Gå til innhold

Alarmskilt uten alarm?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kamerat av meg har fått tak i alarmskilt som er montert på hushjørnet. Men ikke f! skal han betale noe abonnement. Tror dere dette har noe effekt? Eller skjer innbrudd mest i regi av impulsglade narkiser likevel, og skilt betyr ingenting?

Anonymkode: 277bc...c08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Undersøkelser har vel vist at et alarmskilt har en viss effekt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skiltet har nok effekt ja. Men det er ikke lov å bruke alarmskilt fra selskaper man ikke er betalende kunde hos. Nå er vel sjansen for å bli tatt relativ liten, men likevel. Jeg synes det er uetisk å gjøre det. 

Anonymkode: 03b12...35b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan uetisk? Betalingsetisk?

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan uetisk? Betalingsetisk?

Ja. Det er som å piratkopiere. 

Anonymkode: 03b12...35b

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kamerat av meg har fått tak i alarmskilt som er montert på hushjørnet. Men ikke f! skal han betale noe abonnement. Tror dere dette har noe effekt? Eller skjer innbrudd mest i regi av impulsglade narkiser likevel, og skilt betyr ingenting?

Faktisk ikke lov å henge opp et alarmselskap sitt skilt uten å ha alarm fra selskapet. (Alle alarmskilt viser til hvilket selskap alarmen er montert fra.) Henger han bare opp et "hjemmesnekret" skilt, så avslører potensielle tyve rhan på øyeblikket. 

Har han skilt og noen ringer alarmsentralen til det aktuelle alarmbyrået, så er han straks i trøbbel. 

Anonymkode: 5206b...cc0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan de av dere som påstår det ikke er lovt å henge opp slike skilt, vennligst komme med en link til den loven?

Anonymkode: fd644...d27

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette har han ikke lov til, som mange andre her sier. Skiltene er alarmselskapet sin eiendom. Husk at det går selgere, installatører o.l. rundt i landet hele tiden. Blir han tatt, får han trøbbel.

Dette forutsetter så klart at det ikke kun står "alarm", men navnet på et selskap.

Anonymkode: 1a6a4...4ef

Skrevet

Dette med alarmskilt, har en viss avskrekkende effekt, ja. Innbruddstyvene kan aldri vite om huset faktisk HAR aktiv alarm eller ikke når det er skiltet, og velger heller å gå videre til neste hus. De tar ikke sjansen.

Ser at noen skriver lenger opp at "det ikke er lov" å ha skilt uten å faktisk ha alarm. Det er tull. Den lovteksten skulle jeg gjerne likt å sett...? Kan noen fremvise det? At alarmselskapene ikke liker at man "seiler på gratisbølgen" med avskrekkende effekt som de skiltene har, er noe helt annet. Skiltet er deres eiendom, greit nok. Værsågod, send ut folk som kan komme og hente det. Jeg gidder ikke mase på dere om å få det gjort. Det må de selv sørge for, når et abonnement opphører et sted.

Vi bodde i 10 år i en bolig der forrige eier hadde hatt Sector alarm. De skiltene som boligen var merket med, fjernet vi ikke, og de ble selvsagt hengende i de ti årene vi bodde der. Vi fikk EN telefon en gang helt i starten av eierskapet, der Sector lurte på om vi ville bli kunde hos dem og fortsette abonnementet. Vi sa nei, for vi hadde ikke særlig behov for det. Da "truet" de med at de skulle komme og hente skiltene, siden vi ikke ville bli kunde. Værsågod, sa vi. De kom aldri, og skiltene hang på vinduene og ved døren i ti år. De henger der ennå, såvidt jeg vet. Vi solgte boligen i fjor.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har han ikke lov til, som mange andre her sier. Skiltene er alarmselskapet sin eiendom. Husk at det går selgere, installatører o.l. rundt i landet hele tiden. Blir han tatt, får han trøbbel.

Dette forutsetter så klart at det ikke kun står "alarm", men navnet på et selskap.

Anonymkode: 1a6a4...4ef

Nå er det ingen problem med å lage de skiltene selv, men jeg forventer at noen kommer med en link som bekrefter at dette er ulovlig.2202435.jpg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan de av dere som påstår det ikke er lovt å henge opp slike skilt, vennligst komme med en link til den loven?

Helt enig med @Million og AB her...hvilke muligheter har et privat selskap for sanksjonering her? Det offentlige har ikke råd eller folk til å følge opp reel kriminalitet; noe slikt vil vel aldri bli en sak.

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Gjest Coolaid
Skrevet
På 16.5.2017 den 16.40, AnonymBruker skrev:

Faktisk ikke lov å henge opp et alarmselskap sitt skilt uten å ha alarm fra selskapet. (Alle alarmskilt viser til hvilket selskap alarmen er montert fra.) Henger han bare opp et "hjemmesnekret" skilt, så avslører potensielle tyve rhan på øyeblikket. 

Har han skilt og noen ringer alarmsentralen til det aktuelle alarmbyrået, så er han straks i trøbbel. 

Anonymkode: 5206b...cc0

Tullprat. Vis meg gjerne en lov som regulerer dette. 

Har selv jobbet i bransjen. Det er helt vanlig at gamle skilt fortsatt henger på boligen etter at kundeforholdet er avsluttet. 

AnonymBruker
Skrevet

Alarmselskap vil ikke henge opp bare på en plass på huset.

Vi har på veranda på en side,ved inngangsdør og på garasjen

Det er vel pga mye svindel,at det står årstall på nå?

Ved min inngangsdør står det 2017 på skiltet. Er som oblatene vi fikk til bilskilt før.

Ja de har en avskrekkende effekt,men de som har innbrudd som yrke,så har ikke skilt vært noen hinder

Anonymkode: 9fbee...932

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo ha en egen alarm i tillegg, vi har en som sender en SMS om noen åpner hoved døra.

Anonymkode: 641e6...b56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...