilpasset etter hva dere trenger, få dem tatt inn eller ut?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Forundret.. skrev:

Kan dere ikke få dem tilpasset etter hva dere trenger, få dem tatt inn eller ut?

Kan ta den inn, men det er jo tidkrevende om jeg skal gjøre det selv og koster penger om andre gjør det. Mange som skal ta den ut har problemet at det ikke er nok stoff til å ta den ut. Sånn som jeg har mye stoff som kan brukes til å ta den ut og sånn 20 cm nederst på skjørtet i tilfelle jeg skulle bli lengre. Det har jeg altså ikke blitt :fnise: 

• Liker 1
Skrevet

Trodde det var vanlig at en hadde litt å gå på når man fikk lagd en bunad, slik at en kan legge ned eller legge ut. 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Forundret.. skrev:

Trodde det var vanlig at en hadde litt å gå på når man fikk lagd en bunad, slik at en kan legge ned eller legge ut. 

Joda :) men det er dyrt....og stress.

Anonymkode: bff9d...683

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Forundret.. skrev:

Bunadsstoffet koster mye penger, så om man kjøper den ferdigsydd vil det ofte ikke være veldig mye stoff til å ta den ut med. Jeg har noen i familien som har sydd den og jeg betalte stoff selv, så derfor ble det sånn at jeg fikk en del å gå på. 

Gjest HappyWaffle
Skrevet

min har krympet  skapet. så jeg får heller se om den passer neste år. er ikke mer å legge ut med så jeg fikk meg en liten vekker når jeg skulle prøve den :P 

AnonymBruker
Skrevet

Den er for stor :sukk:

Anonymkode: be75f...f58

AnonymBruker
Skrevet

Respekt til dere som fremdeles passer bunaden dere fikk sydd til konfirmasjonen! Jeg måtte legge den ut da jeg var 22. Har ikke lagt på meg så veldig mye, men hadde null pupper som 14-åring, og måtte gi litt mer rom for D-ene mine som voksen :)

Anonymkode: 76c1d...184

AnonymBruker
Skrevet

Har setesdalsbunad så det gjør ikke så mye med litt ekstra vekt. Har heldigvis flere belter:fnise:

Anonymkode: 39d57...0f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...