AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #1 Skrevet 16. mai 2017 Er det slik ved skolene til deres barn? Jenta mi skulle gå i flaggborgen i år, hadde gledet seg masse men da læreren hadde spurt om antrekk og skjønte at hun ikke hadde bunad gikk jobben til en annen jente med bunad. Nå har jeg ei trist jente som helst vil bli hjemme i morgen og spør hvorfor alle andre har bunad men ikke hun..... Anonymkode: c63bb...68c
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #2 Skrevet 16. mai 2017 Oi! Her er det ikke slik, ettersom jeg kan huske. Men er det bare jenter som går i flaggborgen? Det er vel ikke mange gutter i barneskolealder som har bunad... Det er veldig synd at det skal være bunadspress for de som er så små. Hos oss går alle i bunad, da jeg er kanskje litt over gjennomsnittet opptatt av tradisjonsplagg, men barna har barnebunad fra fretex eller arvet av familiemedlemmer. Synes det blir helt feil at skolen skal diskriminere slik. Anonymkode: c39d8...b12 5
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #3 Skrevet 16. mai 2017 Do not believe u. Anonymkode: f91d3...46d 3
Måbarefåsiat... Skrevet 16. mai 2017 #4 Skrevet 16. mai 2017 Men herregud. Og så snakker man seg i hjel for å unngå mobbing og utestengelse på skolen? Dette hadde jeg tatt med lærer, FAU og rektor med en gang. Makan! Jeg mener, selv Luciaer får ha kort mørkt hår i våre dager. 10
Maleficenta Skrevet 16. mai 2017 #5 Skrevet 16. mai 2017 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det slik ved skolene til deres barn? Jenta mi skulle gå i flaggborgen i år, hadde gledet seg masse men da læreren hadde spurt om antrekk og skjønte at hun ikke hadde bunad gikk jobben til en annen jente med bunad. Nå har jeg ei trist jente som helst vil bli hjemme i morgen og spør hvorfor alle andre har bunad men ikke hun..... Anonymkode: c63bb...68c Seriøst??? Dårlig gjort av skolen.Hva er greia med dette bunadspresset for tiden? Har sett mange barn i flaggborgen uten bunad. Når jeg var barn var det ingen som hadde bunad. De fleste fikk ikke bunad før konfen. 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #6 Skrevet 16. mai 2017 Flaggborg er det ungdommer over konf. alder som bærer her. Med bunad. Men synes det blir feil å ekskludere de som ikke har bunad om de vil gå i flaggborg! Hvem skulle bry seg så lenge man er normalt pent kledd (og her kan det være mange variasjoner ). Nei, kontakt læreren ts, og hør hva som foregår! Anonymkode: 55d4b...451
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #7 Skrevet 16. mai 2017 Har aldri hørt på makan. Ville tatt det opp med læreren, og gått til rektor hvis ikke læreren selv innser at dette er uakseptabelt. Anonymkode: 8968c...5a9 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #8 Skrevet 16. mai 2017 Jeg kjenner jeg blir mer og mer lei av hele tradisjonen med bunad. Det ligner ren og skjær ovenfra og ned holdning og mobbing. De som har festdrakt blir sett ned på, selve plagget blir kalt for trash osv. Det er nesten uvirkelig hvordan enkelte disser disse plaggene og de som bruker dem. Og nå får altså ei lita jente ikke være med i flaggtroppen fordi hun ikke har bunad. Anonymkode: 53c56...2b8 5
Outlander Skrevet 16. mai 2017 #9 Skrevet 16. mai 2017 Jeg ville ha snakket med læreren og sagt at hun hadde bunad...bare for å få barna til å dukke opp i verdens mest hårreisende antrekk noensinne. At det går an.
Peter007 Skrevet 16. mai 2017 #10 Skrevet 16. mai 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det slik ved skolene til deres barn? Jenta mi skulle gå i flaggborgen i år, hadde gledet seg masse men da læreren hadde spurt om antrekk og skjønte at hun ikke hadde bunad gikk jobben til en annen jente med bunad. Nå har jeg ei trist jente som helst vil bli hjemme i morgen og spør hvorfor alle andre har bunad men ikke hun..... Anonymkode: c63bb...68c Den er langt over grensen. Jeg antar at dette har vært god mat til VG.MaKen til oppførsel . Jeg har blitt så forbannet at jeg har forfulgt saken til bunns. 3
Torfa Skrevet 16. mai 2017 #11 Skrevet 16. mai 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det slik ved skolene til deres barn? Jenta mi skulle gå i flaggborgen i år, hadde gledet seg masse men da læreren hadde spurt om antrekk og skjønte at hun ikke hadde bunad gikk jobben til en annen jente med bunad. Nå har jeg ei trist jente som helst vil bli hjemme i morgen og spør hvorfor alle andre har bunad men ikke hun..... Anonymkode: c63bb...68c Dette er du faktisk pliktig til å følge opp, selv om 17 mai er i morgen. Er selv lektor og vil si at dette er så alvorlig at en telefon til læreren er helt ok her. Dette kommer læreren til å få store problemer med å forsvare, selv om hen vil prøve. Datteren din fortjener at du følger henne opp her. Dette er en grov overtramp av lærer.! 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #12 Skrevet 16. mai 2017 Bunad trenger ikke å koste all verden.https://cubus.com/no/Barn/Inspiration/vi-har-festdrakt/ https://coop.no/sortiment/obs-sortiment/sport-og-fritid/klar-og-sko-til-barn/klar-og-sko-til-fest/ Anonymkode: 77d44...370
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #13 Skrevet 16. mai 2017 Om det er sånn at de ønsker at kun de med bunad går i flaggborg, får de heller informere om det i forkant. Man kan ikke gi ungen plass i flaggborgen, og så trekke den tilbake når det viser seg at ungen ikke har plagget som kreves. Anonymkode: 4d7ee...ab4 5
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #14 Skrevet 16. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bunad trenger ikke å koste all verden.https://cubus.com/no/Barn/Inspiration/vi-har-festdrakt/ https://coop.no/sortiment/obs-sortiment/sport-og-fritid/klar-og-sko-til-barn/klar-og-sko-til-fest/ Anonymkode: 77d44...370 Du kan for alvor ikke mene at ts skal kjøpe bunad til jenta for at hun skal få være med i flaggtroppen/borgen eller hva den kalles. Anonymkode: 53c56...2b8 2
Perle Skrevet 16. mai 2017 #15 Skrevet 16. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bunad trenger ikke å koste all verden.https://cubus.com/no/Barn/Inspiration/vi-har-festdrakt/ https://coop.no/sortiment/obs-sortiment/sport-og-fritid/klar-og-sko-til-barn/klar-og-sko-til-fest/ Anonymkode: 77d44...370 Det et irrelevant. Men er dette sant og inke en trolletråd, noe jeg blir overrasket over, da det hele virker usannsynlig.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #16 Skrevet 16. mai 2017 Ikke greit. Aldri opplevd noe sted. Anonymkode: 34d6e...008
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #17 Skrevet 16. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du kan for alvor ikke mene at ts skal kjøpe bunad til jenta for at hun skal få være med i flaggtroppen/borgen eller hva den kalles. Anonymkode: 53c56...2b8 Enig! Anonymkode: 55d4b...451
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå