Gå til innhold

Sofagris på SATS?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har tenkt å begynne å trene på SATS etter nyttår, problemet er bare det at jeg er i ekstremt dårlig form. Av den typen som puster som en hval etter å ha gått opp en trapp, dessuten er jeg fryktelig svak i musklene og greier ikke å løfte stort. :-(

Målet med treningen er først og fremst å oppnå normalt god kondisjon, og å stramme opp kroppen. Jeg veier ikke så mye i forhold til høyden, men jeg er kvapsete, som det så fint heter. Dessuten vil jeg jo gjerne bli sterkere. Hva er lurt å begynne med, og hvor ofte og lenge bør jeg trene? Jeg har så store komplekser for den dårlige formen min at det er såvidt jeg tør å gå på et treningsstudio i det hele tatt, men jeg skjønner jo at her må noe gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er akkurat riktig person til å begynne å trene. Men kan godt forstå at man ikke føler seg vel blandt alle de veltrente som tassler rundt..... Vær stolt over deg selv og det du skal gjøre for kroppen din. Hos instruktøren får du god hjelp til å komme igang med ditt nye og sunne liv. Er det ubehagelig er jo det kanskje en ide å trene sammen med noen, så blir det lettere vet du...

Du er kjempeflink, lykke til. Hadde vært spennende å få høre hvordan det går.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SATS er allerede full av sofagriser som TROR du trener, så du skal ikke være redd for noe som helst :wink: Lykke til!

Hvis du ikke vil trene alene i sal, er det kanskje OK å teste noen timer? Stram Opp eller Høy Puls er gode timer for begynnere, da de ikke krever så mye koordinasjon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kombinasjonstimer er bra for deg! F.eks step-styrke eller aerobic-intervall...

Her kan du selv velge vekter, og trinnene er forholdsvis lette!

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
SATS er allerede full av sofagriser som TROR du trener, så du skal ikke være redd for noe som helst  Lykke til!

Det høres betryggende ut! :wink:

Når det gjelder timene du nevnte, er de av en sånn art at "alle" kan klare å gjennomføre dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres betryggende ut! :wink:

Når det gjelder timene du nevnte, er de av en sånn art at "alle" kan klare å gjennomføre dem?

Definitivt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

et lite tips til trening som kan kombineres med trening hos sats: velg deg en turløype, f.eks. ca en times gåtur. gå i "ditt" tempo, og ta tiden. følg med på hvor tungt du puster (f.eks. i oppoverbakker), og legg merke til partier der du begynner å bli sliten og vil ha pause. bruk samme runden og ta tiden hver gang.

dette funket i alle fall for meg og en venninne (gikk sammen). det var ikke mange turene før vi merket at vi brukte kortere tid på runden (halvverte tiden) og at det ikke var vanskelig å snakke "som normalt" , selv i de tyngste oppoverbakkene. Jeg synes i alle fall at det var motiverende å merke så raskt at formen ble bedre! (vi gikk 2-3 ganger i uken) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...