Gå til innhold

Hvor mye potet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at man regner 2-3 poteter pr. person, men hvor mange gram kjøper man pr. person?

Skal ha til 10 personer og er litt forvirret.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvor pirkete og petimeter skal du være? Man handler ikke i gram når man skal handle inn mat!

Beregn heller for mye enn for lite: ca. 4 store poteter pr. person så er du sikker.

Skrevet
Hvor pirkete og petimeter skal du være? Man handler ikke i gram når man skal handle inn mat!  

Beregn heller for mye enn for lite: ca. 4 store poteter pr. person så er du sikker.

:o er ikke fordi jeg er pirkete, er fordi jeg har kjøpt 4,5 kilo poteter og lurer på om det er nok :klø: de fleste retter får man vite hvor mange gram kjøtt det skal være pr person, tenkte kanskje det fantes noen sånne tall for poteter også.

Skrevet

Hvis du har 4,5 kg vil det si nesten 500 gr pr. hode i snitt .. og tenk selv - nesten en halv kilo poteter er mye mer enn det de fleste av oss spiser.

I følge I.E. Hovigs kokebok tilsvarer 4 poteter ca. 250 g - og regnes som "normal"posjonen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er vel ikke noe mål på potetene hvor mye hver enkelt spiser+

jeg spiser 1.5 potet. in mann spiser to. Noen spiser tre, noen 4.

regn i snitt 4 på hver. da har du rester dagen etterpå som du kan lage noe av.

Skrevet
Det er vel ikke noe mål på potetene hvor mye hver enkelt spiser+

jeg spiser 1.5 potet. in mann spiser to. Noen spiser tre, noen 4.

regn i snitt 4 på hver. da har du rester dagen etterpå som du kan lage noe av.

Dette gjelder vel kjøtt også, det er jo ett snitt man regner da også. Ingen spiser det samme der heller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...