AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #1 Skrevet 15. mai 2017 Jeg begynte å trene for to uker siden. Svømte 3 ganger i uken ( minst 2.5 time hver gang ) gikk en mil i tillegg, ( andre dager 6 km ) i tillegg til dette la jeg om kosten ( alle måltid men kuttet ut sukkerholdig mat ) spiser salater, kylling, kalkun, fisk, drikker vann, grovt brød osv. Så malte jeg hus ( vegger og tak ) og ble helt utslitt, klarte ikke trene uken etter dette, det verket i alle muskler og ben. Jeg måtte rett og slett ta en pause. Jeg har ikke trent på mange år, noen som vet hvordan jeg skal trene riktig, hvordan kan jeg vite hva kroppen tåler av trening en uke (?) er helt i begynnerfasen, min drøm er å kunne jogge langt :) Merker jo jeg må ta det rolig i starten men er det noen som har tips? Hilsen en som vil, men ikke ennå får det helt til :) Anonymkode: 9f24b...ade
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #2 Skrevet 15. mai 2017 Min anbefaling er å finne et program å følge det, selv når du føler at progresjonen er for lav. Jeg hadde god erfaring med coach to 5k da jeg begynte for noen år siden, bare å søke c25k på nett. Finnes også egne apper. Jeg fullførte mitt første halvmaraton i fjor, etter å ha sagt i store deler av mitt liv at jeg hater å løpe Anonymkode: 5f843...9a2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #3 Skrevet 15. mai 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min anbefaling er å finne et program å følge det, selv når du føler at progresjonen er for lav. Jeg hadde god erfaring med coach to 5k da jeg begynte for noen år siden, bare å søke c25k på nett. Finnes også egne apper. Jeg fullførte mitt første halvmaraton i fjor, etter å ha sagt i store deler av mitt liv at jeg hater å løpe Anonymkode: 5f843...9a2 Høres interessant ut, takk for tips! :) Anonymkode: 9f24b...ade
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #4 Skrevet 15. mai 2017 Det var faktisk midt i blinken. Anonymkode: 9f24b...ade 1
Silje92 Skrevet 15. mai 2017 #6 Skrevet 15. mai 2017 2,5 timer med svømming pr gang er ikke nødvendig, 30 min holder i massevis 3 dager i uka i tillegg til noen gåturer. Du trenger ikke akkurat å gå en mil heller... start litt forsiktig, så slipper kroppen å få sjokk 😊 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #7 Skrevet 15. mai 2017 Akkurat nå, Silje92 skrev: 2,5 timer med svømming pr gang er ikke nødvendig, 30 min holder i massevis 3 dager i uka i tillegg til noen gåturer. Du trenger ikke akkurat å gå en mil heller... start litt forsiktig, så slipper kroppen å få sjokk 😊 Jeg må nesten le litt av meg selv, tror kroppen fikk litt "nok" ja, prøver på nytt med råd fra dere og en mer detaljert "forsiktig" plan. Hehe Anonymkode: 9f24b...ade
Silje92 Skrevet 15. mai 2017 #8 Skrevet 15. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg må nesten le litt av meg selv, tror kroppen fikk litt "nok" ja, prøver på nytt med råd fra dere og en mer detaljert "forsiktig" plan. Hehe Anonymkode: 9f24b...ade Start litt mere forsiktig så tror jeg kroppen henger med 😁 å trene mer enn en time har sjeldent noe særlig for seg uansett, med mindre du driver med styrkeløft og trenger evig lang pause mellom hvert løft 🙊 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #9 Skrevet 15. mai 2017 8 minutter siden, Silje92 skrev: Start litt mere forsiktig så tror jeg kroppen henger med 😁 å trene mer enn en time har sjeldent noe særlig for seg uansett, med mindre du driver med styrkeløft og trenger evig lang pause mellom hvert løft 🙊 Takk for veiledning,:) er jo "ny på trening" så jeg får lese meg litt opp:) Anonymkode: 9f24b...ade
Silje92 Skrevet 16. mai 2017 #10 Skrevet 16. mai 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for veiledning,:) er jo "ny på trening" så jeg får lese meg litt opp:) Anonymkode: 9f24b...ade Hvis du liker å svømme holder det med 2-3 økter i uka i tillegg til noen turer 😊 30 min rask gange er nok også noen dager i uka. Kan også anbefale deg å trene litt styrketrening, dette er noe du fint kan gjøre hjemme med egenvekt og enkelt utstyr:)
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #11 Skrevet 17. mai 2017 På 16.5.2017 den 1.23, Silje92 skrev: Hvis du liker å svømme holder det med 2-3 økter i uka i tillegg til noen turer 😊 30 min rask gange er nok også noen dager i uka. Kan også anbefale deg å trene litt styrketrening, dette er noe du fint kan gjøre hjemme med egenvekt og enkelt utstyr:) Jeg har ergometersykkel og helt enkle vekter Anonymkode: 9f24b...ade
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå