AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #1 Skrevet 16. mai 2017 Nasjonaldagen blir hos oss kun mas hvert eneste år. Vi har til sammen 5 barn hvorav 3 er våre sammen mens vi har hver vår fra tidl forhold. Alderssprik på dissse er 0-22. Dermed har det blitt en del 17mai dugnader(skole, korps,dans,håndball) oppigjennom. Mannen min har nokså ufrivillig blitt med, men ikke spesielt glad i slike dager. Jeg er heller ikke glad i 17mai, men mest fordi jeg er lei av å høre på sytinga hans. Tror ikke det hadde vært spesielt populært å ikke delta på 17.mai og bidra akkurat som de andre foreldrene på skolen gjør. Derfor får jeg han med meg, på en betingelse. Og det er at han ikke orker å pynte seg. Utallige ganger har jeg spurt han pent om vi ikke skal gå å se på dress, og jeg har kjøpt sikkert 10 penskjorter til han, samt pene nøytrale v-halsede gensere. Kunne i det minste tatt på seg en pen genser. Men han nekter plent og setter seg på bakbena. Kjefter på meg og sier at jeg skal være glad for at han i det hele tatt gidder å bli med. Og at hvis jeg skal mase mere så blir han ikke med. Ender opp med at han går i de klærne han alltid går med til daglig og på jobb, på 17.mai. Jeg synes det er pinlig. Spesielt når vi står sammen med venner og familie hvor mennene går i flotte bunader og dresser, så kommer han slantrende i hverdagstøy. Toppet seg i fjor, da han fikk ansvar for uteaktivitetene på skolen og han bestemte seg for å gå i svart joggebukse, svart tskjorte og joggesko. Han stod sammen med oss i barnetoget og russetoget i disse klærne, og vi var invitert på stor 17mai lunsj hos ett vennepar av oss med over 50 gjester. Alle stivpyntede, utenom han og jeg skjemtes. Jeg ser blikkene han får, og regner med at folk snakker... HAN driter i det, og synes jeg overdriver. Mens jeg prøver så godt jeg kan å late som jeg ikke kjenner han når vi går rundt i byen på 17.mai. I morgen er vel intet unntak, og jeg har bestemt meg for å bare drite i å krangle mere med han om dette. Han er en voksen mann og får ta på seg det han vil. Det bare er så utrolig pinlig Anonymkode: 1c6c5...4fd 5
Populært innlegg Antoinette Skrevet 16. mai 2017 Populært innlegg #2 Skrevet 16. mai 2017 Er han tilbakestående? 55
Maleficenta Skrevet 16. mai 2017 #3 Skrevet 16. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nasjonaldagen blir hos oss kun mas hvert eneste år. Vi har til sammen 5 barn hvorav 3 er våre sammen mens vi har hver vår fra tidl forhold. Alderssprik på dissse er 0-22. Dermed har det blitt en del 17mai dugnader(skole, korps,dans,håndball) oppigjennom. Mannen min har nokså ufrivillig blitt med, men ikke spesielt glad i slike dager. Jeg er heller ikke glad i 17mai, men mest fordi jeg er lei av å høre på sytinga hans. Tror ikke det hadde vært spesielt populært å ikke delta på 17.mai og bidra akkurat som de andre foreldrene på skolen gjør. Derfor får jeg han med meg, på en betingelse. Og det er at han ikke orker å pynte seg. Utallige ganger har jeg spurt han pent om vi ikke skal gå å se på dress, og jeg har kjøpt sikkert 10 penskjorter til han, samt pene nøytrale v-halsede gensere. Kunne i det minste tatt på seg en pen genser. Men han nekter plent og setter seg på bakbena. Kjefter på meg og sier at jeg skal være glad for at han i det hele tatt gidder å bli med. Og at hvis jeg skal mase mere så blir han ikke med. Ender opp med at han går i de klærne han alltid går med til daglig og på jobb, på 17.mai. Jeg synes det er pinlig. Spesielt når vi står sammen med venner og familie hvor mennene går i flotte bunader og dresser, så kommer han slantrende i hverdagstøy. Toppet seg i fjor, da han fikk ansvar for uteaktivitetene på skolen og han bestemte seg for å gå i svart joggebukse, svart tskjorte og joggesko. Han stod sammen med oss i barnetoget og russetoget i disse klærne, og vi var invitert på stor 17mai lunsj hos ett vennepar av oss med over 50 gjester. Alle stivpyntede, utenom han og jeg skjemtes. Jeg ser blikkene han får, og regner med at folk snakker... HAN driter i det, og synes jeg overdriver. Mens jeg prøver så godt jeg kan å late som jeg ikke kjenner han når vi går rundt i byen på 17.mai. I morgen er vel intet unntak, og jeg har bestemt meg for å bare drite i å krangle mere med han om dette. Han er en voksen mann og får ta på seg det han vil. Det bare er så utrolig pinlig Anonymkode: 1c6c5...4fd Han høres ut som en stor unge. 40
Antoinette Skrevet 16. mai 2017 #4 Skrevet 16. mai 2017 Hva skjer hvis han skal i bryllup... eller skrekk og gru begravelse??? 18
Maleficenta Skrevet 16. mai 2017 #5 Skrevet 16. mai 2017 1 minutt siden, Antoinette skrev: Hva skjer hvis han skal i bryllup... eller skrekk og gru begravelse??? Åh gud ja... shit. Så idiot kan han jo ikke få lov til å være. 5
palamina Skrevet 16. mai 2017 #6 Skrevet 16. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: I morgen er vel intet unntak, og jeg har bestemt meg for å bare drite i å krangle mere med han om dette. Han er en voksen mann og får ta på seg det han vil. Det bare er så utrolig pinlig Anonymkode: 1c6c5...4fd Og da får han viljen sin. Aller helst hadde han nok sett at du ble så flau og lei at han får lov til å bli hjemme. Du må bare innse at du er gift med en trumpete tenåring og ta det derfra tror jeg. Jeg syns det er skikkelig ille at han på sitt vis straffer deg for at han selv har valgt å få barn som igjen bringer med seg kjedelige plikter. Plikter vi alle må ta del i på 17.mai, fordi vi er voksne mennesker som skjønner at noen ganger må man ta i et tak selv om man har mest lyst til å være egoistisk og gjøre noe helt annet. Og av respekt for dagen og det 17.mai symboliserer er det klart man kler seg pent når man deltar i feiringen, noe annet syns jeg er respektløst overfor alle som har gjort denne dagen mulig faktisk. Jeg hadde ikke latt han være i fred og håper du får noen gode tips til hvordan du kan angripe temaet i år. Tenåringen hadde fått inndratt ukelønn og nettilgang her i huset, men når det er snakk om en voksen mann er jeg litt rådvill. Du har min sympati. 18
Måbarefåsiat... Skrevet 16. mai 2017 #7 Skrevet 16. mai 2017 Det høres ut som om han bare må se hvor langt han kan strekke deg. Nå er han en voksen mann som bestemmer selv. Men hvis joggebukse er hverdagsantrekk (viser han seg ute i joggebukse?) så markerer han jo uansett at han driter i alt og alle. Jeg hadde ikke tatt ham med et sted. La ham bli hjemme. Fært å si det, men jeg skjønner at du skjemmes, hadde jeg også gjort. Men alle liker ikke å pynte seg, det finnes også damer som aldri bruker skjørt eller kjole - dog går det fint an å kle seg anstendig for det. Og det er ikke å stivpynte seg å ha på en bukse som ikke er jeans og en skjorte. La slipset fare. Blir litt nysgjerrig på oppvekst og oppdragelse, jeg da. Jeg ser blant min sønns jevnaldrende på 11-12 år at "ingen" pynter seg lenger. Og til de foreldrene synes de stakkars barna må få "slippe" å ha på seg noe annet enn hettegenser og jeans på juleavslutning og i bursdag - les hovedinnlegget og se hvor galt det kan gå. 7
Maleficenta Skrevet 16. mai 2017 #8 Skrevet 16. mai 2017 Er dere gift? Jeg er nysgjerrig på hva han hadde på seg i bryllupet deres? 8
palamina Skrevet 16. mai 2017 #9 Skrevet 16. mai 2017 2 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev: La ham bli hjemme. Fært å si det, men jeg skjønner at du skjemmes, hadde jeg også gjort. Men alle liker ikke å pynte seg, det finnes også damer som aldri bruker skjørt eller kjole - dog går det fint an å kle seg anstendig for det. Og det er ikke å stivpynte seg å ha på en bukse som ikke er jeans og en skjorte. La slipset fare. Det er å kapitulere, for han ønsker nok ingen ting annet enn å få lov til å bli hjemme. (Det hadde jeg også blitt hvis det ikke var for at jeg har ansvar for tombolaen i år.) Ts, jeg hadde kjøpt et nytt antrekk til han, legg det frem i kveld og si at hvis han ikke tar på seg klærne i morgen tidlig og klistrer på seg et smil kommer du til å sørge for konsekvenser. An eye for an eye. Du har sikkert noe i bakhånda som du gjerne skulle hatt gjennomslag for men som han ikke er enig i. Vel, hvis han har tenkt å gi blaffen i alle andre og gjøre som han vil kan du gjøre det samme. Vi har en hund som kom inn i huset på den måten for å si det sånn. Barnslig men effektivt. 9
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #10 Skrevet 16. mai 2017 Han trenger ikke å ha på seg dress, men et par myke chinos og en behagelig skjorte kan kanskje være et alternativ? Anonymkode: 07a6d...be2 3
Måbarefåsiat... Skrevet 16. mai 2017 #13 Skrevet 16. mai 2017 1 minutt siden, toothfairy skrev: Hva sier mammaen hans egentlig? 😂 Tenker at hun lurer på hvor oppdragelsen sviktet. 8
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #14 Skrevet 16. mai 2017 Hadde det vært min sønn så hadde jeg blitt utrolig skuffet og kledd på han selv. For en tosk av en "mann". Forstår han ikke at dette går utover barna og... Er ikke kjekt å komme med en far som totalt driter i å prøve å se fin ut. Anonymkode: f4f5e...4c2 13
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #15 Skrevet 16. mai 2017 Er han så barnslig og vrang på andre områder også? Da hadde jeg faktisk revurdert forholdet. Sånn kan man bare ikke oppføre seg. Det er mange ting man ikke har lyst til, men man gjør det likevel. Punktum. Anonymkode: 31d05...5a2 16
Gjest GoldenLioness Skrevet 16. mai 2017 #16 Skrevet 16. mai 2017 At du orker å være sammen med en så barnslig mann. Hva slags forbilde er han for barna? 17 mai feirer man for barna og det å skjemme ut både dem, deg og resten av familien på en sånn dag og andre festbegivenhter er rett og slett uakseptabelt. Jeg oppdrar min sønn til å delta ting som kanskje ikke er dødsspennnede, men alt i livet er ikke bare moro og dans på roser. Noen ganger gjør man ting man ikke liker ut av respekt for andre. Om mannen min hadde prøvd seg på å ikke ville delta på sånne ting eller ikke gadd å kle seg noenlunde for anledningen så hadde jeg blitt fly forbanna. Skal han stå der og være en vanskelig drittunge foran sønnen sin og vise at han har null respekt både for meg, tradisjoner og andres forventinger? Hell no!
MrsRose Skrevet 16. mai 2017 #17 Skrevet 16. mai 2017 Uff, så tragisk! Dette må du få satt en stopper på. Regner med at han vet at du skjemmes? Siden det har gått så langt: jeg tror jeg hadde driti han ut offentlig. Når dere møter bekjente; "ja, du vet Tor synes denne dagen bare er tull og kler seg som en bums offentlig på trass". "Alt bra her, bortsett fra at Tor mangler litt dannelse og oppdragelse og kler seg slafsete for å håpe på å slippe plikter på en slik dag". "Jo, takk. Alt er bare bra. Skjemmes veldig av Tor her som ikke evner å kle seg på en slik flott festdag, men bortsett fra det...." se om han gir like f etter dette, og hvis han gjør det, har du i alle fall poengtert din irritasjon ovenfor andre og de vet hvor du står. 15
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #18 Skrevet 16. mai 2017 1 time siden, Antoinette skrev: Hva skjer hvis han skal i bryllup... eller skrekk og gru begravelse??? Jeg var i et bryllup for noen uker siden der en av gjestene kom i hettegenser... kanskje det var han. Anonymkode: 37575...01c 28
FluffyJuggernaut Skrevet 16. mai 2017 #19 Skrevet 16. mai 2017 Jeg skjønner godt du reagerer. Har selv en kjæreste som hater å gå i dress, men han kler seg bestandig i penere tøy om han dropper dressen. Selv når vi feirer 17 mai hjemme i sofaen, og eneste grunnen for at vi beveger oss utenfor døren er for å hente mat, så skifter vi ut av koseklær først. Det virker virkelig som han gir blaffen i om han ser ut som en slask. Når dere må bevege dere ute blandt folk så burde han gjøre en liten innsats til å se presentabel ut. Men jeg vet ikke hva du kan gjøre, du kan ikke oppdra ett voksent menneske. Du må bare trøste deg med at folk reagerer på han, ikke deg og barna. Men ser for meg at det kan bli en kamp om barna deres pluselig ikke ønsker å pynte seg, og pappa sier det er greit. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #20 Skrevet 16. mai 2017 Mannen min hater å pynte seg, men han vet at det er noen dager man bare må. Han slipper slips og de verste stivpyntede greiene, men han skjønner at man kan ikke gå som en lasarus på visse dager. Heldigvis. Jeg hadde satt foten ned. Anonymkode: b7c13...49f 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå