Gå til innhold

Dere som jobber turnus og er aleneforsørger.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når synes dere det er greit at barna er alene frem til kl 22 på kvelden? Når slutter man med barnepike. Hun eldste er svært moden for alderen og har vært alene noen timer etter skolen siden hun var 8 år. Jeg kommer hjem kl 16.

Jeg savner imidlertid det gamle yrket mitt, og nå er det mange utlysninger som jeg kan tenke meg å søke på. Minstemann må ha tilsyn noen år til, men ikke eldstejenta synes jeg. Hun er 11 år. Blir 12 snart. Men likevel er jeg usikker på hva som er "greit" og ikke. Hun har ikke noen problemer med dette selv. Jeg har likevel en backup plan i tilfelle hun synes det blir litt ekkelt å være alene når mørketiden kommer tilbake.

Anonymkode: 99d75...e2d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruker du barnepike? Vi andre har barnevakter. 

Et barn skal kunne takle å være alene hjemme, både vite hva hun skal gjøre ved brann eller uønskede personer på døra, før hun skal være alene hjemme. Barnet skal og vite hvem hun kan kontakte i krisesituasjoner og være i stand til åmta kontakt. Barnet skal og kunne legge seg alene, få gjort lekser alene og selv være trygg på å være alene. 

Så dette er ikke et spørsmål om alder og dermed tall, men om trygghet, modenhet hos barnet og at det er etablert et nettverk rundt både barnet og den voksne. 

Anonymkode: 68686...3a7

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker du barnepike? Vi andre har barnevakter. 

Et barn skal kunne takle å være alene hjemme, både vite hva hun skal gjøre ved brann eller uønskede personer på døra, før hun skal være alene hjemme. Barnet skal og vite hvem hun kan kontakte i krisesituasjoner og være i stand til åmta kontakt. Barnet skal og kunne legge seg alene, få gjort lekser alene og selv være trygg på å være alene. 

Så dette er ikke et spørsmål om alder og dermed tall, men om trygghet, modenhet hos barnet og at det er etablert et nettverk rundt både barnet og den voksne. 

Anonymkode: 68686...3a7

Beklager så mye... Jeg skrev det fordi vi har hatt en jente hos oss i over 2 år nå, og hun kaller seg selv barnepike. Var da virkelig ikke meningen å tråkke deg på tærne..

Hun er meget moden for alderen, og veldig ansvarsbevisst. Vi bor i borettslag, og har god kontakt med naboer, spesielt nærmeste vegg i vegg. Lekser gjør hun ferdig på skolen, eller alt på samme dag, unntatt lesing. Så det er ikke noe tema. Hun liker å være alene, men er ikke helt trygg når det blir helt mørkt ute. Det er derfor jeg vil ha en backup til høsten, hvis hun fortsatt føler det samme når den tiden kommer.

Anonymkode: 99d75...e2d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...