Gå til innhold

IVF - kort protokoll - hvor mange dager etter at du startet med sprøyter hadde du egguttak?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal i gang med IVF kort protokoll snart og prøver å planlegge litt... Hvor mange dager etter at du begynte med sprøyter hadde du egguttak? Har dose menopur noe å si for hvor raskt eggene modnes? Jeg skal bruke 375 med menopur daglig, og skjønner utifra hva jeg leser at det er en høy dose. Har AMH på fem og få antrale follikler ved telling, så det er kanskje årsaken til den høye dosen.

Anonymkode: 535d0...d39

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde 150 med bemfola i 13 dager 😱 Ble mye lengre enn de hadde trodd også. Masse lykke til. Her er jeg på rugedag 6 nå med et fint 4 delt egg :) 

Anonymkode: 73c15...122

Skrevet

Jeg har hatt uttak på syklusdag 16, 23, 20, 16 og stimulerer dermed lengre enn gjennomsnittet. I følge mine leger bestemmer dosen hvor mange follikler som rekrutteres (og med lav AMH trenger du dermed stor dose siden reservene dine er litt labre), men skal ikke ha så mye å si for hvor fort stimuleringsfasen går. Din egen kropp og tilfeldigheter har mest å si. Jeg har hatt tilnærmet lik dose hver gang (gradvis stigende, men veldig lite), og som du ser har jeg hatt ganske stor spredning i antall stimuleringsdager. FWIW er det veldig uvanlig å måtte stimulere så lenge som de to midterste forsøkene mine. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde 150 med bemfola i 13 dager 😱 Ble mye lengre enn de hadde trodd også. Masse lykke til. Her er jeg på rugedag 6 nå med et fint 4 delt egg :) 

Anonymkode: 73c15...122

Så flott, lykke til med videre ruging!

13 dager er lengre enn de hadde trodd? Hva regnet de med? Jeg skal til ul mellom dag 6 og 9 og da antok de at de ville se hvilken dag jeg skulle ha uttak, så jeg regnet med at uttaket ville være rundt 10-11 dager. Hva er det normale, egentlig?

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, miore skrev:

Jeg har hatt uttak på syklusdag 16, 23, 20, 16 og stimulerer dermed lengre enn gjennomsnittet. I følge mine leger bestemmer dosen hvor mange follikler som rekrutteres (og med lav AMH trenger du dermed stor dose siden reservene dine er litt labre), men skal ikke ha så mye å si for hvor fort stimuleringsfasen går. Din egen kropp og tilfeldigheter har mest å si. Jeg har hatt tilnærmet lik dose hver gang (gradvis stigende, men veldig lite), og som du ser har jeg hatt ganske stor spredning i antall stimuleringsdager. FWIW er det veldig uvanlig å måtte stimulere så lenge som de to midterste forsøkene mine. 

Takk for svar! Vet du hva gjennomsnittlig antall stimuleringsdager er?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Vet du hva gjennomsnittlig antall stimuleringsdager er?

De aller fleste havner vel på 10-11, og jeg tror de pleier å si at det normale er 8-12, men både færre og flere er mulig :) Hvis dette er første runden din, er det (dessverre) umulig å si noe om hvorvidt du ender på færre, flere eller midt i smørøyet.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, miore skrev:

De aller fleste havner vel på 10-11, og jeg tror de pleier å si at det normale er 8-12, men både færre og flere er mulig :) Hvis dette er første runden din, er det (dessverre) umulig å si noe om hvorvidt du ender på færre, flere eller midt i smørøyet.

Ja, dette er første IVF-forsøket mitt. Ok, mellom 8 og 12 dager, altså. Da har jeg en liten pekepinn, selv om det ikke er til å stole helt på...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg stimulerte i 9 dager på mitt første forsøk, Ovitrelle på dag 10. 
Gikk på 150ie Gonal-f. Hadde UL kontroll på sprøytedag 7.

Er nå i gang med nytt forsøk, lang protokoll denne gangen. Går også nå på 150ie Gonal-f, og skal gå i minimum 10 dager før Ovitrelle settes. UL kontroll på sprøytedag 9, og vil da få beskjed om når uttak blir. 

Jeg vet ikke hva AMH verdien min er, har bare fått beskjed om at blodprøvene mine er fine. Så vil da anta at jeg ligger innenfor normalen. 

Det er veldig vanskelig å si hvor mange dager du vil måtte stimulere, da dette er veldig individuelt, og også forskjellig fra de enkelte forsøkene. 

Anonymkode: 854c7...347

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...